Fotó: Reuters
Öröm a McLarennél: Lewis Hamilton kitűnő teljesítménnyel hozta be másodiknak az "ezüst nyilat"
Fotó: Reuters
Öröm a McLarennél: Lewis Hamilton kitűnő teljesítménnyel hozta be másodiknak az "ezüst nyilat"
„Ha Heikkinek nem kell rögtön az elején kiállnia, akkor az első kerékcseréig tovább tudott volna kint maradni, mint Massa. Elég nehéz volt az autója, és így is parádézott az időmérőn. Még sosem láttam ennyire csalódottnak. Joggal érezte, hogy győzelmi esélyei lehetnek, és ezek gyakorlatilag a verseny legelején elszálltak. Nem csoda, hogy bánkódik” – nyilatkozta Whitmarsh.
Kovalainen végül csak a 12. helyen végzett, tíz hellyel hátrébb, mint csapattársa, Lewis Hamilton. Az angol pilótának remek versenye volt, így teljes joggal dőlhetett hátra elégedetten a nagydíj után.
„Nagyon örülök az eredménynek, úgy érzem, még soha nem volt ennyire jó versenyem. Az autó sokat javult, felzárkóztunk a Ferrarira” – mondta.
„Nem számít, hogy most nem nyertem. A lényeg az, hogy mikor megkérdezzük magunktól, száz százalékot nyújtottunk-e a versenyen, mi a válasz. Ezúttal az, hogy ennél többet képtelenség volt kihozni. A verseny előtt ötödiknek tippeltek, így a második hely hatalmas öröm” – tette hozzá.
Hamiltonnak a Bridgestone mérnökeinek külön kérése miatt kellett szokatlan, három kiállásos stratégiát választania. A cég szakemberei aggódtak ugyanis, hogy a nyolcas kanyarban – ahol tavaly is defektje volt – az angol versenyző vezetési stílusa miatt túl nagy terhelésnek lesz kitéve a McLaren jobb első kereke.
A Bridgestone most nem akart kockáztatni, különösen Kovalainen horrorisztikus barcelonai balesete után.
„Hazudnék, ha azt mondanám, nem járt a fejemben a tavalyi eset. Szinte minden körben külön figyeltem a gumira, de szerencsére nem volt semmi baj. Jobb volt az óvatosság, mert kevés rosszabb dolog van annál, mikor 200 km/h-nál defektet kapsz. Nagyon várom már Monacót, hisz imádom a pályát” – mondta Hamilton.