Fotó: Action Images
Vettel nagyon gyors ezen a hétvégén Silverstone-ban
Fotó: Action Images
Vettel nagyon gyors ezen a hétvégén Silverstone-ban
„Az utóbbi hét futamból haton utolérhetetlenek voltak, talán most eljött a változás ideje” – mondta a szabadedzéseken jó teljesítményt nyújtó (két első és egy negyedik helyet szerző) Sebastian Vettel a Brawn-Mercedesekről a Brit GP időmérő edzése előtt.
A német pilótának igaza lett, ugyanis a két Red Bull magabiztosan szerepelt, míg a Brawnok ezúttal némileg gyengébben muzsikáltak a szokásosnál.
Q1SUTIL SÉRTETLEN
A Premiere német televíziós csatorna értesüléseivel ellentétben nem szenvedett kéztörést a silverstone-i időmérőn Adrian Sutil, a Force India-Mercedes Formula–1-es csapatának pilótája. Az orvosok nem találtak Sutilnál komolyabb sérülést, így elindulhat a Brit Nagydíjon. „Fékproblémám volt, és az Abbey előtt már semmi fékerő nem volt, hiába nyomtam a pedált. Nem lehetett jobban megfogni az autót, így az nagyon csúnyán összetört. A csapatnak rengeteg munkája lesz” – nyilatkozta Sutil.
Hűvös, felhős időben kezdődött meg a kvalifikáció szombat délután, magyar idő szerint délután kettő órakor, de az eső nem esett, és az időjárás-jelentés szerint az első fél órában nem is kellett égi áldásra számítani.
Az időmérő edzés nyitó szakasza főleg Adrian Sutil miatt marad emlékezetes – igaz, a fiatal német pilóta nem autózott nagy időt, viszont a Q1 végéhez közeledve az Abbey-kanyarban elveszítette az uralmát a Force India-Mercedes felett, és nagy sebességgel a gumifalba csapódott.
A pilóta szerencsére a saját lábán szállt ki a gépéből, ám a baleset következtében megszakították az edzést, a versenyzők a boxba hajtottak, és már nem volt idejük kijönni új mért körökre – ennek következtében Fisichella, Bourdais, Sutil, Buemi és a hazai közönség előtt versenyző címvédő világbajnok, Lewis Hamilton sem tudta biztosítani a helyét a legjobb tizenöt között.
Ezt a szakaszt egyébként a harmadik szabadedzésen második helyen végző Nakadzsima Kazuki zárta az élen, aki kevéssel Sutil balesete előtt autózta a hétvége eddigi legjobb idejét (1:18.530).
Q2Alig kezdődött el a második fázis, Mark Webber rögtön az élre állt, és egészen az utolsó pillanatokig vezette a mezőnyt – a hajrában aztán megelőzte őt csapattársa, Sebastian Vettel (1:18.119), így az első két szabadedzésre emlékeztető módon a két Red Bull zárta az élen ezt a szakaszt.
A Hamilton kiesésével egyedüli britként versenyben maradó, világbajnoki éllovas Jenson Button gyengélkedett a Q2-ben, és végül csak a nyolcadik helyen kvalifikálta magát a pole pozícióról döntő harmadik menetre.
Felipe Massának azonban nem sikerült ugyanez, a brazil búcsúzott, de hozzá hasonlóan Kubica, Kovalainen, Piquet és Heidfeld számára is ekkor ért véget az időmérő.
Q3Az utolsó szakaszban a két Red Bull, valamint Rubens Barrichello csatázott az első helyért (meglepetésre Jenson Button tovább gyengélkedett, és végül csak hatodikként zárt), ebből az ütközetből pedig Sebastian Vettel jött ki győztesen, így a Török Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is megszerezte a pole pozíciót.
A második helyről Barrichello, a harmadikről Webber indulhat. A Brit GP-t holnap délután, magyar idő szerint kettő órakor rendezik Silverstone-ban.
MENEKÜLNE A BBC
A Guardian értesülései szerint a Formula–1-es közvetítési jogokat öt évre 200 millió fontért megszerző BBC fontolgatja, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból, ha távozik az FIA-vel vitában álló nyolc csapat. A brit közszolgálati adó óriási anyagi áldozattal szerezte meg a jogokat, melyeket korábban az ITV birtokolt, és programjának legfontosabb műsorai között vannak a Formula–1-es közvetítések. A BBC egyelőre nem kommentálta hivatalosan a Guardian információit.
ÍRÁSAINK A BRIT NAGYDÍJRÓL
FORMULA–1, BRIT NAGYDÍJ
IDŐMÉRŐ, NEM HIVATALOS EREDMÉNY 1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:18.685 | 1:18.119 | 1:19.509 |
2. | Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:19.325 | 1:18.335 | 1:19.856 |
3. | Webber | Red Bull-Renault | 1:18.674 | 1:18.209 | 1:19.868 |
4. | Trulli | Toyota | 1:18.886 | 1:18.240 | 1:20.091 |
5. | Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:18.530 | 1:18.575 | 1:20.216 |
6. | Button | Brawn-Mercedes | 1:18.957 | 1:18.663 | 1:20.289 |
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:19.228 | 1:18.591 | 1:20.361 |
8. | Glock | Toyota | 1:19.198 | 1:18.791 | 1:20.490 |
9. | Räikkönen | Ferrari | 1:19.010 | 1:18.566 | 1:20.715 |
10. | Alonso | Renault | 1:19.167 | 1:18.761 | 1:20.741 |
11. | Massa | Ferrari | 1:19.148 | 1:18.927 |
12. | Kubica | BMW | 1:19.730 | 1:19.308 |
13. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:19.732 | 1:19.353 |
14. | Piquet | Renault | 1:19.555 | 1:19.392 |
15. | Heidfeld | BMW | 1:19.559 | 1:19.448 |
16. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1:19.802 |
17. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.898 |
18. | Sutil | Force India-Mercedes | 1:19.909 |
19. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:19.917 |
20. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.236 |
AZ AUTÓK SÚLYA
1. | Vettel | Red Bull-Renault | 666.5 kg |
2. | Barrichello | Brawn-Mercedes | 657.5 |
3. | Webber | Red Bull-Renault | 659.5 |
4. | Trulli | Toyota | 658 |
5. | Nakadzsima | Williams-Toyota | 652.5 |
6. | Button | Brawn-Mercedes | 657.5 |
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 661.5 |
8. | Glock | Toyota | 660 |
9. | Räikkönen | Ferrari | 654 |
10. | Alonso | Renault | 654 |
11. | Massa | Ferrari | 675 |
12. | Kubica | BMW | 689.5 |
13. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 695.5 |
14. | Piquet | Renault | 682.5 |
15. | Heidfeld | BMW | 665.5 |
16. | Fisichella | Force India-Mercedes | 668 |
17. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 687.5 |
18. | Sutil | Force India-Mercedes | 692 |
19. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 666 |
20. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 672.5 |