Schumacher: Túl nehéz már lelkesnek maradni

Vágólapra másolva!
2012.10.04. 12:59
null
Michael Schumacher belefáradt a hiábavaló próbálkozásokba (Fotó: Action Images)
Címkék
Michael Schumacher megkönnyebbült visszavonulásának bejelentése után, de azt mondta, nem tudta már a megfelelő szinten tartani motivációját. A Mercedesszel három év alatt nem sikerült elérnie azt, ami miatt három év kihagyás után visszatért, és belefáradt a hiábavaló próbálkozásba, illetve a 20 versenyes szezon megpróbáltatásaiba. Lett volna lehetősége más istállónál folytatnia, de nem vág bele új kalandba versenyzőként. Sebastian Vettel sajnálja, hogy visszavonult, de reméli, jövőre is találkozik még Schumival az F1-es futamokon – mások viszont biztosak ebben.

 

A visszavonulását csütörtökön bejelentő Michael Schumacher Szuzukában azt mondta, megkönnyebbült, miután bejelentette, hogy a szezon végén felhagy versenyzői pályafutásával. A döntését segítette, hogy Lewis Hamilton személyében a Mercedes megfelelő pilótát talált a helyére a 2013-as idényre.

„Hogy mit érzek? Talán megkönnyebbültem. Három évre szerződtem a Mercedeshez, ami nagyon hosszú idő, olykor nehéz volt megtartani a motivációmat és a frissességemet – mondta Schumacher. – Mindig is tudtam, hogy nem leszek már fiatalabb, ezért nem érzek nagy csalódottságot a Mercedesszel elért eredményeim miatt. A döntésemet megkönnyítette, hogy Lewis személyében megfelelő utódot talált a csapat, korábban ugyanis sokat rágódtam azon, hogy mi legyen, de nem tudtam elhatározni magam. Bizonytalan voltam, ám végül magától megoldódott a helyzet. Mindazonáltal nincs bennem tüske, semmit sem bántam meg.”

A német bizonytalankodásának a fáradtsága és a motiváció hiánya volt a fő oka.

„Amikor 2006-ban visszavonultam, teljesen lemerültek az akkumulátoraim, és már most is a »vörös zónában« volt a töltöttségük. Nem vagyok biztos benne, hogy a hosszú idény után a következő rajtjáig fel tudtam volna töltődni, hogy készen álljak egy újabb ugyanilyen hosszú menetre” – mondta a hétszeres világbajnok Szuzukában, ahol a szingapúri balesete miatt tíz rajthelyes büntetéssel kell számolnia.

Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató
Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató

Schumi lehetséges új csapataként a Saubert emlegették, és a német is elismerte, hogy lett volna lehetősége versenyzői karrierje folytatására. Ám a svájci csapatnak tovább kell pilótát keresgélnie a McLarenhez szerződő Sergio Pérez megüresedő helyére. A lehetséges utódok közé tartozik Jaime Alguersuari, Heikki Kovalainen, Charles Pic, valamint Estebán Gutiérrez, a csapat tesztpilótája is, akinek előléptetése esetén a Sauber megtarthatná mexikói szponzorait.

Schumacher visszavonulására már a versenyzőtársak is reagáltak. Sebastian Vettel, akivel a Bajnokok Tornáján évek óta verhetetlen párost alkotnak, az elsők között szólalt meg.

ROSBERG SAJNÁLJA
Nico Rosberg, Michael Schumacher mercedeses csapattársa nem örül Schumi döntésének. „Nagy veszteség ez a sportág számára. Az F1 Michaelnek köszönheti németországi népszerűségét, a nézők nagy része miatta nézi a futamokat. Óriási megtiszteltetés, hogy a csapattársa lehettem, biztos vagyok benne, hogy a munkája gyümölcsét a jövőben le fogjuk aratni."

„Hatalmas veszteség Michael visszavonulása, kár érte. Nagyon sokan azt szerették volna, hogy folytassa, köztük én is – mondta a Red Bull pilótája, akinek a pletykák szerint összekötődik a jövője Schumiéval, a német ugyanis állítólag a Ferrarinál vállal majd munkát, amelynél fő feladata a kétszeres világbajnok érkezésének előkészítése lesz. – Remélem, valamilyen tisztségben az F1-ben marad, és időről időre találkozhatunk.”

Ross Brawn is csupa jót mondott pilótájáról.

„Michael az új évszázad legnagyobb autóversenyzője. Kitüntetés volt végigkísérni az F1-es pályafutását, a háttérben folyamatosan fantasztikus munka folyt. Nagyon sajnálom, hogy a Mercedesszel nem értük el, amit szerettünk volna, de ha a jövőben sikeresek leszünk, azt Michaelnek is köszönhetjük” – mondta a Mercedes csapatfőnöke.

 

SCHUMACHER F1-ES REKORDJAI
Legtöbb világbajnoki cím: 7 (A második Juan Manuel Fangio, 5)
Legtöbb futamgyőzelem: 91 (A második Alain Prost, 51)
Legtöbb dobogós helyezés: 155 (A második Alain Prost, 106)
Legtöbb pont: 1560 (A második Fernando Alonso, 1280)
Legtöbb pontszerzés: 220 (A második Rubens Barrichello, 140)
Legtöbb pole pozíció: 68 (A második Ayrton Senna, 65)
Legtöbb első rajtsoros indulás: 116 (A második Ayrton Senna, 87)
Legtöbb leggyorsabb kör: 77 (A második Alain Prost, 41)
Legtöbb mesterhármas (pole, győzelem, leggyorsabb kör): 22 (A második Jim Clark, 11)
Legtöbb győzelem a pole-ból: 40 (A második Ayrton Senna, 29)
Legtöbb pole ugyanazon a pályán: 8, Szuzuka (Holtversenyben Ayrton Sennával, Imola)
Legtöbb győzelem ugyanazon a pályán: 8, Magny-Cours (A második is M. Schumacher, 7, Montreal)
Legtöbb győzelem zsinórban: 7 (Holtversenyben Alberto Ascarival)
Legtöbb dobogós hely zsinórban: 19 (A második Fernando Alonso, 15)
Legtöbb pontszerzés zsinórban: 24 (A második Fernando Alonso, 23)
Legtöbb versenyben vezetett: 142 (A második Ayrton Senna, 86)
Legtöbb körön át vezetett: 5111 (A második Ayrton Senna, 2987)
Legtöbb kilométeren át vezetett: 24144 (A második Ayrton Senna, 13676)
Leggyorsabb versenyátlag: 247.835 km/óra, 2003-as Olasz GP (A második Juan Pablo Montoya, 247.346 km/óra, 2005-ös Olasz GP)
Legtöbb győzelem egy szezonban: 13, 2004-ben (A második is M. Schumacher, 11, 2002 és Sebastian Vettel, 2011)
Legtöbb leggyorsabb kör egy szezonban: 10, 2004-ben (Holtversenyben Kimi Räikkönennel, 2005 és 2008)
Leggyorsabban megnyert vb-cím: 11/17 futam, a szezon 64.7 százaléka, 2002 (A második Nigel Mansell, 11/16 futam, a szezon 68.7 százaléka, 1992)
Legtöbb kettős győzelem: 24, Rubens Barrichellóval (A második az Alain Prost, Ayrton Senna páros, 14)
ÉS AMIBEN NEM REKORDER
Legtöbb nagydíjrajt: 300, ezzel második (Az első Rubens Barrichello, 322)
Legtöbb Grand Slam (pole, rajt-cél győzelem, leggyorsabb kör): 5, ezzel Alberto Ascarival holtversenyben 2. (Az első Jim Clark, 8)
Legtöbb pole egy szezonban: 11, 2001-ben, ezzel Mika Häkkinennel (1999) holtversenyben a hatodik (Az első Sebastian Vettel, 15, 2011)
Legtöbb pole zsinórban: 7, ezzel holtversenyben második (Az első Ayrton Senna, 8)
Legtöbb első rajtsor zsinórban: 8, ezzel holtversenyben 12. (Az első Ayrton Senna, 24)
Legtöbb leggyorsabb kör zsinórban: 5, ezzel harmadik (Az első Alberto Ascari, 7)
Legtöbb versenyen vezetett zsinórban: 15, ezzel második (Az első Jackie Stewart, 17)
Legtöbb rajt-cél győzelem: 11, ezzel negyedik (Az első Ayrton Senna, 19)
Legtöbb versenykör: 16481, ezzel második (Az első Rubens Barrichello, 16631)
Legtöbb versenyzett kilométer: 79376, ezzel második (Az első Rubens Barrichello, 80585)
Leggyorsabb kör időmérő edzésen: 257.584 km/óra, 2003-as Olasz GP, ezzel ötödik (Az első Rubens Barrichello, 260.395 km/óra, 2004-es Olasz GP)
Leggyorsabb versenykör: 254.849 km/óra, 2003-as Olasz GP, ezzel harmadik (Az első Rubens Barrichello, 257.321 km/óra, 2004-es Olasz GP)
Legfiatalabb futamgyőztes: 23 év, 7 hónap, 27 nap, ezzel kilencedik (Az első Sebastian Vettel, 21 év, 2 hónap, 11 nap)
Legfiatalabb világbajnok: 25 év, 10 hónap, 10 nap, ezzel ötödik (Az első Sebastian Vettel, 23 év, 4 hónap, 11 nap)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik