Lewis Hamilton a pénteki szabadedzések után panaszkodott a Mercedesére, szombat délelőtt a szabadedzésen az első körében a rádión keresztül elviselhetetlennek érezte a W04-es vibrációját. Ám a csapat és ő közösen megoldották a problémákat, és 2007 után ismét az első rajtkockából indulhat.
Az angol elképesztő eredménnyel, csapattársát, a silverstone-i hétvégét eddig uraló Nico Rosberget 452 ezreddel utasította maga mögé.
A Red Bullnak meg kell elégednie a második rajtsorral, de a vb-éllovas Sebastian Vettel minden bizonnyal nem elégedetlen, hiszen Kimi Raikkönen és Fernando Alonso az 5. rajtsorba, a 9. és a 10. pozícióba szorult vissza. Előlük indul majd Pauul di Resta, Daniel Ricciardo, Adrian Sutil és Romain Grosjean is, a francia kemény gumikon rajtolva.
A Mercedes az időmérő során csak a közepesen kemény abroncsokat használta, ami arra utal, hogy a versenyen az első etapon túl csak a keményeket fogják használni.
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
A két Red Bull mögött Di Resta, Ricciardo, Sutil, Grosjean, Räikkönen, Alonso sorrend alakult ki.
Vettel Webbert még meg tudta előzni, de a két Mercedesszel szemben esélye sem volt.
Webber feljött Hamilton mögé, de Rosberg 37 ezreddel megverte Hamiltont. Az angol azonban 1:29.607-tel megszerezte a pole pozíciót.
14.57: Grosjean kemény keveréken hagyta el a boxutcát. Räikkönen a közepesen keményeket választotta.
A Mercedes inkább ragaszkodik az első sorhoz, minthogy kemény gumikon rajtolna a versenyen.
Hamilton 1:30.096-tal még gyorsabb volt, Vettel csak a negyedik helyre jött be. A vb-éllovas mögött Grosjean, Alonso és Ricciardo sorakozott, a többieknek nem volt mért köre.
14.54: Webber 1:30.508-cal kezdett, de Rosberg 1:30.231-gyel megverte.
14.53: a Mercedesek ismét a közepesen kemény gumikat használták, akárcsak az első két szakaszban.
Elsőként Ricciardo ment ki a pályára, közepesen kemény gumikkal. Di Resta és Webber követte.
14.50: elindult a harmadik szakasz.
Az első öt rajtsor helyezéseiért a két-két Red Bull, Mercedes, Lotus, Force India, valamint Alonso és Ricciardo száll harcba.
2. SZAKASZ
A szakaszt Vettel nyerte meg Rosberg és Sutil előtt, a 11. helytől Button, Massa, Vergne, Pérez, Hülkenberg, Maldonado sorrend alakult ki.
A finn a 10. helyre jött fel, Massa azonban nem tudta megelőzni, a 12. lett. A többiek is a finn mögött maradtak, így a Lotus pilótája továbbjutott.
14.42: Vergne kijött a kiesőzónából, odataszítva Räikkönent.
14.41: Ricciardo feljött a 3. helyre.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Ricciardo bejelentkezett Webber állására |
2. szabadedzés: Száraz pályán Rosberg a leggyorsabb Silverstone-ban |
Pénteki reakciók: Nico Rosberg: Visszatérnek a régi problémáink |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Rosberg és a Mercedes továbbra is az élen |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Vasárnapra teljesen kitisztulhat az ég, a hőmérséklet akár 25 fokra is emelkedhet. |
GUMIK. A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumit szállítja Silverstone-ba, ahol az enyhe idő megkímélheti a mezőnyt attól, hogy a gumikat gyötrő, gyors kanyarok ellenére négy kerékcserével kelljen teljesíteni a futamot. |
BÜNTETÉS. Giedo van der Garde, a Caterham holland pilótája öt rajthelyes büntetést kapott, mert a Kanadai Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, és Mark Webberrel, majd Nico Hülkenberggel is összeütközött. Utóbbi esetben mindketten kiestek. |
BRIT PÁLYÁK. Ez lesz a 64. Formula–1-es futam Angliában. Silverstone 47. alkalommal ad otthont a szigetország versenyének, amelyet Brands Hatchben (12-szer) és Aintree-ben (ötször) is megtartottak már korábban. Előbbi pályáról ide kattintva olvashatja el az Ideális Ív összeállítását. |
ÚJ SZABÁLYOK. Az FIA pénteken nyilvánossá tette az F1 2014-es szabályait, amelyekről ide kattintva olvashat. |
A hajrá előtt Vergne, Button, Massa, Maldonado, Pérez és Hülkenberg volt a kiesőzónában.
