Alonso: Nyolcesélyes az Ausztrál Nagydíj

MTI MTIMTI MTI
Vágólapra másolva!
2010.03.24. 11:35
null
Fernando Alonso Bahreinben győzelemmel kezdte az évet (Fotó: Action Images)
A bahreini nyitányon győztes spanyol Fernando Alonso úgy véli, nyolc pilótának van esélye az első helyen célba érni vasárnap, a Formula–1-es világbajnokság magyar idő szerint vasárnap nyolc órakor rajtoló idei második futamán, az Ausztrál Nagydíjon.
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

A szahíri idénykezdet kissé unalmasra sikerült, az új szabályok miatt előzés alig-alig akadt, a versenyzők többsége azon a helyen végzett - plusz-mínusz egy-egy pozíció -, amelyen elkezdte a körözést. Az egyetlen izgalmat a német Sebastian Vettel (Red Bull) okozta azzal, hogy a száguldás végére kissé „elfogyott" a versenyautója, így hiába nyerte meg az időmérőt és vezetett nagyon sokáig, végül lecsúszott a negyedik helyre.

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher hatodik hellyel tért vissza három év szünet után. Utóbb ezzel kapcsolatban azt mondta, egyelőre csak (újra)ismerkedett az F1-gyel, de talán már legközelebb eredményesebb tud lenni Mercedesével.

Bahreinben kettős Ferrari-siker született, Alonso lett toronymagasan az első, a mogyoródi életveszélyes balesete után visszatérő brazil Felipe Massa pedig a biztos második. Harmadikként a brit Lewis Hamilton (McLaren) ért célba.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri az Ausztrál Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

„Nulláról kezdünk Melbourne-ben, nagyon kemény csatára számítok – fogalmazott óvatosan a Renault-val kétszeres világbajnok Alonso. – Nagyszerű volt a kettős siker, de ez még csak a kezdet. Bahreinben minden nekünk kedvezett, most azonban könnyen változhat a helyzet. Keményen készülünk, mert ismét az élen szeretnénk végezni. Véleményem szerint négy csapat, vagyis nyolc pilóta esélyes a sikerre" – jelentette ki, a Ferrarira, a Red Bullra, a Mercedesre és a McLarenre utalva.   

Az ibériai versenyző kifejtette, kár lenne korai következtetéseket levonni abból, hogy a nyitó viadal kissé egyszerűre sikerült:

„Ez még csak a kezdet, nem kell mindjárt szabályváltoztatásokról beszélni" – vélekedett.
     
A melbourne-i pálya ugyanakkor nem ígér különösebb látványosságot: az aszfaltcsík rendkívül technikás vezetést igényel, érdekesek a kanyarok, előzésre viszont csak ritkán adódik alkalom. Vagyis az időmérőn elért eredmény ezúttal is döntő lehet. Az új szabályozás értelmében tankolni tilos a futam során, miközben egy gumicsere kötelező.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik