Nem lesz tizenkettedik csapat jövőre a száguldó cirkuszban, mert a Prodrive a tisztázatlan körülmények között egyelőre nem vállalja a belépés kockázatát.
„A jövőben remélhetőleg még csatlakozhatunk a Formula–1 mezőnyéhez” – tudatta közleményében David Richard csapatfőnök.
„Voltak viták arról, hogy alkalmasak vagyunk-e, ráadásul az új concorde-szerződés aláírása továbbra is késik. Kértük az FIA-t, tegye lehetővé, hogy az év közben csatlakozzunk, de ezt az igényünket elutasították.”
„Ezért hát 2008-ban nincs reális esélyünk arra, hogy Prodrive néven új istálló szerepeljen a Formula–1-ben” – tette hozzá a BAR korábbi vezetője.
A nemzetközi szövetség (FIA) még tavaly áprilisban jelentette be, hogy 2008-ban tizenkettedik és utolsó csapatként a Prodrive kaphat indulási engedélyt a Formula–1-ben.
Az eredeti tervek szerint viszont a Prodrive a McLaren-Mercedestől kapott volna autókat – nem csak motort, hanem McLaren-klónokat –, ez viszont éles vitákat váltott ki a paddockban, és a nem gyári csapatok – mint például a Williams – a saját halálos ítéletüket vizionálták.
Richards ezek után a múlt hónapban visszavonulót fújt, már ami a McLaren-klónok használatát illeti.
Az, hogy a Prodrive 2009-ben végül beléphet-e az F1-be, Richards szerint az FIA autósport-világtanácsának állásfoglalásán múlik, na meg azon, hogy milyen feltételekkel írják alá a csapatok az egyebek mellett a kereskedelmi bevételek elosztását is szabályozó új concorde-szerződést.