A nap folyamán már beszámoltunk róla, hogy a hírek szerint az olasz cég majdnem biztosan kevlárra cseréli a hátsó gumik belső falán az eddigi acélszalagot, visszatérve a tavalyi idényig alkalmazott eljáráshoz. A Pirelli kora este közleményben erősítette meg a változást, amelyet már nagyjából egy hónappal ezelőtt, a Kanadai Nagydíjat megelőzően is elvégezett, akkor azonban a csapatok nem tudtak megegyezni egymással a megváltoztatott gumik használatáról.
A Brit Nagydíjon történt defektek után azonban lépni kellett, a versenyzők még a bojkott lehetőségétől sem riadtak volna vissza, ha semmi nem változik. A módosítás hátterében az áll, hogy az acélszalag könnyebben és jobban melegszik fel, mint a kevlár, ez a hőmennyiség aztán átterjed a futófelületre, ezért a gumi a túlmelegedés miatt szétfoszlik vagy szétrobban.
A Pirelli azt is bejelentette, hogy a Magyar Nagydíjtól jönnek az új gumik, amelyek a tavalyi felépítést néhány idei összetevővel elegyítenek, és a július közepén esedékes silverstone-i teszten kerülnek kipróbálásra.
A Pirelli az FIA engedélyével három tesztet is tart a Német és a Magyar Nagydíj között, közvetlenül a nürburgringi viadal után a Paul Ricard-on, július 17-től 19-ig Silverstone-ban, a Magyar GP hetében Barcelonában tesztel. A silverstone-i gyakorlás eredetileg a fiatal pilóták tesztje lett volna, de a jelenlegi versenyzők is autóba ülhetnek. A Mercedes egyik tréningen sem vesz részt.
A PIRELLI NYILVÁNOSSÁGRA HOZTA AZ OKOKAT
A Pirelli a gumicserék mellett ismertette a vizsgálatának végeredményét, mely okok vezethettek a hétvégi defektekhez. A gumigyártó szerint az érintett csapatok felcserélték a jobb és bal oldalra való hátsó gumikat, márpedig azok nem szimmetrikusak. Ezen kívül a csapatok túl alacsony guminyomást alkalmaztak, valamint túl nagy dőlésszögeket, ezekre nincsen hatása a Pirellinek. Mindezek azzal együtt, hogy a pilóták extrém módon használták a kerékvetőket a gyors kanyarokban, mint amilyen a négyes silverstone-i, együttesen eredményezték a baleseteteket. A Pirelli a Magyar GP-től kezdve szimmetrikus abroncsokat szállít, valamint felveti annak a kérdését, hogy a guminyomás és a dőlésszög esetében is szülessen pontos szabályozás. Kívánatosnak tartják, hogy a futamok során folyamatos adatokat kapjanak a csapatoktól, így segítve az abroncsok optimális használatát.
„Ami Silverstone-ban történt, az teljesen váratlan volt, és a Pirelli százéves történetében még nem volt hasonlóra sem példa. Ezek az esetek is azt támasztják alá, szükség van az általunk már szorgalmazott változtatásokra" – nyilatkozta Paul Hembrey, a Pirelli sportigazgatója.