A 9 órakor kezdődő gyakorlás első 120 percében két piros zászlós szakaszra is sor került, előbb Daniel Ricciardo megálló autója miatt kellett félbe szakítani a tréninget, majd az új csapatánál ma bemutatkozó Lewis Hamilton csúszott ki, és törte meg a gumifal segítségével kicsit a Mercedes orrát – mint kiderült, fékhiba miatt nem tudta pályán tartani autóját.
Ez egymás után a második nap, hogy baj volt a Mercedesekkel, tegnap Nico Rosberg autója füstölt el, később pedig bejelentették, nem tesztelnek többet, mert időre van szükség, hogy megjavítsák a hidraulikát, és rendbe tegyék az autót. Érdekesség, hogy Hamilton a McLarennél is balesettel kezdte az első F1-es idényét 2007-ben (igaz, 2006 novemberében 14 napot már tesztelt a brit csapattal).
„Az előző évben a közepes keménységű keveréken az első tesztnap legjobb ideje 1:19.670 perc volt, míg Jenson Button tegnap az új narancssárga kemény keveréken tett meg 1:18.861-et. Az első tendenciák szerint tehát az új keményebb keverék gyorsabb, mint az előző évi közepes, mi pedig ezt szerettük volna elérni” – tájékoztatott a Pirelli. |
Az első két órában a Toro Rosso ausztrál pilótája volt a leggyorsabb 1:19.487-es idejével, míg Hamilton legjobbja (1:19.519) ekkor a második helyre volt elég.
Nagyjából három óra körözgetés után a Lotus francia versenyzője, Romain Grosjean tudta magáénak a leggyorsabb köridőt, 1:19.080 perces ideje már csak alig két tizeddel marad el Jenson Button tegnapi legjobb körétől (1:18.861), miközben Ricciardo továbbra sem szerepelt rosszul, és 1:19.134-ével a második voltr.
Sergio Pérez, Paul Di Resta és Grosjean időközben lágy keverékű gumikra váltott, míg Felipe Massa egyenletes sebesség mellett (tehát nem teljes gázon) tesztelte az egyeneseket. A csapat az autó aerodinamikai mutatóit figyelte, valószínűleg a légterelőket próbálgatták a Ferrarinál – a brazil így kezdetben nem meglepő módon több mint 20 másodperccel elmaradt a legjobb időktől, és bár futott néhány erősebb kört is (végül 1:19.914-cel zárt), a nap hajrájában ismét a lassabb aerodinamikai tesztek következtek..
Újabb egy órával később Grosjean már 1:18.828-as időt autózott, ezzel övé volt a hét legjobb eredménye, közben pedig túlestünk a harmadik piros zászlós szakaszon is: az újonc Luiz Razia autója állt meg a bokszutca végén, de miután a Marussia szerelői intézkedtek, folytatódhatott a tréning, és Paul Di Resta 1:19.094-jével feljött a második helyre.
Rögtönzött ebédszünet után folytatódott a teszt, a Lotus franciája pedig nem látszott lassulni, előbb 1:18.810-et ment, majd 15 órához érve 1:18.218-ra faragta le, Di Resta pedig még jobban megközelítette az 1:19-es határt (1:19.003).
Pérez kemény keveréken próbálkozott hosszú körökön keresztül, míg Grosjean továbbra is repülőköröket ment, 1:18.5-1:18.6-os időt is feljegyzett – rajta kívül senki nem fért be 1:19 alá. Egy adat, ami érdekes lehet: Grosjean a gyors köröket követő lehűtő kör utáni újabb nekiiramodásokból rendre jóval lassabban teljesített, mint a bokszból kijövet az első éles nekifutásra.
Érdekesség, hogy a Mercedes a két nap során összesen 26 kört tudott megtenni, viszonyításképpen Mark Webber csak ma 101-ig jutott (a két nap alatt pedig már 174-nél tart).
1. | RomainGrosjean | Lotus | 1:18.218 perc | 95 kör |
2. | PaulDiResta | ForceIndia | +0.785 | 95 |
3. | DanielRicciardo | ToroRosso | +0.916 | 83 |
4. | Mark Webber | RedBull | +1.120 | 101 |
5. | NicoHülkenberg | Sauber | +1.284 | 99 |
6. | LewisHamilton | Mercedes | +1.301 | 15 |
7. | Sergio Pérez | McLaren | +1.354 | 81 |
8. | Felipe Massa | Ferrari | +1.696 | 78 |
9. | Pastor Maldonado | Williams | +2.475 | 71 |
10. | James Rossiter | ForceIndia | +3.055 | 19 |
11. | GiedovanderGarde | Caterham | +3.093 | 88 |
12. | Luiz Razia | Marussia | +5.319 | 31 |