Vettel: Újra megelőzném Markot, nem érdemelt győzelmet

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.04.11. 13:52
null
Sebastian Vettel kimondta: bosszúból előzte meg Mark Webbert Malajziában (Fotók: Reuters)
Sebastian Vettel legközelebb is megszegné a csapat utasítását, és megelőzné Mark Webbert, aki szerinte nem érdemelte meg a Malajziai Nagydíj megnyerését, de nem lesz szüksége az engedetlenségre, mert a Red Bull többé nem ad ki csapatutasítást. A Kínai Nagydíj előtti csütörtökön is a sepangi történet volt a fő téma a Formula–1-ben, a világbajnoki címvédő elmondta azt, amit két és fél hete sokan hiányoltak tőle. A Kínai Nagydíjon három napon át napsütés lenne várható – ha a Lewis Hamiltonnak is sok kellemetlenséget okozó  sanghaji szmog nem takarná el a napot…

 

RED BULL
A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtós napján természetesen Sebastian Vettel és Mark Webber nyilatkozatára volt mindenki a leginkább kíváncsi. A Red Bull párosa két és fél hét után tért vissza az F1-es paddockba, a malajziai botrány után mindketten elgondolkozhattak a történteken. (Mint ismeretes, a csapat vezetősége az utolsó boxkiállás után azt parancsolta pilótáinak, tartsák a Webber, Vettel sorrendet, de a német megelőzte az ausztrált, és nyert.)

„Nem azért kértem bocsánatot, mert nyertem. Akik alkalmaznak, éppen ezért kötöttek velem szerződést. Imádok versenyezni, azt tettem Sepangban is – mondta Vettel Sanghajban. – A csapattól bocsánatot kértem amiatt, hogy fontosabbnak éreztem a saját eredményemet, mint az utasítást, ez tényleg hiba volt, de most már mit mondhatnék?"

Helmut Marko, a csapat tanácsadója elmondta, a malajziai eset után kialakult helyzet miatt a Red Bull-istálló a jövőben nem ad utasítást a pilótáinak a csapaton belüli sorrendről. Vettelt egyesek amiatt bírálták, mert meghunyászkodott, s nem mondta ki, hogy igenis, szándékosan tette Webberrel, hogy jelezze, ő az első számú pilóta. A kínai paddockban ezt is megtette.

Webber megkapta a hadüzenetet
Webber megkapta a hadüzenetet

„Nem hiszem, hogy még egyszer adódna ilyen helyzet, hiszen minden megváltozott a csapaton belül, de azt hiszem, megint ugyanígy tennék mindent. Megértettem a csapat kérését, át is gondoltam, de úgy éreztem, nem érdemli meg Mark a győzelmet. Őrlődtem, mert nem szép dolog semmibe venni a csapat kérését, de ezt a versenyt nem nyerhette meg Mark. Sohasem kaptam tőle segítséget, csak a csapattól, amely mindkettőnket ugyanúgy kezelt. Tisztelem Markot, de többször is segíthetett volna, mégsem tette meg" – mondta Vettel, utalva a korábbi évek sérelmeire.

Webber azt mondta, a Malajziai Nagydíj óta eltelt két hétvégén túltette magát a történteken.

„Sebastiannal eddig sem voltunk túl jóban, nem tudom, hogyan folytatjuk. Pénteken beülök a kocsiba, egyesbe kapcsolok, kigurulok a pályára, és minden olyan lesz, mint korábban, csakis arra összpontosítok, hogy a lehető leggyorsabb legyek. Bizonyára Seb is így tesz majd" – mondta Webber, aki új frizurával érkezett Sanghajba.

FERRARI
Christian Horner nemrég azt mondta, biztos benne, hogy Fernando Alonso és Lewis Hamilton is megszegte volna a csapatutasítást, és Sebastian Vettelhez hasonlóan a győzelemre tört volna a Malajziai Nagydíjon. Alonso Sanghajban válaszolt a feltevésre.

10. KÍNAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
4.00–5.30: 1. szabadedzés
8.00–9.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
5.00–6.00: 3. szabadedzés
8.00–9.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

„Még nem voltam ilyen helyzetben, de szerintem maradnék a csapattársam mögött. Végül is a csapat fizet, azt kell tenni, amire utasít. A futballkapus sem gondolhat egyet, hogy felmegy csatárt játszani, hiszen nem az a feladata – mondta a spanyol, akinek azt is felhozták, mennyire zavarja, hogy a legutóbbi négy versenyen Felipe Massa megverte az időmérőn. Erre már viccesen reagált. – Az Ausztrál Nagydíj óta aludni sem tudok, csak rizst eszem, és hullik a hajam. Óriási dráma."

Massa is hozzászólt a csapatutasítások témaköréhez, s azt mondta, vannak pillanatok, amikor van értelmük a csapatutasításoknak, de „olykor nem okos az ilyen döntés, az ilyeneket nem szeretem."

McLAREN
A sanghaji paddock egyik szenzációja volt csütörtökön, hogy a McLaren bejelentette, szponzori szerződést kötött a Gillette borotvagyártó vállalattal, amelyet korábban is esélyesnek tartottak arra, hogy jövőre átvegye a Vodafone szerepét az istálló fő támogatójaként. A megállapodás egyelőre a Gillette ázsiai részlegével született meg, azon a kontinensen reklámozzák majd a cég termékeit Jenson Buttonnal és Sergio Pérezzel.

Az angolnak és a mexikóinak egyelőre az élbollyal szembeni lemaradásából kellene minél nagyobbat nyesnie, ennek érdekében a csapat mindent megmozgatott. A főhadiszállásról kétféle fejlesztési csomag érkezett: a hagyományos, amelyet rutinszerűen visznek versenyről versenyre, valamint egy olyat, amellyel kifejezetten az első két verseny gyengéit próbálja meg helyrehozni a csapat. Dolgos péntekje lesz Buttonnak és Péreznek, s a nap végén kiderül, jogos-e a nagy derűlátás.

LOTUS
Hiába tett szerződéshosszabbítási ajánlatot a Lotus Kimi Räikkönennek, a finn pilóta nem akarja elkötelezni magát a 2014-es szezonra, megvárja, milyen lehetőségek kínálkoznak az év hátralévő részében.

„Az F1-ben mindig sok a pletyka, ami teljesen normális. Nekem még nincs szerződésem a következő szezonra, és egyelőre nem is tervezem, hogy bárhová aláírjak. Még csak két verseny telt el ebből az idényből, most az a fontos, hogy jól szerepeljek, a többit meg majd meglátjuk. Valószínűleg jövőre is az F1-ben versenyzem" – mondta a finn.

Räikkönenről nemrég Dietrich Mateschitz mondta, hogy szívesen látná a Red Bullnál, de csak akkor, ha Webber nem hosszabbít szerződést a csapattal. Az ausztrál Sanghajban elmondta, az ő jövőjéről szokás szerint nyáron születik döntés.

„Ezt a szezont mindenképpen végigversenyzem, aztán a nyáron leülök Dietrichhel. Mindig egyéves szerződést kötök, ezért minden évben tárgyalunk" – mondta Webber.

Ami a csapat sanghaji reményeit illeti, a napos idő mindenképpen kedvez az istállónak, az időmérőt nem zavarja meg eső, így Räikkönen és csapattársa, Romain Grosjean joggal reménykedhet abban, hogy az első három sorba kvalifikálja magát. Onnan pedig értelemszerűen a versenyen is jobb esélyekkel indulnak.

Rosberg már mindent ért
Rosberg már mindent ért

MERCEDES
A sepangi 3. és 4. helyezés után két nehézség adódott a Mercedes előtt. Megoldani a csapatutasítások kérdését, valamint elérni, hogy senki se szálljon el a jó eredménytől. Előbbi feladatot sikerült teljesíteni, Nico Rosberg is túltette magát a történteken, hogy nem előzhette meg Lewis Hamiltont.

„Mindent megbeszéltünk, már rend van a csapatban. Igazából ott hibáztunk, hogy a verseny előtt nem tisztáztuk, mi van az ilyen helyzetekben. Szerencsére túl vagyunk rajta, és legközelebb már minden rendben lesz" – mondta Rosberg.

Hamilton jókedvűen érkezett meg Sanghajba, ahol az elmúlt napokban különösen magas a légszennyezettség. Az angolon szerdán a csapat sajtófeladatai során allergiás tünetekre panaszkodott, csütörtök reggel pedig, mivel nem csitult a szemének és orrának viszketése, visszaküldték a pályáról a hotelbe. A BBC-nek azt mondta, már jobban van, de még orvosi vizsgálat vár rá, valamit ki kell találni, hogy ne zavarja mindez az autóvezetésben.

SAUBER
„Tény, hogy a csapat és én is nagyon csalódottak vagyunk az autó eddigi teljesítménye miatt, s bár megtaláltuk, min kell javítanunk, ez időbe telik" – mondta a Kínai Nagydíj előtt Nico Hülkenberg, a Sauber német pilótája, aki a malajziai befutó után a csapat rádióján azt mondta, azt sem tudja, hol kezdje sorolni a C32-es gyenge pontjait. A csapat mindenesetre új alkatrészekkel érkezett Sanghajba, hátha tud javítani eddigi lehangoló formáján.

FORCE INDIA
A silverstone-i istálló az egyetlen a középcsapatok közül, amelynek eddigi teljesítményét látva el tudjuk képzelni, hogy beleszólhat a nagy ötös küzdelmeibe 2013-ban. Ám Malajziában a sebesség kevés volt, a boxutcai malőrsorozat megfosztotta az istállót a bravúros eredménytől.

A kerékcsavarok elméretezését kijavították, de joggal rettegnek attól, hogy a McLaren gyorsan ledolgozza hátrányát, és csatlakozik az élmezőnyhöz. Csak abban bízhatnak, hogy nem szalasztották el a legnagyobb reményt – a Kínai Nagydíj előtt biztosak benne, hogy összejöhet a kettős pontszerzés, de ez tényleg nem csak rajtuk múlik.

WILLIAMS
A McLarennel ellentétben a Williams nem mutatott fejlődést a Malajziai Nagydíjon, Pastor Maldonado képtelen felidézni azt a formáját, amivel tavaly többször is meglepte a mezőnyt. Valtteri Bottas a sepangi futamon biztató teljesítményt nyújtott, de a csapat nem az újoncától várja a nagy dobást. Legalábbis eddig nem tőle várta, de még néhány ilyen futam, és változik a kép.

A Spanyol Nagydíjig azért ki kell várniuk, akkor átépítik az autót, s újrafogalmazzák céljaikat. Kínában és Bahreinben marad a hiú remény.

TORO ROSSO
A Malajziai Nagydíj után, amikor felröppentek a hírek Webber visszavonulásáról, a Toro Rosso versenyzői vérszagot szimatoltak: megnyílt előttük az út az első csapat felé. Csakhogy Webber visszavonulása vagy távozása cseppet sem biztos, másfelől ugyebár ott van Räikkönen...

Ráadásul a csapat sem hozza azt a formát, amit előzetesen remélt, de Jean-Éric Vergne és Daniel Ricciardo szerint több van az autóban, mint amit eddig elértek. Csak az a kérdés, mikor mutatnak fel bizonyítékot?

CATERHAM
Az új csapatok eddigi három idényét a legjobbként záró malajziai istálló az idén elveszítette a fonalat, s egyelőre sem az autó, sem a Charles Pic, Giedo van der Garde duó nem adott okot arra, hogy ennél jobb szereplésben bízzon a csapat. A Kínai Nagydíjra való felkészülést pedig legfeljebb anyagilag segítheti, hogy a kínai Ma Csing-hua ül az autóba az első szabadedzésen.

MARUSSIA
A Marussia-istálló eddig Jules Bianchinak köszönhetően jobb volt a Caterhamnél, de az oroszok nem állnak le, a Kínai Nagydíjra nagyszabású fejlesztésekkel érkeztek. Persze olyan nagy átalakításokat nem lehetett végrehajtani, mint ami az európai idény előtt a többségtől várható, mivel az autókat Malajziából egyenesen Sanghajba szállították, és nem tudtak velük a gyárban dolgozni.

Bianchiban továbbra is bízhat a csapat, s bár máris szóba hozták a franciát a Ferrarinál Felipe Massa lehetséges utódjaként, az újonc elmondta, nem bánná, ha két évet kellene eltöltenie a Marussia komoly elvárásoktól mentes kötelékében.

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a sanghaji pályán a Kínai Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. S ha a versenyhelyzet úgy hozza, a hátsó egyenesben megelőzött versenyző a célegyenesben visszaveheti a pozícióját.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik