A délutáni edzés száraz része a korán érkező eső miatt rövidre sikerült, a lehetőséget viszont ki tudta használni Jenson Button, aki a szuperlágy gumit ezalatt az idő alatt kezdte kipróbálni, így könnyedén végzett a második szabadedzésen az élen:
„A mai napra ütemezett legfontosabb feladat a szuperlágy abroncsok kipróbálása volt hosszú meneten, jól megtankolt autóval – ez szerintem senkinek nem jött össze. Tudnunk kell, hogyan viselkedik ez a típusú abroncs, mivel kulcsfontosságú lesz a versenyen. Azért jó volt legalább egy kis időre feltenni a szuperlágy keveréket, és megnézni, hogyan tapad – így szombatra készülve legalább van már némi információnk, de mindenképpen kell még futnunk rajta az időmérő előtt. Az autó jobb lett a délutáni gyakorlásra, mással próbálkoztunk, és elégedett is voltam a változtatással.”
Márkatársa, Lewis Hamilton délután mindössze a 11. pozíciót érte el a délelőtti negyedik helyet követően:
„Nehéz volt beállítani az autót a változó időjárási körülmények és az itt megszokott forgalom miatt. Ez egy elképesztően nehéz pálya, nagyon technikás, így hát minden apró információtöredék segít a helyes beállítások megválasztásában. Minél kevesebb kört teszel meg, annál nehezebb megismerni a gumik viselkedését. Ma egyikünk se tudott hosszú etapot menni, így nem tudjuk, mire számíthatunk majd az abroncsoktól a versenyen, de mindannyian egy hajóban evezünk, úgyhogy mindannyiunkat egyformán érhet meglepetés. Mindezek ellenére elképesztő jó itt, hihetetlen ezen a pályán vezetni.”
A ferraris Fernando Alonso volt a leggyorsabb a délelőtti szabadedzésen, délután pedig a negyedik helyen zárt:
„Nekünk, pilótáknak a csütörtöki nap jelenti a legjobb lehetőséget, hogy felvegyük a ritmust ezen a nagyon különleges pályán. Minél több kört mész, annál magabiztosabb leszel, annál többet tudsz lefaragni a köridőből. Délelőtt minden gond nélkül ment, aztán délelőtt még csak fel se tudtuk rakni a szuperlágy gumikat, csak Buttonnak volt lehetősége kihozni ebből a keverékből a legtöbbet, így ő futotta a leggyorsabb kört. Ha holnap délelőtt jó lesz az idő, akkor lehet, hogy a szokásosnál több kört fogunk megtenni, de ha esik, akkor is dolgoznunk kell a versenyre készülve.”
Csapattársa, Felipe Massa a harmadik helyen végzett csütörtök délután:
„Elégedett vagyok ezzel a csütörtökkel, az autó az első gyakorlás legelejétől kezdve rendben volt, minden körülmények között jó volt az egyensúlya, még jobban is húzott, mint amire számítottunk. Még a második edzés legvégén is jó volt vezetni az autót, amikor intermediate gumikon futottunk. Természetesen még rengeteg dolgunk van az autó beállításainak finomhangolásával, de legalább van egy extra napunk ezeken gondolkodni.”
Romain Grosjean mindkét szabadedzést a második helyen fejezte be:
„Az autónak fekszik a pálya, és imádom Monacót, jó itt lenni ennyi szurkoló előtt. Sajnos délután az eső miatt nem tudtunk végigmenni a tervezett programon, de mivel az alapok elég jók, ez most nem akkora probléma. Meglátjuk, holnap milyen lesz az idő, és mire leszünk képesek, de egyelőre úgy tűnik, minden körülmények között jók vagyunk.”
A másik Lotusban ülő Kimi Räikkönen a délelőtti edzésen csak egyetlen kör erejéig tudta megmutatni magát és a James Hunt-emléksisakot, de délután sem tudott sokat menni száraz pályán:
„A kormánymű nem igazán tetszett, így a csapat kicserélte nekem. Monacóba teljesen más kormányszerkezettel érkezünk, így nem tudhatod előre, milyen lesz. A második tréningen már jól ment a kocsi, noha elég csúszós volt a pálya. Jobb lett volna több időt eltölteni az autóban, de elég jól ismerem Monacót, nem sokat változott az utóbbi években.”
A Spanyol Nagydíjon meglepetésgyőzelmet aratott Pastor Maldonado mindkétszer az ötödik legjobb köridőt teljesítette:
„Az autót nagyon jó érzés vezetni idén, és ma is versenyképesnek tűnt. Kár, hogy nem tudtunk több kört megtenni, mivel szükségünk van még információra, de a harmadik szabadedzés még előttünk áll. Imádom ezt a pályát, azt hiszem, érdekes lesz a verseny.”
Michael Schumacher ezúttal csak a kilencedik helyig jutott délután:
„Mindig remek érzés először kifutni a pályára Monacóban, és felvenni a ritmusát ennek a különleges helyszínnek. Már délelőtt láttam azokat a pontokat, amelyek biztonságosabbak lettek tavaly óta, nagyon jó, hogy a szervezők mindig törekednek arra, hogy még jobb legyen a pálya. A változékony időjárás miatt nem tudok komolyabb következtetéseket levonni a mai napból, de pozitívak az autóval kapcsolatos érzéseim.”
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel a tizedik pozícióban fejezte be a csütörtöki edzésnapot:
„A körülmények miatt nem tudtunk meg sokat, délelőtt piros zászló, délután eső nehezítette a dolgunkat. Az eső miatt nem igazán volt tapadásunk, nagyon csúszott a pálya, és a forgalom is nagy volt, de ez persze mindenki másra is érvényes. Itt nagyon gyorsan meg tud változni az idő, most is újra kisütött a nap.”
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.746 | átlag: 158.741 km/ó | 17 kör |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:16.138 | 0.392 mp h. | 19 |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:16.602 | 0.856 | 21 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.661 | 0.915 | 23 |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:16.820 | 1.074 | 20 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.021 | 1.275 | 15 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:17.148 | 1.402 | 23 |
8. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:17.153 | 1.407 | 22 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:17.293 | 1.547 | 11 |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:17.303 | 1.557 | 21 |
11. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.375 | 1.629 | 19 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:17.395 | 1.649 | 21 |
13. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:17.655 | 1.909 | 18 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.800 | 2.054 | 25 |
15. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:18.251 | 2.505 | 24 |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:18.440 | 2.694 | 25 |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.522 | 2.776 | 22 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.808 | 3.062 | 26 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:19.267 | 3.521 | 25 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:19.309 | 3.563 | 29 |
21. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:20.029 | 4.283 | 13 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:20.240 | 4.494 | 21 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:20.631 | 4.885 | 12 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:20.886 | 5.140 | 10 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.265 | átlag: 157.660 km/ó | 22 kör |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:16.630 | 0.365 mp h. | 17 |
3. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:16.711 | 0.446 | 19 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.747 | 0.482 | 12 |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:16.760 | 0.495 | 20 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:16.843 | 0.578 | 19 |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:17.038 | 0.773 | 21 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.190 | 0.925 | 13 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:17.222 | 0.957 | 14 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.261 | 0.996 | 18 |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:17.413 | 1.148 | 14 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.631 | 1.366 | 18 |
13. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.106 | 1.841 | 14 |
14. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.209 | 1.944 | 25 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.252 | 1.987 | 28 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:18.302 | 2.037 | 16 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:18.617 | 2.352 | 20 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:19.039 | 2.774 | 20 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:19.341 | 3.076 | 16 |
20. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:20.838 | 4.573 | 26 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:20.895 | 4.630 | 18 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:21.638 | 5.373 | 9 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:22.423 | 6.158 | 15 |
24. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 |