Felvetődik a kérdés: ennyit jelent az, hogy Fernando Alonso elhagyta a Renault-t?
Felvetődik a kérdés: ennyit jelent az, hogy Fernando Alonso elhagyta a Renault-t?
Az Auto Motor und Sport a vb-összetettben megszerzett pontokból és autók sebességéből kiindulva állapította meg: 2005-ben és 2006-ban a pilóták és a gyártók pontversenyében is világbajnoki címet szerző francia istálló minden más csapatnál gyengébben szerepel önmagához képest.
A Renault még az idény nagy csalódásának számító Hondához képest is többet romlott.
A számokat nézve a következőket lehet rögzítni: a Renault két pilótája, Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen ebben a szezonban 11 versenyen 33 pontot gyűjtöt, míg tavaly ugyanekkor már 142, 2005-ben peedig 121 pontnál járt az akkori páros, Fernando Alonso és Fisichella.
A pontversenyt a McLaren-Mercedes vezeti 138 ponttal, megelőzve a 119 pontos Ferrarit és a 71 pontos BMW-t, s csak e három csapat után következik a Renault.
Ami a pályán mért köridőket illeti, a Renault átlagosan 1,204 másodperccel lassabb. Összehasonlításul: a McLaren-Mercedes 0,039 mp-et, a BMW-Sauber 0,051 mp-et gyorsult a 2006-os évhez képest.
A statisztika alapján sokkal jobb lett a Red Bull. A történetesen éppen Renault motorokkal hajtott versenygépek 1,151 mp-cel gyorsabbak most, mint tavaly.
Még egy érdekesség: a Renault-k megbízhatóságával nincs probléma, ebben az esztendőben csak a két McLaren-Mercedes teljesített több versenykört, mint a francia istálló két autója.
VIDEÓ A RENAULT FORMULA–1-ES AUTÓJÁRÓL