A szakember a hétvégén sorra kerülő Bahreini Nagydíj előtt azt nyilatkozta, elképzelhető, hogy az idei első európai futamon, a május 12-i spanyol GP-n már átdolgozott, tartósabb abroncsokkal állhatnak rajthoz a pilóták.
„A gumikeverék módosításával kapcsolatos végleges döntésünket csak a bahreini verseny után hozzuk meg” – fogalmazott Hembery, aki a pilóták és a csapatfőnökök kritikáira is reagált, mondván, egyáltalán nem igaz, hogy jelenleg minden csak a gumikkal való bánásmódtól függ a Formula–1-ben.
Nem szállítja el a lágy gumikat a hétvégi Formula–1-es Bahreini Nagydíjra a Pirelli, az autós gyorsasági-világbajnokság kizárólagos gumiszállítója, mivel ez a típusú keverék túl gyorsan kopik. Bővebben ide kattintva olvashat! |
„Az abroncsok megfelelő kezelése mindig is lényeges szerepet játszott az autó- és motorsportban, az azonban túlzás, hogy az egész Formula–1 egy csapásra szerencsejátékká vált volna a gumik miatt” – mondta Hembery.
A Formula–1 kizárólagos gumiszállítója új keverékeket tervezett az idei szezonra azzal a céllal, hogy több előzés és több boxkiállás legyen a versenyeken. Mostanra azonban kiderült, néhány pályán olyan gyorsan kopnak a gumik, hogy az istállóknak és a pilótáknak drasztikus lépésekkel, például az autó teljesítményének csökkentésével, vagy lassabb haladással kell ellensúlyozniuk ezt a problémát.