Niki Lauda szerint csak idő kérdése volt, hogy a leggyorsabb autóval büszkélkedő Red Bull Racing mikor veszi át a pilóták és a konstruktőrök között a vezetést a világbajnoki pontversenyben. Ez a nyári szünet előtti utolsó viadalon, a Magyar Nagydíjon megtörtént. Lauda azonban úgy véli, nem csupán a technika, hanem a versenyzési filozófia is a Red Bull mellett szól.
„A Ferrarinál úgymond politikailag kezelik a csapaton belüli küzdelmet – utalt az osztrák sportember az idei hockenheimi futamon történtekre –, ám más csapatoknál egyenlő esélyt adnak a pilótáiknak. A Red Bull például szabadon engedi őket, ami nagyon jót tesz a sorozatnak, hiszen úgy természetes, hogy a legjobb autókban ülők megvívjanak egymással. Úgy vélik, győzzön a jobbik, és nem érdemes a nézőket becsapni kisakkozott eredménnyel. De tudom, hogy a versenyzési taktikákról megoszlanak a vélemények."
Ami a jelenlegi állást illeti, Lauda elismeri, hogy 12 GP után Mark Webber megérdemelten vezet a világbajnoki sorozatban.
„A legtöbb elsőséget szerző pilótának ott a helye a pontverseny élén, ez tiszta sor. Amíg Mark eddig négyszer nyert, üldözői, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button és Fernando Alonso fejenként csupán kétszer. A győzelem egyértelmű jele annak, hogy futam közben minden kihívásra úgy tudtál reagálni, hogy abból előnyöd származott. Néha szerencsére is szükség van, de azt tartják, hogy a szerencse a jók kiváltsága."
És hogy a legenda mégis miért véli úgy, hogy a végén a jelenleg tíz pont lemaradással a harmadik helyen álló Vettel lesz a befutó?
„A Magyar Nagydíj edzésein ismét megmutatta, hogy gyorsulásban mindenkit lever, még a csapattársát, Mark Webbert is, akinek ugyanolyan erőforrás áll a rendelkezésére – indokolta tippjét Lauda, majd a mogyoródi tetemes előny balszerencsés elveszítéséről is szót ejtett. – Vettel elég fiatal ahhoz, hogy hamar túltegye magát az ilyesmin. Nem biztos, hogy vigasztalja, de a világbajnokság futamról futamra izgalmasabb lesz, és szerintem sok millió szurkoló lesi bizakodva, hogy a balszerencsés szituációkat leküzdve képes-e megszerezni a világbajnoki címet. Rajta kívül persze Webber és a szokásos pályázók, Hamilton, Alonso, valamint Button sem esélytelenek."
Lauda szót ejtett a Mercedes-csapatról is, amely a legutóbbi egyéni és konstruktőri vb-címet megszerző Brawn GP örököseként állt rajthoz az idén, ám messze elmarad elődje tavalyi teljesítményétől.
„Biztos vagyok benne, hogy sokkal többet vártak. Azt tanácsolnám nekik, hogy kezdjenek a jövő évi autójukra összpontosítani. Nem hiszem ugyanis, hogy a hátralévő hét futamra jelentős javulást lehetne elérni, az idő túl kevés az alapvető változtatásokhoz – mondta Lauda, akit természetesen az istálló színeiben újra versenyezni kezdő Michael Schumacherről is faggattak. – Eddig nagyon vegyesek a benyomásaim. Csapattársa, Nico Rosberg folyamatosan felülmúlja. Kíváncsi vagyok, milyen módon kezeli ezt a helyzetet, és milyen úton remél visszajutni a dobogóra."
A Formula–1-es vb következő állomását, a Belga Nagydíjat augusztus 29-én futják.
PILÓTÁK | |
1. Mark Webber | 161 pont |
2. Lewis Hamilton | 157 |
3. Sebastian Vettel | 151 |
4. Jenson Button | 147 |
5. Fernando Alonso | 141 |
6. Felipe Massa | 97 |
7. Nico Rosberg | 94 |
8. Robert Kubica | 89 |
9. Michael Schumacher | 38 |
10. Adrian Sutil | 35 |
11. Rubens Barrichello | 30 |
12. Vitalij Petrov | 17 |
13. Kobajasi Kamui | 17 |
14. Vitantonio Liuzzi | 12 |
15. Nico Hülkenberg | 10 |
16. Sébastien Buemi | 7 |
17. Pedro de la Rosa | 6 |
18. Jaime Alguersuari | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 312 |
2. McLaren-Mercedes | 304 |
3. Ferrari | 238 |
4. Mercedes | 132 |
5. Renault | 106 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 40 |
8. Sauber-Ferrari | 23 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |