Az eső és a káosz sem állíthatta meg Buttont Sanghajban

Vágólapra másolva!
2010.04.18. 08:53
null
Jenson Button nagyon szép sikert aratott Kínában (Fotó: Reuters)
A világbajnoki címvédő Jenson Button győzelmével zárult a sok remek csatát és az időről időre eleredő eső miatt jókora káoszt hozó Formula–1-es Kínai Nagydíj. Sikerével Button átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben. A második helyen a szintén mclarenes Lewis Hamilton ért célba, a harmadikon Nico Rosberg, utánuk Alonso, Kubica, Vettel, Petrov, Webber, Massa, M. Schumacher volt a sorrend. Az eredmény még változhat, mivel egy dupla boxutcai Vettel–Hamilton affért vizsgálnak a versenybírók.

Két újonc csapatnak is rosszul kezdődött a futam: Chandhok (Hispania) csak a boxutcából indul, Glockot (Virgin) meg le kellett tolni a rajtrácsról. Rosbergnek a fülére mondták az eső-figyelmeztetést, az időjárás úgy tűnik, megkeveri a versenyt.

A rajtnál Alonso fantasztikusan ment el, simán lerajtolta kívülről a két Red Bullt, ráadásul Webber is bejött a rajtelső Vettel elé - a spanyol szenzációsan kezdte a versenyt. Mögöttük Rosberg, Button, Hamilton volt a sorrend. Hátul hárman "összegabalyodtak", a safety car kijött, a mezőny meg be a boxutcába – elindult a roham új gumikért.

Alonso rajtja a jelek alapján túl jól sikerült – a versenybírók kiugrást vizsgálnak. Közben a Red Bull bakizott egyet, Vettel elé "beszöktek" többen a sorban, Lewis Hamilton pedig egy sajátos manőverrel, levágással ment be a boxutcába... A safety car távozása után azok maradtak az élen, akik nem mentek ki új gumikért, Rosberg, Button, Kubica, Petrov volt a sorrend, egész addig, míg az oroszt Alonso és Sutil is "meg nem ette". Az időjárás valódi áprilisi arcát mutatta, a pálya száradni kezdett, Michael Schumacher jött ki először slickért, Hamilton és Vettel pedig fej-fej mellett húztak végig a boxutcán. Mivel már a bejáratnál összekaptak, a dupla incidenst szintén megnézhették a versenybírók (Alonso kapott egy áthajtásos büntetést a rajtért). A Ferrariknak volt elég baja, Alonso lassan többet volt a boxutcában, mint kint, ráadásul Massa is csúszkált...

VETTEL VS. HAMILTON: VIZSGÁLAT: CSAK FIGYELMEZETÉS
A dupla Vettel–Hamilton incidens miatt a versenybírók vizsgálatot folytattak, ám végülmindketten megúszták büntetésnélkül.

Tíz kör után Rosberg vezetett Button, Kubica, Petrov, Alguersuari, M. Schumacher, Kovalainen és Sutil előtt. Vettel, Webber és Hamilton elkezdett "rendet rakni" a mezőnyben, a csapatok meg megkapták a jelentést az újabb eső érkezéséről. Az esőig Michael Schumacher és Hamilton látványos csatával szórakoztatta a nagyérdeműt, a hétszeres világbajnok rutinosan (és szépen) tartotta maga mögött a kísérletező angolt. Egy ideig, mert aztán az egyenesben csak kijött Hamilton gyorsasága...

Az élen a 19. körig tartott Rosberg királysága, Jenson Button ugyanis azt csinálta a némettel, mint Hamilton Schumacherrel – simán elment a célegyenesben, így a világbajnok élre állt. Persze ehhez kellett az is, hogy Rosberg a csúszós pályán "eltévedjen". A boxutcában ismét megnőtt a forgalom, Massának "parkolnia" kellett Alonso mögött (miután a spanyol enyhén szólva erőszakosan jött be elé a boxutca bejáratánál), míg Webbernek problémái akadtak. Az ausztrál még így is bejött az ismét együtt boxba járó Hamilton és Vettel elé. Alguersuari elhagyott több szárnydarabot, így a safety car érkezett, Buttonék legnagyobb bosszúságára, mivel ők nagyon jól elvoltak a mezőny elején.

Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Schumacher, Webber, Hamilton, Vettel sorrendben köröztek a pilóták, a boxban pedig Nico Hülkenberg és a Williams meglepő húzásra határozta el magát – feltették a fiatal versenyző autójára a slick gumikat, eső ide, eső oda. A döntés következménye annyi volt, hogy Hülkenberg megismerte a sanghaji pálya melletti területeket.

A DOBOGÓSOK VILLÁMINTERJÚI

Jenson Button: „Jó döntéseket hoztunk, jókor, és ez volt a döntő. Fontos volt a safety car bejövetele, mert el kellett takarítani az alkatrészeket, de így szembesültem azzal, hogy sokat dolgoztam az előnyért, és mindenki utolért... A végén elkezdett erősebben esni, hibáztam egyet, utána a gumik miatt már óvatosabbnak kellett lenni. Sokat jelent nekem ez a siker, megdolgoztunk érte."

 

Lewis Hamilton: „Eseménydús verseny volt! Gratulálok Jensonnek, fantasztikusan versenyzett, jó döntést hozott a gumik kapcsán. Azt gondolom, mindketten nagyon keményen dolgoztunk és remek munkát végeztünk." (A Vettel-incidensről, melyre elsőre nem is emlékezett:) „Azt hiszem, rendben volt a manőver, fair volt a harc."