14.38: Vettel 1:30.990-nel az élre állt – öt ezreddel gyorsabb, mint Hamilton az első szakaszban.
14.36: Vettel közepesen kemény gumikon jött ki a pályára. Pérez és Hülkenberg mért kör nélkül várt a boxban.
14.35: Räikkönen a 9. helyre jött be 1:32.0-val közepes gumikon, a Red Bull szerint 1:31.3 körül kell menni ahhoz, hogy a 3. szakaszba jussanak. Erre eddig csak négyen voltak képesek: a két Mercedes, Webber és Sutil.
Alonso Sutil mögött, Ricciardo előtt, az 5. legjobb idővel kezdett, de öten még nem futottak mért kört.
14.32: Rosberg 1:31.028-cal az élre állt. Hamilton bejött csapattársa mögé. A két Mercedes ismét közepesen kemény gumikat használt.
Massa a 3. szabadedzés után egy korábban használt másik motort kapott, amiért nem jár rajtbüntetés.
14.30: Webber első köre 1:31.341.
14.27: Webber ls Sutil kezdte a második szakaszt. A német a közepesen kemény, az ausztrál a kemény gumikat használta.
Mark Webbernek ez volt az utolsó F1-es időmérője Silverstone-ban, az ausztrál jövőre már a Le Mans-i 24 óráson indul a Porschéval. A Red Bull ausztrál pilótája mellett a Williams kap kiemelt figyelmet, a csapat a 600. versenyét ünnepli – igaz, a grove-iak számára a jövő heti Német Nagydíj lesz a 600. futam hivatalosan, de az ünneplés nem lehet máshol, mint Silverstone-ban.
A Red Bull a Twitteren üdvözölte a riválist: „Gratulálunk a 600. nagydíjhoz, bár egy nappal sem tűntök idősebbnek 500-nál!”
1. SZAKASZ
A szakaszt végül Hamilton Rosberg és Räikkönen előtt zárta az élen.
A végén Bottas Maldonado elé került, de a venmezuelainak volt válasza. Így a Williams finnje, valamint Gutiérrez, Pic, Bianchi, Chilton és Van der Garde esett ki. A holland ugyan megelőzte a Marussia angolját, de büntetése miatt az övé a 22. rajtkocka.
14.20: Massa a 14. helyre jött fel, mögötte Alonso állt.
14.18: Button feljött a hetedik helyre, Hülkenberg is javított, már Bottas és Massa volt kieső helyen.
14.17: Hülkenberg és a mért kör nélkül álló Button volt a kiesőzónában. Bottas és Massa veszélyeztetett volt a 15. és a 16. helyen.
14.15: Webber első körével a 3. helyre jött be, Vettel csapattársa mögé érkezett. A Red Bull a többséghez hasonlóan a kemény gumikon ment.
A két Mercedes a közepesen kemény gumikat használta, szemben a riválisokkal. A németek spóroltak a versenyre a keményekkel. A két Red Bullnak 8 perccel a szakasz vége előtt még nem volt ideje.
14.11: Rosberg 1:31.355-tel az élre állt. Hamilton nála is gyorsabb volt, 1:30.995-tel vette át az első helyet.
14.10: Alonso és Di Resta is befurakodott a két Lotus közé. Grosjean 1:31.964-re javított.
Grosjean mögé Räikkönen és Ricciardo zárkózott fel, Massa a hatodik helyen nyitott az első körével. A Lotus először használja élesben a dupla DRS-ét, amely hasonló hatású, mint a gombnyomásos FIA-DRS, de attól függetlenül működik. Esetében az áramló levegő hatására csökken a légellenállás az egyenesekben, növelve a végsebességet. A gyors kanyarokban viszont rontja az autó teljesítményét, de a Lotus szerint ennyi belefér Silverstone-ban.
14.05: Gutiérrez, majd Grosjean állt az élre, a francia 1:32.586-ot ment.
Bár a levegő még mindig csak 18 fokos,m az aszfalt hőmérséklete 30 fok fölé emelkedett.
14.03: Hülkenberg első mért köre 1:35.806.
A német pilótához csapattársa, Gutiérrez csatlakozott, majd Grosjean és Chilton érkezett.
14.00: Hülkenberg ment ki elsőként a pályára, a Sauberen kemény gumik voltak.
Az időmérőn öt rajthelyes büntetést kap Giedo van der Garde a Kanadában okozott balesetek miatt, így valószínűleg a hollandé lesz az utolsó rajtkocka.
A Pirelli az időmérő előtt közölte, hogy nem a szokásos defekt történt Sergio Pérez bal hátsó kerekén a 3. szabadedzésen, hanem a gumifelület oldala szakadt szét.
A szikrázó napsütés ellenére maradt a hűvös idő Silverstone-ban, ahol tavaly esőben tartották meg a kvalifikációt – ahhoz képest mesések a körülmények. Mindenesetre erős szél fúj, ami megtréfálhatja a pilótákat.
A szombat délelőtti szabadedzésen a Mercedes – amelynél először jelent meg versenyhétvégén a McLarentől elcsábított Paddy Lowe – úttartása páratlan volt a gyors kanyarokban, nem csoda, hogy a német csapat autói fél másodperccel megelőzték a Red Bullokat, és egy másodperccel az összes többi riválist.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.607 | átlag: 236.673 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:30.059 | 0.452 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.211 | 0.604 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.220 | 0.613 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:30.757 | 1.150 |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:30.908 | 1.301 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:30.955 | 1.348 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:30.962 | 1.355 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.979 | 1.372 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.649 | |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.779 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:31.785 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:32.082 | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:32.211 | |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:32.359 | |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:32.664 | |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.666 | |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:33.866 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:34.108 | |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:35.858 | |
21. | Giedo van der Garde* | holland | Caterham-Renault | 1:35.481 | |
22. | Paul di Resta** | brit | Force India-Mercedes | 1:30.736 | 1.129 |
*Van der Garde a Kanadai Nagydíjról öt rajthelyes büntetést hozott magával, így az utolsó előtti rajtkockából indul. | |||||
** Paul di Resta büntetés miatt a rajtrács végéről indul. |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:30.995 | 1. | Vettel | 1:30.990 |
2. | Rosberg | 1:31.355 | 2. | Webber | 1:31.002 |
3. | Räikkönen | 1:31.400 | 3. | Rosberg | 1:31.028 |
4. | Grosjean | 1:31.466 | 4. | Sutil | 1:31.097 |
5. | Vettel | 1:31.559 | 5. | Ricciardo | 1:31.182 |
6. | Webber | 1:31.605 | 6. | Hamilton | 1:31.224 |
7. | Pérez | 1:31.953 | 7. | Di Resta | 1:31.291 |
8. | Button | 1:31.979 | 8. | Alonso | 1:31.387 |
9. | Sutil | 1:32.002 | 9. | Grosjean | 1:31.530 |
10. | Di Resta | 1:32.062 | 10. | Räikkönen | 1:31.592 |
11. | Ricciardo | 1:32.097 | 11. | Button | 1:31.649 |
12. | Vergne | 1:32.105 | 12. | Massa | 1:31.779 |
13. | Hülkenberg | 1:32.168 | 13. | Vergne | 1:31.785 |
14. | Massa | 1:32.241 | 14. | Pérez | 1:32.082 |
15. | Alonso | 1:32.266 | 15. | Hülkenberg | 1:32.211 |
16. | Maldonado | 1:32.512 | 16. | Maldonado | 1:32.359 |
17. | Bottas | 1:32.664 | |||
18. | Gutiérrez | 1:32.666 | |||
19. | Pic | 1:33.866 | |||
20. | Bianchi | 1:34.108 | |||
21. | Van der Garde | 1:35.481 | |||
22. | Chilton | 1:35.858 |
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2003 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2004 | Michael Schumacher | Kimi Räikkönen | Michael Schumacher |
2005 | Juan Pablo Montoya | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2007 | Kimi Räikkönen | Lewis Hamilton | Kimi Räikkönen |
2008 | Lewis Hamilton | Heikki Kovalainen | Kimi Räikkönen |
2009 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel |
2010 | Mark Webber | Sebastian Vettel | Fernando Alonso |
2011 | Fernando Alonso | Mark Webber | Fernando Alonso |
2012 | Mark Webber | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a silverstone-i pályán. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak: aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a következő zónában kinyithatja hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége, és esélyt kapjon az előzésre.