Jövőre eltűnnek a lépcsős orrkiképzések,amelyek rengeteg kritikát kaptak az év elején.
Már nem lehet vis maiorra hivatkozni, ha valamelyik autó az időmérő edzésen megáll a pályán. A felügyelő testület ilyenkor kiszámolja, hogy az autó mennyi üzemanyagot használt volna el, ha eljut a boxutcáig, így kell majd biztosítani az egyliternyi üzemanyagmintát. Erre azért van szükség, mert az idei Spanyol Nagydíjon Lewis Hamiltont, Sebastian Vettelt pedig Abu-Dzabiban sorolták a mezőny végére az autója leállása, illetve a kevés üzemanyagminta miatt, de utóbbi esetben a Red Bull előre nem látott körülményre (elromlott az üzemanyag-adagoló mérője) próbált hivatkozni.
Hivatalossá vált, hogy 2013-ban az edzéseken (szabad- és időmérőkön egyaránt) is csak a versenyre kijelölt DRS-zónákban nyithatják ki a hátsó szárnyat a versenyzők – erre a döntésre biztonsági okokból volt szükség. Ugyanakkor az FIA igyekszik majd mindegyik pályán két ilyen zónát kialakítani.
Módosították az éjszakai munkára vonatkozó tilalmat is: a csapatok már 2011 óta nem dolgozhatnak csütörtök, illetve péntek éjszaka (szombatról vasárnapra virradóra pedig a parc fermé szabály miatt zárják el az autókat, úgyhogy akkor sem). Jövőre annyi finomítás lesz, hogy csütörtök este (a nem éjszakai futamokon) hat helyett nyolcig folyhat a munka a garázsokban, viszont az eddigi négy helyett mindössze két alkalommal szeghetik meg a csapatok az éjszakai szerelésre vonatkozó szabályt idényenként.
Szigorítják az első vezetőszárnyak rugalmassági tesztjét, s a kerekek súlynövekedése miatt emelik az autók minimális tömegét.
A 2014-es idényre tervezett nagyszabású aerodinamikai átalakítások anyagi okokból elmaradnak, a csapatoknak ugyanis eleve nagy pluszköltséget jelent az új motorok megépítése.