Kimi Räikkönen azon kevesek közé tartozott az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseit és az időmérőt követően, akik nem estek kétségbe Sebastian Vettel elképesztő egykörös tempója láttán, és azt mondták, a verseny más történet lesz. Igaza lett, akárcsak csapatfőnökének, Eric Boullier-nek, aki a tesztek után azt mondta, attól lesznek érdekesek a nagydíjhétvégék, hogy egy körön nem azok mutatják a legnagyobb sebességet, akik versenytávon.
A melbourne-i futamot nagy taktikai csatában megnyerő Räikkönen azt mondta, mindent egybevetve egyik legkönnyebb F1-es győzelmének tartja a vasárnapit.
„Az idény első versenye előtt nem igazán tudhatod, milyenek lesznek a gumik, mikor kell kiállnod kereket cserélni, hogy minden tökéletes legyen. Mi követni tudtuk a tervünket, és tökéletesen sikerült, amikor kellett, gyorsan mentem, miközben egyáltalán nem okozott gondot, hogy kíméljem a gumikat – mondta az immár hússzoros futamgyőztes finn. – Az autó nagyon jó volt, ez volt karrierem egyik legkönnyebb győzelme. Remélem, még sok ilyen versenyünk lesz.”
A finn elmondta, nem aggódott amiatt, hogy Alonso a végén a frissebb gumikon utoléri.
„Nem volt vészes a helyzet, igazából akkor tudott közel kerülni hozzám, ha visszavettem a tempóból, vagy leköröztem valakit. Csak arra figyeltem, hogy jó állapotban maradjanak a gumijaim, ha esetleg valami váratlan esemény történne. Nem volt nehéz, de ez csak egy verseny volt, ettől a győzelemtől még nem érjük el a célunkat” – mondta Räikkönen.
A nap egyik legérdekesebb statisztikája: a legutóbbi öt olyan versenyből, amelyet közvetlenül a pápaválasztás után tartottak meg, hármat a Lotus nyert meg, plusz egyet a jelenlegi csapat jogelődje, még Renault néven, 2005-ben.
Fernando Alonso a második helyen ért célba, és nagyon örült neki, hogy a tavalyelőtti és tavalyi nehéz idénykezdet után a Ferrari ezúttal már az első futamon a győzelemért csatázhatott, s a konstruktőr-vb-ben az élre állt.
„Nagyszerű versenyünk volt, minden egyes kört élveztem, mindig történt valami. A végén nem tudtam utolérni Kimit, amiért kicsit szomorú vagyok, de ő fantasztikusan versenyzett, csak gratulálni lehet neki ezért a teljesítményért – nyilatkozta Fernando Alonso a leintést követően. – Nem megnyugtató, hogy a Lotus ilyen jól gazdálkodik a gumijaival, csak négy napunk van arra, hogy elemezzük a helyzetet.”
Az edzéseken rendkívül magabiztos és elképesztően gyors Sebastian Vettel igyekezett leplezni csalódottságát.
„Elégedettek lehetünk, persze a pole pozícióból indulva többet szerettünk volna kihozni ebből a versenyből, onnan csak a győzelem lehet a cél. Az első néhány kört követően rettenetesen elkezdtek kopni a gumik, a Lotus és a Ferrari pedig gyorsabb tempót tudott diktálni, mint mi. Szeretnék gratulálni Kiminek. Néha el kell ismerni, hogy a vetélytársaid gyorsabbak voltak nálad” – mondta Vettel a pódiumon állva.
A német úgy vélekedett, hogy bár egy körön kényelmes előnye van, versenykörülmények között két csapat autója is gyorsabb a Red Bullnál.
„Örülni kell a dobogós helyezésnek, főleg, hogy a verseny egy szakaszában a Force Indiát sem tudtam támadni. Ez is mutatja, hogy versenytávon nincs még meg a győzelemhez szükséges sebességünk” – mondta Vettel, hozzátéve, nem Adrian Sutilon múlt, hogy nyerni tud-e.
A világbajnok csapattársa, Mark Webber a felvezető kör elején észrevette, hogy a rajtprogramja nem működik megfelelően, ezért kikapcsolta a KERS-t, s az első 20 kört e nélkül tette meg. A rajtnál vissza is esett a 2.-ról a 7. helyre, s a végén csak a 6. helyen ért célba a hazai versenyén.
1. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:30:03.225 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 12.451 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 22.346 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 33.577 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 45.561 mp h. |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 46.800 mp h. |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:05.068 p h. |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:08.449 p h. |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.630 p h. |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:22.759 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:23.367 p h. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.857 p h. |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1 kör h. |
15. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
16. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 2 kör h. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
18. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 2 kör h. |
FELADTA | ||||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 39 megtett kör | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 26 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 24 | |
NEM INDULT | ||||
Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | ||
Leggyorsabb kör: Räikkönen (56. kör) 1:29.274 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Kimi Räikkönen | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Fernando Alonso | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Sebastian Vettel | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Felipe Massa | – | – | 1 | 12 |
5. | Lewis Hamilton | – | – | 1 | 10 |
6. | Mark Webber | – | – | 1 | 8 |
7. | Adrian Sutil | – | – | 1 | 6 |
8. | Paul di Resta | – | – | 1 | 4 |
9. | Jenson Button | – | – | 1 | 2 |
10. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 30 |
2. | Lotus-Renault | 26 |
3. | Red Bull-Renault | 23 |
4. | Mercedes | 10 |
5. | Force India-Mercedes | 10 |
6. | McLaren-Mercedes | 2 |