Berlinben egy bevásárlóközpont aulájában a McLaren-istálló érdekes módszert választott autója leleplezésére: amikor először megmutatták a közönségnek a kocsit, csak a pilótafülke és a motor volt látható, körülötte pedig néhány szerelő sündörgött. A többi alkatrészt néhány előre kijelölt járókelő vitte a helyszínre, a szerelők pedig, ahogy érkeztek, felrakták az autóra. Mindezt síri csendben, egyre több járókelő szeme láttára.
Negyedóra alatt összeállt az MP4-26-os, majd megjelent a két pilóta, Lewis Hamilton és Jenson Button is, majd megkezdődött a szokásos fotózás és interjúkészítés.
Lewis Hamilton: – Remélem, akkor is leesik az állunk, amikor kimegyünk jövő héten a pályára. Ugyanolyan felkészültnek érzem magam, mint a 2007-es idény előtt, és a mérnökeinkkel folytatott egyeztetések után úgy érzem, ismét a vb-címért csatázhatok, méghozzá jobb esélyekkel, mint tavaly. Nagyon erős a mezőny, Jensonon és rajtam kívül további három világbajnok van a mezőnyben, ami garantálja a jó versenyeket. |
Jenson Button: – Alig hiszem el, hogy ez még csak a második idényem lesz a McLarennél, mintha már évek óta itt versenyeznék. A csütörtöki tesztnapon úgy éreztem, az új Pirelli-gumik nagyon fekszenek majd a vezetési stílusomnak, izgatottan várom az első tesztet. Ami a mezőnyt illeti, az öt világbajnok mellett a két majdnem-világbajnokot, Felipe Massát és Mark Webbert sem szabad elfelejteni, velük lesz teljes az élmezőny. |
Az autó láttán (érdekes 3D-s bemutató látható a McLaren honlapján) érthető, hogy a csapat nem lett kész az autójával az első tesztre, megannyi újítás és szokatlan megoldás látható rajta. Az első légterelő az eddigi legbonyolultabb, az oldaldoboz U-alakú, a kocsi tetején a légbeömlő nyílást megduplázták, de nem függőlegesen osztották ketté, hanem egymás mögé tettek két külön légbemenetet (a hátsó nyílás a hidraulikus rendszer és a váltó felé tereli a levegőt).
Martin Whitmarsh csapatfőnök jelezte: a következő teszteken további újításokat vet be a csapat, amelyet a Postdamer Platzon még nem láthattak a nézők.
„A Formula–1-ben sohasem szabad lebecsülni a riválisokat, ezért óvatosnak kell lenni az ilyen bemutatókon – mondta Whitmarsh. – Így is elég sok részletet elárultunk az új kocsiról. Ám olyan további újításaink vannak, amelyek megismerésekor le fog esni az álluk. Hihetetlen, mennyire kreatívak tudnak lenni a mérnökeink, még az ilyen szigorú szabályok mellett is."
Whitmarsh nem először emelte ki, hogy örül neki, nála sokkal okosabb emberek dolgoznak a csapatnál, és hogy néhány kockázatos újítás is került a kocsira. Sőt a McLaren nem zárja ki, hogy a Renault módszerét lemásolva az oldaldoboz elejére kerüljön a kipufogócső kimenete.
„Ha nem újítasz, lemaradsz. Fantasztikus az autónk, csak rá kell nézni" – mondta Whitmarsh.
A McLarennél szervezeti átalakítás történt, Paddy Lowe mérnök-igazgatóból technikai igazgató lett, míg a helyére Tim Goss főmérnök került. A fejlesztési részleget továbbra is Neil Oatley vezeti.
Ferrari | Január 28., Maranello | GALÉRIA |
Lotus | Január 31., internet/Valencia | GALÉRIA |
Renault | Január 31., Valencia | GALÉRIA |
Sauber | Január 31., Valencia | GALÉRIA |
Mercedes | Február 1., Valencia | GALÉRIA |
Red Bull | Február 1., Valencia | GALÉRIA |
Toro Rosso | Február 1., Valencia | GALÉRIA |
Williams | Február 1., Valencia | GALÉRIA |
McLaren | Február 4. | Berlin |
Virgin | Február 7. | London |
Force India | Február 10. | Jerez |
Hispania | Március 3. | Szahír |