 

Nico Rosberg: „Jó döntést hoztunk az elején, azt mondtuk, maradjunk kint, próbáljuk meg! Ha kicsit jobban esik, már rossz a döntés. Amikor jobban rákezdett, nem ment olyan jól, így Jenson meg tudott előzni, de összességében elégedett vagyok a futammal. Jó irányba haladunk."

A 26. körben állt ki a biztonsági autó, az eleje könnyedén eljött, Schumacher pedig Petrovval és Hamiltonnal kezdett kemény csatába. A rutinos német klasszis járt rosszul, mert autója lelassult, így visszaesett. Hamilton ellenben félelmetes tempóban vágott át a mezőnyön, megelőzte Petrovot és megérkezett Kubica mögé – az angol tempója alapján a lengyelnek rossz előérzete lehetett. Hamilton el is húzott, így már a 3. helyen állomásozott. Petrov kicsúszott, Alonso és Vettel elment mellette, Hamilton McLarenje pedig egyre közeledett az első kettőhöz – közben a pálya megint elkezdett felszáradni.

Lewis Hamilton vészesen közelgett Rosberghez, majd megpróbálta meg is előzni kedvenc helyén, de ezúttal a Mercedes fiatalabbik német pilótája volt a győztes – a 2-es rajtszámú autó beragadt mögé. Webber bement száraz gumikért, merészségének jutalma annyi volt, hogy bejelentették, jön megint az eső. Hamilton kerékcsere alatt előzte meg Rosberget (ne feledjük: neki még volt hátra egy versenybírói vizsgálata), és így két McLaren körözött az első két helyen (1. Button, 2. Hamilton, 3. Rosberg, 4. Alonso, 5. Kubica, 6. Vettel, 7. Webber, 8. M. Schumacher).

A hajrára Alonso kezdett közelíteni Rosberghez míg kissé hátrébb Alguersuari villámgyorsan bukott három pozíciót. Kilenc köre volt Alonsónak, hogy elkapja a Mercedest, sebessége alapján erre minden esélye megvolt (míg Rosberg nem villantott egy nagyon gyors kört, utána pedig már fel tudta venni a spanyol tempóját).

Hamilton gumijai nagyon elfogytak, ami nem volt meglepő, tekintve a futamot – Button elkezdett elhúzni, Rosberg pedig körönként másfél-két másodpercet hozott rajta. A világbajnok sem hozta hibátlanul a futamot, egy kanyar előtt kicsúszott, de korrigálni tudott, így nem forgott veszélyben első helye. Nem úgy Webber 7. pozíciója, mivel az ausztrál pilótát elkapta a kifejezetten jó teljesítményt nyújtó, gumijaival jól spóroló Petrov. Az utolsó körre az egyre jobban megeredő esőben Michael Schumacher tartogatott egy kis izgalmat (kicsúszott, Massa megelőzte), a két McLaren pedig nagyon óvatosan hajtott a cél felé a rettenetesen elkopott gumikon.

Jenson Button végül remek teljesítménnyel megnyerte a Kínai Nagydíjat, Hamilton, Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel, Petrov, Webber, Massa és Michael Schumacher előtt. A végeredmény a versenybírói döntés fényében még változhat. Egy biztos: soha rosszabb futamot, a Kínai Nagydíj remek versenyt és sok látványosságot hozott!

FORMULA–1, KÍNAI NAGYDÍJ 
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. Button McLaren-Mercedes 1 óra 44:42.163 perc
2. Hamilton McLaren-Mercedes +1.530
3. Rosberg Mercedes +9.484
4. Alonso Ferrari +11.869
5. Kubica Renault +22.213
6. Vettel Red Bull-Renault +33.310
7. Petrov Renault +47.600
8. Webber Red Bull-Renault +52.172
9. Massa Ferrari +57.796
10. Schumacher Mercedes +  1:01.749
11. Sutil Force India-Mercedes +  1:02.874
12. Barrichello Williams-Cosworth +  1:03.665
13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +  1:11.416
14. Kovalainen Lotus-Cosworth +1 kör
15. Hülkenberg Williams-Cosworth +1 kör
16. Senna HRT-Cosworth +2 kör
17. Chandhok HRT-Cosworth +4 kör
     
NEM ÉRTEK CÉLBA
Trulli Lotus-Cosworth 27 kör
Di Grassi Virgin-Cosworth 9
De la Rosa Sauber-Ferrari 8
Buemi Toro Rosso-Ferrari 1
Kobajashi Sauber-Ferrari 1
Liuzzi Force India-Mercedes 1
Glock Virgin-Cosworth 1
 A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK
1. Button 60 pont
2. Rosberg 50
 3. Alonso 49
 4. Hamilton 49
 5. Vettel 45
 6. Massa 41
 7. Kubica 40
 8. Webber 28
9. Sutil 10
10. Schumacher 10
11. Liuzzi 8
12. Petrov 6
13. Barrichello 5
14. Alguersuari 2
15. Hülkenberg 1
   
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes 109
2. Ferrari 90
3. Red Bull-Renault 73
4. Mercedes 60
5. Renault 46
6. Force India-Mercedes 18
7. Williams-Cosworth 6
8. Toro Rosso-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik