Amint arról beszámoltunk, tegnap a Renault gyakorlatilag beismerte, hogy Nelsinho Piquet csapatutasításra törte össze versenyautóját a 2008-as szingapúri futam elején, hogy pályára érkezzen a biztonsági autó, és a korán tankoló másik Renault-pilóta, Fernando Alonso helyzeti előnyét kihasználva megnyerje a futamot.
„Amikor először meghallottam, hogy ezzel vádolják a Renault-t, nem tudtam, hogy igaz-e vagy sem – mondta Niki Lauda. – Ha tényleg igaz, ez az egyik legborzasztóbb eset, ami valaha történt a Formula–1-ben."
„Egyetlen eset jut eszembe, ami megközelíti a mostanit: amikor Michael Schumacher a 2006-os Monacói Nagydíjon Ferrarijával elállta az utat Fernando Alonso előtt az időmérőn. De igazából az sem hasonlítható ehhez" – jelentette ki a korábbi háromszoros világbajnok klasszis.
„Persze a McLaren kémbotránya is komoly volt, de a mérnökök mindig is beszéltek egymás között a technikai adatokról – mondta a korábban többek között a Ferrari és a McLaren csapatában is versenyző Lauda. – No de ez valami új. Az FIA-nek nagyon keményen meg kell büntetnie a Renault-t, hogy visszaállítsa a sportág hitelét."
Az osztrák ezenkívül csalódását fejezte ki amiatt, hogy Flavio Briatore, a Renault-tól szerdán távozó csapatfőnök eltitkolta az igazságot a nyilvánosság elől. „Az nagyon bosszant, amit Briatore a hétvégén mondott – letagadta az egészet. Nem beszélt egyenesen, még Piquet magánéletére is tett kényes megjegyzéseket. Hihetetlen volt. És mivel azóta távozott a csapat éléről, azt kell hinnünk, hogy a Renault-t ért vádak mind igazak voltak..."
Flavio Briatore, a karambolbotrány miatt távozó Renault-csapatfőnök úgy véli, lemondásával feláldozta magát a csapat érdekében. „Csak megpróbáltam megmenteni a csapatot, ez a kötelességem. Ez az oka, hogy abbahagytam" – nyilatkozta Briatore a több szakértő és egykori Formula–1-es pilóta szerint a sportág legsötétebb ügyének számító esetről. |