„Jó érzés újra Melbourne-ben versenyezni, mert nagyon szeretem ezt a pályát. Úgy gondolom, a bahreini időeredményekhez képest sikerült javulnunk, az autóink is jobbak lettek a két héttel ezelőtti állapothoz képest. Nagyon optimisták vagyunk. Azt hiszem, ezen a pályán még sohasem volt ennyire erős autóm, és ez biztató jel a vasárnapi futamra nézve" – nyilatkozta Hamilton az Ausztrál Nagydíj második szabadedzését követően, melyen ő volt a leggyorsabb, megelőzve csapattársát, a második időt autózó Jenson Buttont.
A harmadik helyen a hazai közönség előtt versenyző Mark Webber zárt, a Red Bull pilótája elsősorban az eső miatt panaszkodott a tréninget követően.
„Sajnos a beállításokat jócskán megzavarta az esős időjárás, ami minden pilóta rémálma. Egy nedves pályán a tesztelés nem annyira hatékony, és a pályát sem tudják kellőképpen megismerni a versenyzők. Ennek ellenére természetesen hasznos volt a két edzés" – mondta Webber, aki az első gyakorlást még a 14. helyen fejezte be.
A nap egyik legnagyobb fejlődését a német Michael Schumacher érte el a a Mercedes volánja mögött, aki előbb a 12. időt autózta, majd a második tréningen sokáig csak a 20. helyen állt, de a hajrában óriásit lépett előre, s végül 4. lett.
„Ahogy az lenni szokott, a pénteki szabadedzések után még nehéz egy pilóta teljesítményét értékelni, mégis, azt hiszem, elégedett lehetek magammal. Mondom ezt az első edzés tizenkettedik helye ellenére. A második edzésen az eső nagyon zavaró volt, de levontuk a következtetéseket, ezekből profitálhatunk a továbbiakban. Az edzés végén versenyképes időket mentünk, ami mindenképpen biztató a hétvégére nézve" – mondta Schumacher.
Jól szerepeltek a két tréningen a Reanult-k: az elsőn a lengyel Robert Kubica volt a leggyorsabb, a másodikon pedig az újonc Vitalij Petrov az 5. helyet szerezte meg.
„Ma reggel minden tökéletesen működött. Ez a pálya nagyon különbözik mind a bahreinitől, mind azoktól a helyszínektől, ahol a tél folyamán tesztelni tudtunk. A második szabadedzésen nedves volt az aszfalt, így néhány körben köztes gumikat kellett feltennünk" – értékelt a második tréning után Kubica.
A nap „vesztesei" a Ferrarik voltak. Bár azt mindenki tudja, hogy a szabadaedzésekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, a Ferrari-szurkolókat bizonyára meglepte, hogy a második tréningen a spanyol Fernando Alonso és a brazil Felipe Massa sem került be a legjobb tíz közé.
„Volt egy előre eltervezett programunk a napra, melynek a két különböző keverékű gumik kipróblásáa volt a lényege, de ezt keresztülhúzta az időjárás. Persze erre nem hivatkozhatunk, hiszen minden csapat számára ugyanazok voltak a körülmények" – kezdte a szabadedzések értékelését a Ferrrai csapatfőnöke, Stefano Domenicali, aki szerint hasonló helyzetben vannak, mint Bahreinben, ahol a szabadedzéseken szintén nem szerepeltek jól, de a versenyen az első két helyet szerezték meg.
„Ahogy Bahreinben, úgy most is az időmérő lesz igazán fontos, sokat számít majd, hogy a lehető legjobb pillanatban menjünk ki a pályára, amelyen különösen az első két szekcióban elért idő lehet döntő a végső idő szempontjából" – fogalmazott Domenicali.
2. SZABADEDZÉS | ||||
1. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:25.801 | 13 | |
2. Button | McLaren-Mercedes | 1:26.076 | + 0.275 | 16 |
3. Webber | Red Bull-Renault | 1:26.248 | + 0.447 | 22 |
4. Schumacher | Mercedes | 1:26.511 | + 0.710 | 16 |
5. Petrov | Renault | 1:26.732 | + 0.931 | 26 |
6. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.832 | + 1.031 | 29 |
7. Sutil | Force India-Mercedes | 1:26.834 | + 1.033 | 22 |
8. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:26.835 | + 1.034 | 17 |
9. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:26.904 | + 1.103 | 25 |
10. Rosberg | Mercedes | 1:26.956 | + 1.155 | 22 |
11. Kubica | Renault | 1:27.108 | + 1.307 | 28 |
12. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:27.108 | + 1.307 | 25 |
13. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:27.455 | + 1.654 | 23 |
14. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:27.545 | + 1.744 | 25 |
15. Alonso | Ferrari | 1:29.025 | + 3.224 | 20 |
16. Vettel | Red Bull-Renault | 1:29.134 | + 3.333 | 19 |
17. Massa | Ferrari | 1:29.591 | + 3.790 | 21 |
18. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:29.860 | + 4.059 | 15 |
19. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:30.510 | + 4.709 | 43 |
20. Trulli | Lotus-Cosworth | 1:30.695 | + 4.894 | 17 |
21. Glock | Virgin-Cosworth | 1:32.117 | + 6.316 | 9 |
22. Di Grassi | Virgin-Cosworth | NA | 2 | |
23. Chandhok | Hispania-Cosworth | NA | 1 | |
24. Senna | Hispania-Cosworth | NA |
1. SZABADEDZÉS | ||||
1. Kubica | Renault | 1:26.927 | 22 | |
2. Rosberg | Mercedes | 1:27.126 | + 0.199 | 18 |
3. Button | McLaren-Mercedes | 1:27.482 | + 0.555 | 22 |
4. Massa | Ferrari | 1:27.511 | + 0.584 | 18 |
5. Vettel | Red Bull-Renault | 1:27.686 | + 0.759 | 23 |
6. Alonso | Ferrari | 1:27.747 | + 0.820 | 21 |
7. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:27.793 | + 0.866 | 22 |
8. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.014 | + 1.087 | 21 |
9. Petrov | Renault | 1:28.114 | + 1.187 | 25 |
10. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:28.192 | + 1.265 | 18 |
11. Di Resta | Force India-Mercedes | 1:28.537 | + 1.610 | 25 |
12. Schumacher | Mercedes | 1:28.550 | + 1.623 | 19 |
13. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.572 | + 1.645 | 21 |
14. Webber | Red Bull-Renault | 1:28.683 | + 1.756 | 22 |
15. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:29.465 | + 2.538 | 13 |
16. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:29.712 | + 2.785 | 18 |
17. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:30.249 | + 3.322 | 26 |
18. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:31.588 | + 4.661 | 5 |
19. Trulli | Lotus-Cosworth | 1:31.652 | + 4.725 | 13 |
20. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:31.654 | + 4.727 | 26 |
21. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:32.831 | + 5.904 | 25 |
22. Chandhok | Hispania-Cosworth | 1:33.401 | + 6.474 | 24 |
23. Senna | Hispania-Cosworth | 1:34.251 | + 7.324 | 19 |
24. Glock | Virgin-Cosworth | 1:34.924 | + 7.998 | 8 |