SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSUNK IDE KATTINTVA OLVASHATÓ!
A Red Bull német versenyzője, Sebastian Vettel indulhatott az élről az 57. Német Nagydíjon: a hazai közönség előtt versenyző pilóta mindössze két ezreddel előzte meg a ferraris Fernando Alonsót a tegnapi időmérő edzésen. A harmadik rajtkockát a maranellóiak másik pilótája, Felipe Massa szerezte meg.
A futam elején azonban egyből változott a felállás. A két Ferrari szenzációsan kapta el a rajtot. Massa az első kanyar után már az élen volt. Fernando Alonso is eljött a pole-ból induló Vettel mellett. A negyedik helyről startoló Mark Webbert pedig a mclarenes Lewis Hamilton előzte meg. A brit világbajnok a 6. helyről jött föl a negyedikre, miután csapat- és honfitársát, Jenson Buttont is megelőzte.
A rajt után kisebb ütközések borzolták a kedélyeket – igaz, a mezőny hátsó felében. Mindkét Toro Rosso és mindkét Force India a boxutcába hajtott, de folytatni tudták a versenyt. Az élen az első körök után a két Ferrari egyre gyorsabb tempóban haladt. Massa rendre a leggyorsabb köröket autózta.
A 12. kör végén Vettel jött ki elsőként a „nagymenők” közül a boxutcába, de ekkor már a Ferrarinál is készülődtek. Alonso ki is jött a 13. körben, majd Massa és Hamilton érkezett meg egyszerre a boxutcába.
Az élmezőnyből Button bírta a legtovább, ezért a címvédő vagy tíz körön át vezette is a Német Nagydíjat.
A 21. körben egy kis versenyt is láthattunk, miután a „lekörözésre váró” Bruno Senna mögé ért a két Ferrari. Alonso ezt megpróbálta kihasználni, és bebújt csapattársa mellé. A brazil pilóta azonban ezt okosan hagyta, majd egy kanyarral később, amikor belső ívre került, visszavette pozícióját. Ezután Massa ismét elkezdett meglépni csapattársától. Később kiderült, teljesen feleslegesen…
Button a 22. körig bírta szuperlágyon, megérte számára, hogy tartalékolta gumiját. A McLaren versenyzője csapattársa, Hamilton mögé jött vissza az ötödik helyre, azaz Mark Webbert megelőzve egy helyet előrelépett.
A 25. körhöz érve Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Webber volt az első hat sorrendje.
A jelenlegi mezőnyből eddig Webber, Hamilton, M. Schumacher, Alonso és Barrichello tudott nyerni Német Nagydíjat. Közülük Webber kivételével mindenki a Hockenheimringen győzött. A futam feléhez érve tehát nagy esély volt rá, hogy Massa csatlakozhat az illusztris társasághoz. A Ferrari azonban másképp gondolta…
A következő időszakban teljesen beállt a mezőny, az első tíz helyen gyakorlatilag nem volt változás. Mintha mindenki tartalékolt volna autójával.
És aztán megtörtént az, amire sokan számítottak: a 49. körben Massa elengedte Alonsót. Nyilvánvalóan csapatutasításra, bár a csapatrádión Rob Smedley, Massa mérnöke „csupán” azt mondta, hogy a spanyol gyorsabb, ez utasításnak hangzott.
Közben Vettel sokkal gyorsabban ment, mint az élen a Ferrarik. A német soför fél másodperceket adott az élen állóknak – körönként. A 60. körre pedig a Red Bull pilótája meg is érkezett Massa mögé. Ebben a helyzetben azonban érdekes módon kiderült, hogy mégsem annyira lassú a brazil versenyző autója.
A hátralévő hét körben Massa könnyedén tartotta maga mögött Vettelt és haladt át másodikként a célvonalon. A futamot Alonso nyerte.
SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSUNK IDE KATTINTVA OLVASHATÓ!
NÉMET NAGYDÍJ, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Alonso | Ferrari | 1:28:38.866 óra |
2. Massa | Ferrari | +4.196 |
3. Vettel | Red Bull-Renault | +5.121 |
4. Hamilton | McLaren-Mercedes | +26.896 |
5. Button | McLaren-Mercedes | +29.482 |
6. Webber | Red Bull-Renault | +43.606 |
7. Kubica | Renault | +1 kör |
8. Rosberg | Mercedes | +1 kör |
9. Schumacher | Mercedes | +1 kör |
10. Petrov | Renault | +1 kör |
11. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +1 kör |
12. Barrichello | Williams-Cosworth | +1 kör |
13. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1 kör |
14. De la Rosa | Sauber-Ferrari | +1 kör |
15. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
16. Liuzzi | Force India-Mercedes | +2 kör |
17. Sutil | Force India-Mercedes | +2 kör |
18. Glock | Virgin-Cosworth | +3 kör |
19. Senna | Hispania-Cosworth | +4 kör |
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 157 pont |
2. Button | 143 |
3. Vettel | 136 |
4. Webber | 136 |
5. Alonso | 123 |
6. Rosberg | 94 |
7. Kubica | 89 |
8. Massa | 85 |
9. Schumacher | 38 |
10. Sutil | 35 |
11. Barrichello | 29 |
12. Kobajasi | 15 |
13. Liuzzi | 12 |
14. Petrov | 7 |
15. Buemi | 7 |
16. Alguersuari | 3 |
17. Hülkenberg | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 300 |
2. Red Bull-Renault | 272 |
3. Ferrari | 208 |
4. Mercedes | 132 |
5. Renault | 96 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 31 |
8. Sauber-Ferrari | 15 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |