A szahíri idénykezdet kissé unalmasra sikerült, az új szabályok miatt előzés alig-alig akadt, a versenyzők többsége azon a helyen végzett - plusz-mínusz egy-egy pozíció -, amelyen elkezdte a körözést. Az egyetlen izgalmat a német Sebastian Vettel (Red Bull) okozta azzal, hogy a száguldás végére kissé „elfogyott" a versenyautója, így hiába nyerte meg az időmérőt és vezetett nagyon sokáig, végül lecsúszott a negyedik helyre.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher hatodik hellyel tért vissza három év szünet után. Utóbb ezzel kapcsolatban azt mondta, egyelőre csak (újra)ismerkedett az F1-gyel, de talán már legközelebb eredményesebb tud lenni Mercedesével.
Bahreinben kettős Ferrari-siker született, Alonso lett toronymagasan az első, a mogyoródi életveszélyes balesete után visszatérő brazil Felipe Massa pedig a biztos második. Harmadikként a brit Lewis Hamilton (McLaren) ért célba.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Nulláról kezdünk Melbourne-ben, nagyon kemény csatára számítok – fogalmazott óvatosan a Renault-val kétszeres világbajnok Alonso. – Nagyszerű volt a kettős siker, de ez még csak a kezdet. Bahreinben minden nekünk kedvezett, most azonban könnyen változhat a helyzet. Keményen készülünk, mert ismét az élen szeretnénk végezni. Véleményem szerint négy csapat, vagyis nyolc pilóta esélyes a sikerre" – jelentette ki, a Ferrarira, a Red Bullra, a Mercedesre és a McLarenre utalva.
Az ibériai versenyző kifejtette, kár lenne korai következtetéseket levonni abból, hogy a nyitó viadal kissé egyszerűre sikerült:
„Ez még csak a kezdet, nem kell mindjárt szabályváltoztatásokról beszélni" – vélekedett.
A melbourne-i pálya ugyanakkor nem ígér különösebb látványosságot: az aszfaltcsík rendkívül technikás vezetést igényel, érdekesek a kanyarok, előzésre viszont csak ritkán adódik alkalom. Vagyis az időmérőn elért eredmény ezúttal is döntő lehet. Az új szabályozás értelmében tankolni tilos a futam során, miközben egy gumicsere kötelező.