Horrorisztikus 2011-es ralibalesetét követően Robert Kubica csütörtökön először vezethetett olyan versenyautót, amelyen az aerodinamika és a leszorítóerő – ha nem is F1-es szinten – meghatározó fontosságú a vezetési technika szempontjából. Helyszíni beszámolók szerint a délelőtti nedves körülmények között a lengyel kapásból fél másodperccel gyorsabb volt a DTM-es Mercedesszel, mint a korábbi bajnok Gary Paffett, vagyis úgy tűnik, a képességei mit sem koptak a kényszerpihenő alatt.
kerdes=Ön szerint lesz még Robert Kubica F1-es pilóta?|opcio1=Igen|opcio2=Nem| cikkertekelo_szavazas Ön szerint lesz még Robert Kubica F1-es pilóta? Igen Nem mceBlockPasteEnd |
Így vélekedik maga a pilóta is, aki elmondta, F1-es visszatérésének csak lassan gyógyuló jobb karja áll az útjában.
„Továbbra is hiszem, hogy visszatérhetek – fogalmazott Kubica az F1 Racingnek adott interjújában. – És ez nem csupán álom. Most még nem tudnék együléses versenyautót vezetni, de a helyzet jobb, mint ahogy kívülről tűnik. Napról napra, tesztről tesztre egyre kevésbé érzem magam korlátozva.”
Kubica elárulta, vezetés közben ugyanúgy érzi magát, mint korábban, ezért nem aggódik amiatt, hogy ha fizikailag fel is épül, mentális problémák miatt törne ketté a versenyzői pályafutása: „Amikor két kézzel tartom a kormányt, és mindent az irányításom alatt tudok tartani, semmi különbséget nem érzek. A problémát a karom korlátozott mértékű hajlíthatósága és forgathatósága, valamint az ujjaim tökéletlen működése okozza. Az idegek gyógyulásához azonban rengeteg időre van szükség, és én látom a fejlődést, még ha az nagyon lassú is. Biztos vagyok benne, hogy ha a karom nem is jön rendbe teljesen, a későbbiekben nem okoz majd gondot. Ha a kezem már nyolcvanszázalékos állapotba kerül, máris igent mondok az F1-es visszatérésre.”
A lengyel egyébként csütörtökön probléma nélkül teljesített 114 kört Valenciában, és a teszt után elmondta, azonnal sikerült felvennie a ritmust, valamint a magasabb leszorítóerő sem okozott neki problémát.