Reuters
Lewis Hamilton az utolsó körben autózott az élre
Reuters
Lewis Hamilton az utolsó körben autózott az élre
A harmadik szabadedzés törlése után a kvalifikáció kezdetére már javult az időjárás a Fudzsi-hegy közelében lévő pályán, igaz az ideálistól azért messze elmaradt a helyzet. Így a pilóták esős pályára való abroncsokkal kezdték a rajtsorrendről döntő gyakorlást, az eredmények eleinte nem is igazán voltak mérvadóak.
A nyitó negyedóra elején Felipe Massa, majd Fernando Alonso állt a lista élén, majd a Ferrari brazil klasszisa 1.25,359-cel került végleg az első helyre. A kétszeres világbajnok spanyol klasszis 1:25,379-cel lett a második, míg Kimi Räikkönen 1:25,390-nel végzett a harmadik pozícióban.
Érdekesség, hogy a pontversenyt vezető Lewis Hamilton másfél perccel a leintés előtt még csak a kiesést jelentő 18. helyen volt, de végül simán bekerült a legjobb 16 közé, a negyedik időt autózta.
Ralf Schumacher ugyan szintén bejutott a második szakaszba, de már nem harcolhatott a továbbjutásért, lévén az első negyedóra végén ütközött Jamamoto Szakonnal és megsérült az autója.
A második negyedórát egyértelműen a McLaren uralta, először Alonso vezetett 1:24,978-cal, majd 1:24,806-tal, de az első helyet végül Hamilton szerezte meg 1.24,753-mal. A wokingiak két klasszisa mögött Räikkönen (1:24,988) és Massa (1:25,049) zárt.
Meglepő, hogy a Renault egyik versenyzője sem került a legjobb tíz közé, míg ugyanez sikerült Sebastian Vettelnek, aki a 10. lett. Igaz, a 9. helyen továbbjutó Nico Rosberget motorcsere miatt 10 pozíciós büntetéssel sújtják, így Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is előrelép majd a rajtrácson.
Az utolsó negyedórát egyértelműen a McLaren uralta, sokáig Alonso vezetett. A spanyol versenyző folyamatosan javított idején (1:25,596, 1:25,539, 1:25,438), úgy tűnt, meg is nyeri az időmérőt. A leintés előtt azonban csapattársa, Hamilton a körülményekhez képest elképesztő tempóban száguldott, minden szektorban az élen állt és végül 1:25,368-cal került az élre. Így a papírformának megfelelően a McLaren sikerével zárult az időmérő és ha vasárnap nem történik nagy meglepetés, akkor a wokingiak nagy lépést tehetnek a világbajnoki cím megszerzése irányába.
Az időmérő nagy meglepetését Nico Rosberg hatodik helye jelentette, de a német pilóta a motorcsere miatt csak a 16. pozícióból startolhat. Így Jenson Button örölhetett a roppant jó eredménynek, ugyanez vonatkozhat Mark Webberre és Vettelre is.
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 23. JAPÁN NAGYDÍJ
IDŐMÉRŐ EDZÉS 1. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | 1:25,368 |
2. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | 1:25,438 |
3. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | 1:25,516 |
4. | F. Massa | brazil, Ferrari | 1:25,765 |
5. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 1:26,505 |
6. | J. Button | brit, Honda | 1:26,913 |
7. | M. Webber | ausztrál, Red Bull-Renault | 1:26,914 |
8. | S. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:26,973 |
9. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 1:27,225 |
10. | G. Fisichella | olasz, Renault | 1:26,033 |
11. | H. Kovalainen | finn, Renault | 1:26,232 |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Renault | 1:26,247 |
13. | J. Trulli | olasz, Toyota | 1:26,253 |
14. | V. Liuzzi | Toro Rosso-Ferrari | 1:26,948 |
15. | R. Schumacher | német, Toyota | mért kör nélkül a második szakaszban |
16. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | 1:26,728 – büntetés motorcsere miatt |
17. | R. Barrichello | brazil, Honda | 1:27,323 |
18. | A. Wurz | osztrák, Williams-Toyota | 1:27,454 |
19. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | 1:27,564 |
20. | A. Sutil | német, Spyker-Ferrari | 1:28628 |
21. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | 1:28,792 |
22. | Sz. Jamamoto | japán, Spyker-Ferrari | 1:29,668 |