Romain Grosjean a 24. körben Jenson Button megelőzése közben a sikánnál előbb koccant a McLarennel, majd levágta a kanyart, így került riválisa elé. Pár körrel később a 4-es kanyarban Felipe Massát utasította maga mögé úgy, hogy a kanyarból kijövet a külső íven mind a négy kerekével elhagyta a pályát.
Utóbbi esetért még a verseny alatt megbüntették, a boxutcai áthajtás miatt végül csak 6. lett. A Buttonnal történt incidenst a verseny után vizsgálták, a francia 20 másodperces büntetést kapott, de mivel 21 másodperccel ért célba az angol előtt, maradt a hatodik.
Azt azonban nem teszi zsebre, amit Alonso és Button nyilatkozott róla.
„Tudtam, hogy a rajt a legnagyobb esélyem arra, hogy előre kerüljek, de amikor Grosjean mellé értem, kifejezetten ráhúzta a kocsiját az enyémre. Mintha csak én lettem volna a pályán rajta kívül, és nem lett volna ott másik húsz autó – értetlenkedett Alonso. – Örülök, hogy megbüntették, mert csúnyán elbánt Jensonnal, ezért szankció jár, legalább tudja, mit nem szabad csinálni.”
„Beszélünk még a sportfelügyelőkkel erről, de azt hiszem, ez elég egyértelmű. Sehová sem mehettem Romaintől, a fű szóba sem jöhetett féktávon. Sohasem éreztem még ilyen szűknek ezt a kanyart – mondta még a vizsgálat előtt Button. – Még szerencsém is volt, mind a ketten kieshettünk volna. Láttam, hogy ebből koccanás lesz, gondoltam is rá, hogy ne csinálja, mert mindjárt a fűre kerülök, nem is értem, mire gondolt akkor.”
Grosjean végül Massától kapott még egy jó szót, hiszen az idény egyik legnagyszerűbb előzését hajtotta végre a francia – szabálytalanul.
„Nem helyes azért megbüntetni, ahogy engem megelőzött – mondta szimpatikusan a brazil. – Úgy láttam, csak két kerékkel hagyta el a pályát.”
Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke is igyekezett védeni pilótáját, de elismerte, Grosjean valóban mind a négy kerekével kívül került a pályát szegélyező fehér csíkon.
„Túl szigorúnak találom a büntetést, hiszen Romain sehová sem mehetett, pár centivel hagyta csak el a pályát, hogy ne ütközzön össze Massával. Ám a szabály egyértelmű, aki úgy szerez előnyt, hogy elhagyja a pályát, az bűnös – mondta Boullier. – Romain azt mondta, úgy érezte, a belső kerekei a vonalon voltak. Nagyon sajnálom, mert a dobogóért küzdött volna. Ha lehiggadok, beszélek is a sportfelügyelőkkel.”
Grosjean csalódott volt a verseny után.
„Ez egy elszalasztott lehetőség volt, az autó remekül ment, talán a stratégia nem volt tökéletes, és a forgalomért nagy árat fizettem. Azt hiszem, szép előzést mutattam be Massával szemben, de megbüntettek érte. A Jensonnal történt baleset miatt időbüntetést kaptam, de már bocsánatot is kértem Jensontól" - mondta Grosjean.
ALONSÓT ELKESERÍTI A FERRARI TEMPÓJA, WEBBERNEK A 4. HELY VOLT A MAXIMUM
Alonso a Ferrari helyzetét keserűen értékelte, de köszönetet mondott Hamiltonnak és Räikkönennek, hogy megelőzték Vettelt.
„A versenyen nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy a dobogóra érjünk, a lágy és a kemény gumin is túl lassú volt a kocsi. Webber és Button ellen is védekeznem kellett, és a végén Romain is keményen támadott. Köszönöm Lewisnak és Kiminek, hogy Vettel előtt ért célba, és nem veszettem annyi pontot a vébé-pontversenyben. Ám ahhoz, hogy ez a veszteség tényleg kicsinek bizonyuljon, azonnal javulnunk kell” – tette hozzá Alonso, akit a verseny után azért vizsgált a sportfelügyelő testület, mert háromszor is használta a DRS-t annak ellenére, hogy nem volt senki előtte egy másodpercen belül a mérési pontnál.
Végül a Ferrarit büntették 15 ezer euróra. A Ferrari elmondta, hogy a DRS beállítása nem lett átállítva a verseny előtti üzemmódról verseny üzemmódra. Alonso a három eset során nem szerzett összesen egy másodperces előnyt, viszont többször is zárva maradt a hátsó légterelője olyan esetben, amikor nyithatta volna.
A spanyol a verseny előtt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy Vettel előtt ér célba, de ez nem sikerült neki. Sőt, még a másik Red Bull-lal a 10. helyről rajtoló Mark Webber is bejött a Ferrari elé. Az ausztrál a közepesen kemény gumikon rajtolva a 14. körtől kilenc körön át az élen is állt, mielőtt először a boxba hajtott friss gumikért.
„A megfelelő stratégiát választottuk. Tudtam, hogy az első kör kritikus lesz, aztán még három körön át nehéz volt a lágy gumisokkal csatázni, de miután kiálltak, a szabad úton nagyon jól ment a kocsi. Nem hiszem, hogy ennél jobb eredményt el lehetett volna érni” – mondta Webber.
Button elégedett volt a McLaren tempójával.
„Élvezetes verseny volt, a második kiállásom után harminchárom kört tettem meg a keményebb keverékű gumikon, ami talán a leghosszabb etap volt a versenyen. A hetedik hely hallatán nem dobja magát hanyatt az ember, de az egyik Ferrarit tisztán legyőztük, ami az előrelépés egyértelmű jele” – mondta Button.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
A dobogósok nyilatkozatait ide kattintva olvashatja el.
Sergio Pérez (9.): – Az időmérő után azt hittem, jó helyzetben vagyunk, de a verseny elején a kvalifikáción használt közepes keverékű gumikon lassú voltam. Az autó hátsó része sem volt rendben, ezért a tervezettnél korábban kellett kiállnom a boxba, ezt követően pedig forgalomba kerültem. Legalább annak örülhetünk, hogy mind a két autónk pontszerző helyen zárt.
Pastor Maldonado (10.): – Nagyon jól rajtoltam a tizenötödik helyről, belementem néhány rizikós előzésbe is, mert ezen a pályán különösen nehéz előrébb jutni. Az autó kiegyensúlyozott volt, bár a második és harmadik etapban nem volt túl gyors. Nagyon szeretnék még több pontot szerezni a szezon második felében.
Nico Hülkenberg (11.): – Minden jól alakult a második kerékcseréig, ott viszont gond adódott a váltóval, nem tudtam egyes fokozatból a kettesbe váltani. A boxutca áthajtásos büntetés nélkül egy pontot elcsíphettünk volna, összességében jó volt tempónk.
Jean-Éric Vergne (12.): – Nem tudtuk felvenni a versenyt a riválisainkkal. Mindent megtettem a rossz rajtomat követően, ami azt jelenti, hogy visszakapaszkodtam oda, ahonnan indultam. Nem jelent semmit számomra, hogy legyőztem a csapattársamat, inkább végeztem volna mögötte, ha ezzel sikerült volna pontokat szereznem.
Daniel Ricciardo (13.): – A verseny elejétől tisztán kirajzolódott, hogy nem vagyunk gyorsak. Megpróbáltam tartani a pozíciómat, amíg tudtam, de túl lassú voltam. Tegnap többet tudtunk kihozni az autóból, nehéz volt ugyanazt a teljesítményt megismételni hetven körön keresztül. Ugyanígy szenvedtünk a Nürburgringen is, a hőségnek ebben biztosan volt szerepe.
Giedo van der Garde (14.): – Nagyon elégedett vagyok, ez volt a legjobb versenyem idáig ebben a szezonban. A rajtot követően megelőztem Bottast, és sikerült is tartanom a tempót az első kerékcseréig. A második boxkiállásunkat megelőzően a Williamsek előtt voltam, az utolsó huszonhat körben pedig sikerült megőriznem az előnyömet a csapattársammal szemben a közepes keverékű gumikon.
Charles Pic (15.): – Lágy keverékű gumikkal rajtoltam, amelyek három körrel tovább bírták a tervezettnél. A kerékcserét követően visszacsúsztam a Marussiák mögé, de meg tudtam őket előzni, és Giedo nyomába eredtem. A nagy hőség ellenére a közepes keverékű abroncsok jól bírták a terhelést, az utolsó etapban harminckét kört tettem meg velük, nem tudtam volna jobb eredményt elérni.
Jules Bianchi (16.): – Minden egyes körben meg kellett küzdeni az autóval, de legalább mind a két kocsink célba ért, ez pozitívum. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, mert remekül dolgozott, különösen a kerékcseréknél.
Max Chilton (17.): – Elképzelhető, hogy ez volt karrierem legnehezebb versenye. Az autó egyensúlya abban a rövid etapban volt jó, amikor feltettük a lágy gumikat, a maradék időben arra koncentráltunk, hogy ne koptassuk el az abroncsokat, ami mindenkiből kiszívta az utolsó csepp koncentrációt is. Emiatt sok időt is veszítettünk, és a kék zászlót is hamarabb kezdték el lengetni, mint általában.
Paul di Resta (18., nem ért célba): – Jól kaptam el a rajtot, és nagyon agresszív voltam az első körben, azt hiszem, hogy egészen a tizenkettedik helyig sikerült előrejutnom. Onnantól kezdve viszont nehéz helyzetbe kerültem, mert az autó egyensúlya nem volt jó, és a gumikkal is szenvedtem. A verseny végén a csapat kihívott a boxba, mert úgy tűnt, hogy ugyanúgy gond van a hidraulikával, mint a másik kocsink esetében.
Nico Rosberg (19., nem ért célba): – Nem volt rossz a rajtom, de sajnos az ötös kanyar előtt Massa autójával összeértünk, lesodródtam az útról, visszaestem, és itt nagyon nehéz felzárkózni a mezőnyön keresztül. Motorhiba miatt kiestem, de látva a kocsi teljesítményét, nagyon várom a folytatást a nyári szünet után.
Valtteri Bottas (feladta): – Ki kell vizsgálnunk, hogy mi történt, úgy éreztem, hogy a hidraulikával történt valami, mert először a szervokormány, majd a motor szállt el. Gratulálok Pastornak, hogy sikerült megszereznie a csapat első pontját.
Esteban Gutiérrez (feladta): – Jó volt a stratégiánk, és minden a tervek szerint alakult, de a váltó meghibásodása miatt fel kellett adnom a versenyt. Tegnap a motorral volt baj, ki kell vizsgálnunk az esetet, hogy a jövőben elkerüljük a hasonló problémákat.
Adrian Sutil (feladta): – Csalódás, hogy nem tudtam befejezni a versenyt, különösen úgy, hogy sikerült a közepes keveréken visszaküzdenem magam a gyenge rajtot követően. A kerékcserém előtt már nem tudtam magasabb sebességi fokozatba kapcsolni, a boxban pedig kiderült, hogy a hidraulikával van gond, ezért a csapat arra kért, hogy azonnal állítsam le az autót.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42:29.445 | |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 10.938 mp h. | |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 12.459 mp h. | |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 18.044 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 31.411 mp h. | |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 52.295 mp h.* | |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 53.819 mp h. | |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 56.447 mp h. | |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. | |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 2 kör h. | |
15. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 2 kör h. | |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 3 kör h. | |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 3 kör h. | |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 4 kör h. | nem ért célba |
19. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 6 kör h. | nem ért célba |
*húsz másodperces büntetést kapott baleset okozásáért | |||||
FELADTÁK | megtett körök | ||||
Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 42 | ||
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 28 | ||
Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 19 | ||
Leggyorsabb kör: Webber (61. kör) 1:24.069 |