A McLaren-istálló azzal indokolta meg autója átépítését az Ausztrál Nagydíj előtt, hogy a téli teszteken használt kipufogórendszerének változatát túl bonyolultnak tartotta, és inkább egy egyszerűbb megoldást alkalmaz, mert biztosra akar menni. Az átépítés végül annyira jól sikerült, hogy az egész versenyhétvégén csak Lewis Hamilton tudta felvenni a harcot a pole-ból indulva diadalmaskodó Sebastian Vettellel.
Adrian Newey, a Red Bull főtervezője szerint azonban a McLaren csak ámította a népet, valójában lemásolta a világbajnok istálló kipufogórendszerét.
„A McLaren rengeteget fejlődött, amit elsősorban annak köszönhet, hogy lemásolta a kipufogónkat – mondta Newey, aki 2006-ban a McLarentől szerződött a Red Bullhoz. – Persze a lényeg, hogy előreléptek, és nagyon kell vigyáznunk, mert szorongatnak minket. Nagyon kellemetlen lenne, ha végül a mi megoldásunknak köszönhetően győznének le minket.”
A Red Bull kipufogórendszerének technikai elemzését megtekintheti angolul az F1 hivatalos honlapján ide kattintva, a McLarenét pedig itt.
Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil-szövetség versenyigazgatója szerint tökéletesen megfelel a szabályoknak a Red Bull-istálló első légterelője. A német Bild azután kérdezte meg a szakembert, hogy Lewis Hamilton azt nyilatkozta: egyértelműen látszik, hogy nagy sebességnél lehajlik a Red Bull-Renault első légterelőjének két széle. „Semmi különöset nem találtunk, az autó teljesen szabályos" – mondta a Bildnek Whiting. Az FIA az idén megszigorította az első légterelő méréseit, miután már tavaly is azzal vádolták meg az istállót, hogy hajlékony első légterelőt használ. Hamilton azt nyilatkozta, hogy ha az FIA engedi a hajlékony légterelő használatát, a McLaren is elkezdi annak gyártását. |
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke úgy véli, ha a teszteken használt rendszerüket tökéletesíteni tudnák, egy másodpercet nyernének vele körönként a mostani megoldáshoz képest. A Williams-istálló már jelezte, szintén dolgozik a Red Bull műszaki megoldásának lemásolásán, és ha minden a tervei szerint alakul, az április 17-ei Kínai Nagydíjon már átalakított autókkal indul.
„Nem csoda, hogy mások is ezt az utat választják, hiszen nekünk és a McLarennek is működik” – fogalmazott Newey, aki úgy véli, a csapat egyik titkának felfedése után a riválisok közel kerülhetnek hozzájuk, ezért mihamarabb szükség lesz az Ausztrál Nagydíjon még nem használt KERS bevetésére.
„Csak azért nem használtuk, mert nem volt elég megbízható – mondta Newey, aki a héten átvehette a Segrave-trófeát, amely azoknak jár, akik a sport területén hasonló teljesítményt nyújtanak, mint az 1920-as években a szárazföldön és a vízen is sebességrekordokat döntő Henry Segrave. – Malajziában teszteljük, és pénteken eldöntjük, hogy használjuk-e. A rajtnál mindenképpen szükség lenne rá, a sepangi célegyenes ugyanis nagyon hosszú.”