Hamilton autóját összerakták, meglepte Vettelt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.07.06. 13:46
null
A Brit GP után Németországban is Hamiltoné a pole (Forók: Reuters)
Lewis Hamilton a 42 fokos, azaz igen forró aszfalton is a pole pozícióba juttatta a Mercedest a Német Nagydíj időmérő edzésén, amelyen több mint egy tizeddel megverte a szabadedzéseken lágy gumikon megközelíthetetlen Sebastian Vettelt. A második sor Mark Webberé és Kimi Raikkönené, míg a Ferrari párosa a közepesen kemény gumikon, már a versenyre gondolva a negyedik sort szerezte meg. Az időmérő vesztese Nico Rosberg, aki a második szakaszban biztos továbbjutónak hitte magát, és a boxból nézte, ahogy kicsúszik az első tízből.

Lewis Hamilton a péntek délutáni és a szombat délelőtti szabadedzésen szenvedett a Mercedesszel, amelyet irányíthatatlannak nevezett, és kérte csapatát, javítsa meg. Sikerült összerakni, de számára az sem volt feltétlenül jó előjel, hogy az időmérő elejére 40 fok fölé emelkedett a Nürburgring aszfaltja. Ám a Mercedesnek már a túl forró aszfalt sem jelent gondot – legalábbis egy körön. Az angol ugyanis az időmérőn meg tudta verni a szabadedzéseken lágy gumikon remeklő Sebastian Vettelt, és megszerezte karrierje 29., idei harmadik rajtelsőségét.

A Mercedes pilótáját talán csak Nico Rosberg tudta volna megverni, de a német a második szakaszban pórul járt: az első gyors körét elrontotta, a másodikban elért eredménye pedig kevés lett a továbbjutáshoz. A pilóta és csapata azt hitte, megvan a biztos továbbjutás, de Daniel Ricciardo Toro Rossójában és Nico Hülkenberg Sauberjében is volt annyi, hogy megelőzze a Brit Nagydíj győztesét.

A második sorban a Red Bull-os Mark Webber és a Lotust kormányzó Kimi Räikkönen indul, a finn a Spanyol Nagydíj óta nem rajtolt ilyen előkelő helyről.

A Ferrari már a versenyre gondolt az időmérő hajrájában, Felipe Massa és Fernando Alonso a közepesen kemény gumikon futotta mért körét a harmadik szakaszban, és a negyedik rajtsort sajátították ki. Így ők a verseny elején nem mennek be a boxba hat-nyolc kör után, hanem tovább kint maradnak abban a reményben, hogy az élre állhatnak ezzel a taktikával, és akár a leintésig ott is maradhatnak.

Érdekesnek ígérkezik a verseny, amely 60 körös lesz, és 14 órakor rajtol.

NÉMET NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.398 átlag: 207.306 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:29.501 0.103 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:29.608 0.210
4. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:29.892 0.494
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:29.959 0.561
6. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:30.528 1.130
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:31.126 1.728
8. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31.209 1.811
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes idő nélkül
10. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari idő nélkül
11. Nico Rosberg német Mercedes 1:30.326
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:30.697
13. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:30.933
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:31.010
15. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:31.010
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:31.104
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:31.693
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:31.707
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:32.937
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:33.063
21. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:33.734
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:34.098

PERCRŐL PERCRE

3. SZAKASZ

Az első sor Hamiltoné és Vettelé, a második Webberé és Räikkönené, a harmadik Grosjeané és Ricciardóé. A 4. sorban Massa Alonso elől indul, az ötödikben a szakaszt mért kör nélkül záró Button és Hülkenberg foglalhat helyet.

15.01: Grosjean Räikkönen mögé, Webber a finn elé érkezett. Hamilton 1:29.398-cal megszerezte a pole pozíciót.
15.00:
a sárga sisakos Vettel1:29.501-gyel átvette a vezetést.

Hamilton, Vettel, Räikkönen, Webber, Grosjean a sorrend.

A Ferrari párosa közepesen kemény gumikkal ment ki a pályára, már a versenyre taktikáznak. Button is közepes gumikon megy.

14.57: a nagy hajrá előtt kiürült a pálya.

Hamilton szintén újakon 1:29.540-nel átvette a vezetést, Webber újakon elmaradt Räikkönentől. Alonso és Massa a használt lágyakon nem fejezte be a körét.

14.54: Räikkönen 1:29.970-nel kezdett használt lágyakon, Vettel 1:29.622-t ment újakon.
14.52:
Button és Hülkenberg maradt csak a boxban. Az aszfalt 42 fokos.

Az első két szakaszt Massa nyerte meg Räikkönen és Alonso előtt. Vajon van esélye ennek a hármasnak, vagy Vettel mindenkit a helyére tesz?

14.50: Alonso, Massa és Ricciardo azonnal a pályára hajtott.

Az első öt rajtsort a két-két Red Bull, Ferrari, Lotus, valamint Hamilton, Hülkenberg, Ricciardo és Button oszthatta el egymás között.

2. SZAKASZ

Nico Rosberg hoppon maradt, nem jutott tovább a 2. szakaszból
Nico Rosberg hoppon maradt, nem jutott tovább a 2. szakaszból

A 11. helytől lefelé Rosberg, Di Resta, Pérez, Gutiérrez, Sutil, Vergne sorrend alakult ki.

A szakasz vesztese Rosberg, aki 1:30.326 perces köre ellenére csak a 11. lett. Erre nem számított a Mercedes.Rosberg végül is 501 ezreddel kapott csak ki a leggyorsabb Massától.

14.43: Räikkönen a második helyre jött fel.

Ricciardo és Button megelőzte Pérezt, aki megint kieső helyen volt. Rosberg is visszacsúszott a 11. helyre, és a boxban figyelte kiesését.

SZAVAZÁS

Utol lehet érni Sebastian Vettelt a 2013-as F1-es vb-pontversenyben?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

14.41: Alonso 1:29.962-vel az élre állt. Massa őt is megelőzte, 1:29.825-tel. Pérez a 9. helyre hozta be a McLarent.

A hajrá előtt Vergne, Hülkenberg, Button, Sutil, Ricciardo és Pérez állt kiesésre.

14.40: Grosjean kapott új készlet lágy gumit, 1:30.005-tel a második helyre jött fel.
14.39:
Vettel 1:29.992-vel az első helyre jött be, Webber Hamilton mögé, a 3. helyre érkezett.

Button a 10., Pérez a 14. helyre jött be, Gutiérrez, Sutil és Ricciardo volt a kiesőzónában a két Red Bull mellett.

14.36: elindult a két Red Bull.

Mindeközben Vettel és Webber higgadtan várt a boxban.

14.34: Massa Grosjean mögé, a 6. helyre érkezett, miközben Rosberg a második mért körében két tizeddel kikapott Hamiltontól.
14.33:
Hamilton 1:30.152-t futott. Alonso a 3. helyre jött be Räikkönen mögé.

Rosberg a friss lágy gumikon az első mért körében elrontotta az egyes kanyart.

14.32: Räikkönen 1:30.575-tel állt az élre, Grosjean 1:30.8-at ment.
14.30:
Vergne 1:31.285-tel kezdett. Di Resta három századdal megelőzte.

A Lotusokon az első szakaszban is használt lágy gumik voltak. A Ferrari is így döntött.

A szabadedzések után Vettel volt a favorit, de kikapott Hamiltontól
A szabadedzések után Vettel volt a favorit, de kikapott Hamiltontól

14.27: Vergne és Di Resta hajtott elsőként a pályára. Ők új szettet kaptak.

A két Red Bull és a két Mercedes használt csak közepesen kemény gumikat az első szakaszban, a többiek vagy mindkettőt, vagy csak a lágyat. A Ferrari és a Lotus megkímélte a versenyre a közepesen kemény abroncsait, az időmérőn csak a lágyakat vetik be. Továbbjuthatnak-e a második szakaszból az első 20 percben is használt készleteken? Ez azért fontos, hogy a harmadik szakaszra maradjon két próbálkozásuk.

1. SZAKASZ

60. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: A Mercedes köszöni szépen az új abroncsokat
2. szabadedzés: Vettel a lágy gumikon átvette a hatalmat
Reakciók: Miféle bojkott? Egy nap alatt rendeződött a helyzet
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Vasárnap nyárias idő várható zavartalan napsütéssel, 25-28 fokos maximális hőmérséklettel.

GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a lágy gumikat szállítja a Német Nagydíjra, de már nem a korábbi fajtából, hanem abból, amelyet a Kanadai Nagydíjon kipróbálhattak a csapatok. A kevláröv és a silverstone-inál kíméletesebb pálya miatt a defekt esélye minimális. A Pirelli a versenyre három boxkiállással számolt a hétvége előtt, de a pénteki edzések alapján két kiállással is könnyen megoldható.

ECCLESTONE ENGEDMÉNYE. A csőd szélén álló Nürburgring a német Bild szerint csak úgy tudja megrendezni a Német Nagydíjat, hogy nem kell kifizetnie a 14 millió eurós jogdíjat. A lap úgy tudja, Bernie Ecclestone a pálya helyzetére és a Német GP múltjára való tekintettel (no meg hogy a New Jersey-i futam után ne essen ki másik) oldotta fel a fizetési kényszert.

NÉMET PÁLYÁK. Ez lesz a 60. Formula–1-es Német Nagydíj. A Nürburgring 26. alkalommal ad otthont a németek versenyének (ötödször az átépített pályán), amelyet Hockenheimben (33-szor) és a berlini AVUS-pályán (egyszer) is megtartottak már korábban.

A 17. rajthelyről lefelé Bottas, Maldonado, Pic, Bianchi, Van der Garde, Chilton sorrend alakult ki. Pic az utolsó pillanatban előzte meg egy tizeddel Bianchit.

14.21: Pérez az utolsó körével feljött a 14. helyre, a két Williams esett ki.
14.19:
Massa 1:30.547-tel az élre állt, Bottas megelőzte Maldonadót.

Pérez lágy gumikon próbálkozott a McLarennel, de nem tudta megelőzni a Williamseket. Még egy köre maradt.

14.17: Button a 6. helyre jött fel lágy gumis első körével. Pérez előtt Maldonado és Bottas állt.
14.16:
hátul a két-két Caterham- és Marussia-pilóta mellett a két mclarenes volt bajban. Buttonnak még nem volt mért köre, Pérezé meg nem volt elég jó.

Vettel közepesen kemény gumikon a két Mercedes közé érkezett. Massa és Grosjean bejött a Vettel, Rosberg duó elé.

14.14: Räikkönen is a lágyakon jött, 1:30.676-tal átvette a vezetést.
14.13:
Alonso 1:30.709-cel az élre állt.

Alonso egyből lágyakon jött, két gyors kört, közte egy pihenő mért kört kért tőle a mérnöke. A Mercedesek a keményebb keveréken szintén felváltva futottak gyors és lassabb köröket.

14.11: Hamilton 5 századra megközelítette Ricciardót.

Újra előjött a nap, az aszfalt megint 40 fokos.

14.10: Ricciardo a lágy gumikon 1:31.081-et ment, Rosberg a keményebben két tizeddel elmaradt tőle.

A Williamsek a lágy gumikon mentek, a Force Indiák a közepesen keményen, akárcsak a Mercedesek. Rosberg és Hamilton tudatosan lassabb körrel kezdett, mint korábban Di Resta.

14.06: Di Resta a második körében 1:32.911-et ment. Maldonado 1:31.834-gyel az élre állt – két ezreddel Bottas előtt.
14.05:
Bianchi 1:34.0-val kezdett, az aszfalt apálya fölé érkező felhők miatt 36 fokosra hűlt vissza.

Az első körét nem nyomta meg a közepesen kemény gumikon, 1:41.226-tal kezdett, aminél körülbelül tíz másodperccel jobb kell.

14.01: Di Resta volt az első vállalkozó.
14.00:
elindult az óra, de senki sem ment ki a pályára.

A tévés közvetítésben a régi Nürburgringet mutatták helikopterről. Statisztikusok szerint a közel 23 kilométeres pályán a mostani autókkal egy kör hat és fél perc lenne, a lágy gumik két kört bírnának.

Az első szakaszban a két kiscsapat négy pilótája mellett még ketten esnek ki, a Williams párosa Gutiérrezzel csatázhat a kudarc elkerüléséért, a másik Sauberrel Hülkenberg elég jól ment a szabadedzéseken ahhoz, hogy akár a harmadik etapba jutásra is esélye nyíljon.

13.54: szép, nyárias időben indul az időmérő. Az aszfalt 41, a levegő 24 fokos, az eső valószínűsége 0 százalék.

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Massa 1:30.547 1. Massa 1:29.825
2. Räikkönen 1:30.676 2. Räikkönen 1:29.852
3. Alonso 1:30.709 3. Alonso 1:29.962
4. Ricciardo 1:31.081 4. Vettel 1:29.992
5. Hamilton 1:31.131 5. Grosjean 1:30.005
6. Hülkenberg 1:31.132 6. Hamilton 1:30.152
7. Button 1:31.181 7. Webber 1:30.217
8. Grosjean 1:31.242 8. Ricciardo 1:30.223
9. Vettel 1:31.269 9. Hülkenberg 1:30.231
10. Sutil 1:31.320 10. Button 1:30.269
11. Rosberg 1:31.322 11. Rosberg 1:30.326
12. Di Resta 1:31.322 12. Di Resta 1:30.697
13. Webber 1:31.428 13. Pérez 1:30.933
14. Pérez 1:31.498 14. Gutiérrez 1:31.010
15. Vergne 1:31.629 15. Sutil 1:31.010
16. Gutiérrez 1:31.681 16. Vergne 1:31.104
17. Bottas 1:31.693
18. Maldonado 1:31.707
19. Pic 1:32.937
20. Bianchi 1:33.063
21. Van der Garde 1:33.734
22. Chilton 1:34.098

ELŐZMÉNYEK

A Pirelli új típusú abroncsain Sebastian Vettel 2011-es önmagát idézte a Német Nagydíj szabadedzésein, s úgy tűnik, megint az a kérdés az időmérő előtt, mint a két évvel ezelőtti szezon során mindig: ki indul a pole pozíciós Red Bull-pilóta mellől? A Mercedest azért korai lenne leírni, igaz, az eddigi nyolc idei rajtelsőségből ötöt begyűjtő istálló autói a lágy gumikon nem tűntek elég gyorsnak ahhoz, hogy megszorongassák velük a címvédőt.

Vettel a Nürburgringen még egyszer sem indult az élről, egyetlen németországi rajtelsőségét 2010-ben Hockenheimben szerezte meg. Ezen a pályán Mark Webber és Kimi Räikkönen kétszer-kétszer, Fernando Alonso egyszer indult az élről.

Közben kiderült, hogy ha Jules Bianchit ma is visszatartotta volna a betegsége az autóvezetéstől, nem a pénteki első edzésen vezető Rodolfo González, hanem Pedro de la Rosa, a Ferrari tartalék pilótája ugrott volna be a helyére. Erre a jelek szerint már nem kerül sor.

A MEGTÉPÁZOTT HÍRNÉV SOKBA KERÜLHET A PIRELLINEK

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a Nürburgringen. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak: aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a következő zónában kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége, és esélyt kapjon az előzésre.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik