Fotó: Reuters
Jelentős költségcsökkentések várhatók 2010-től, de azért nem ennyire: a motorhasználatot azért nem fogját megtiltani Alonsónak
Fotó: Reuters
Jelentős költségcsökkentések várhatók 2010-től, de azért nem ennyire: a motorhasználatot azért nem fogját megtiltani Alonsónak
A Formula–1-gyel kapcsolatban az előző szezon befejezése óta mást sem lehet hallani, mint hogy jelentős költségcsökkentésre van szükség, de eddig minden fél számára elfogadható javaslat még nem született.
A fizetési sapka bevezetésének kérdésében ugyanúgy megosztottak az érdekeltek, mint az egységes motorhasználatéban – hogy csak a két legtöbbet hangoztatott javaslatot említsük. Abban azonban a Honda csődje óta mindenki egyetért, hogy változtatásokra van szükség.
A Financial Times információi szerint az FIA legújabb terve szerint csak bizonyos technikai területeken engednének fejlesztéseket a csapatoknak, míg más területeken – mint például a fékrendszerek, a sebességváltók vagy a felfüggesztések – nem. Tehát ezen utóbbi eszközökben nem lenne verseny az istállók között.
A legújabb tervek összesen 50 millió eurós költségcsökkentésről szólnak, de azt egyelőre még nem lehet tudni, hogyan reagál az elképzelésekre a Formula–1-es csapatokat tömörítő szervezet, a FOTA.
„A tervezett korlátozások nem örök időre szólnának, hanem csak addig, amíg a gazdasági válság érezteti hatását a Formula–1-ben. Tehát ahogy a csapatok egyre többet tudnak majd költeni, úgy fokozatosan ismét szélesebb műszaki versenyt engedélyezne az FIA” – mondta az autosport.com oldalnak Tony Purnell, a szövetség technikai tanácsadója.
A szakember kihangsúlyozta: a korlátozások csak egyes területeket érintenének. „Az a központi filozófiánk, hogy a mérnökök továbbra is dolgozhassanak olyan fejlesztéseken, amelyek fontosak a társadalom szempontjából. Ilyen például az üzemanyag-gazdálkodás. Ezt nem érintené a korlátozás” – fogalmazott Purnell.