Nagyon úgy tűnik, hogy a Mercedes istálló a titkos Pirelli-teszt ellenére sem tudta megoldani a gumikkal kapcsolatos problémát. Nem véletlen, hogy futam közben Lewis Hamilton azt is megkérdezte rádión a boxfaltól, hogy Nico Rosbergnek is ilyen rosszul működnek-e az abroncsok, vagy ő csinál valamit rosszul, és az sem véletlen, hogy a Mercedes biztonsági okokra hivatkozva eltiltása ellenére megpróbál valahogyan kiharcolni magának némi tesztelési lehetőséget a soron következő Silverstone-i eseményen.
„Mivel a biztonságról van szó – mondta az Autosportnak Toto Wolff, a Mercedes ügyvezető igazgatója – jó lenne, ha minden csapat tisztában lehetne azzal, hogy [az új gumik] működnek-e az autóikon. Persze, végül az FIA dönt. A biztonság kiemelten fontos az FIA számára, és biztos vagyok benne, hogy garantálni fogják, hogy ez mindenkire egyaránt érvényes legyen.”
Ross Brawn csapatvezető azt is elmondta, konkrétan hogyan képzelik a Mercedesnél, hogy eltiltásuk ellenére részt vehessenek az eredetileg a fiatal pilóták számára kiírt teszten, ugyanakkor tisztában vannak vele, hogy ez valószínűleg nem fog bekövetkezni.
„Ha kiterjesztenék négynaposra – magyarázta Brawn –, akkor érvelhetnénk azzal, hogy a negyedik napot, amely egy extra nap, számunkra is elérhetővé kellene tenni, mivel az eltiltásunk három napra vonatkozott. Az első három napon biztosan nem vehetünk részt, és úgy tűnik, nem is fogják meghosszabbítani a tesztet.”
Korábban is felmerült már a teszt meghosszabbítása, de a csapatok ezt úgy tűnik, nem fogják engedni, ugyanis elsősorban a kisebb istállók költségvetésébe nem fér bele még egy negyedik tesztnap is, így pedig előnyhöz jutnának a nagyobb költségvetésből gazdálkodó alakulatok. Brawn azt is kifejtette, hogy a jobb és a bal hátsó gumik cserélgetésének megtiltása is ártott a Mercedesnek.
Ha már szóba került a biztonság, mindenképpen meg kell említenünk a boxutcában Mark Webber elszabaduló kereke által eltalált operatőrt, Paul Allent, akit váll- és bordatöréssel ápolnak a koblenzi kórházban. Chris Horner, a balesetért felelős, és 30 ezer eurós pénzbírsággal sújtott Red Bull csapat vezetője leszögezte, hogy ez az eset arra figyelmeztet, hogy ebben a formában nem mehetnek tovább a dolgok.
„A szerelők védőruházatban és sisakban dolgoznak, és talán itt az ideje, hogy a többiek, akik a boxutcában dolgoznak, szintén viseljenek védőfelszerelést. Az operatőrök nagyon közel vannak a tűzhöz. Kiváló képeket készítenek, de balesetveszélyes környezetben dolgoznak. Valamilyen védőfelszerelést viselniük kellene, ugyanis főleg a fejsérülések nagyon csúnyák tudnak lenni ” – fejtette ki Horner, majd magáról a balesetről beszélt: „Először azt hittem, hogy a Mercedes egyik szerelője az, de a Formula One Management hamar tájékoztatott arról, hogy az egyik operatőrük. A baleset után úgy tűnt, hogy rendben van, és a verseny alatt folyamatosan informáltak az állapotáról. A legfontosabb, hogy jól van, de sokkoló lehetett a látvány a családja számára.”
Horner azt is elmondta, hogy Mark Webbernek nem beszéltek az esetről a verseny leintéséig: „Úgy éreztük, jobb ha nem ezzel a tudattal versenyez. Miután megtudta, mi történt, természetesen nagyon aggódott az operatőr állapotáért, de megnyugodott, amikor megtudta, hogy jól van.”
A Német Nagydíjat az első alkalommal megnyerő Sebastian Vettel arról mesélt, hogy egyáltalán nem zavarná, ha a közvetlenül mögötte befutó Kimi Räikkönen foglalná el a Red Bullnál a szezon végén távozó Webber helyét.
„Nagyon tisztelem Kimit – nyilatkozta a Sky Sports News-nak Vettel – mindig őszinte volt velem, úgyhogy nem zavarna. Komoly kihívás lenne, ugyanakkor még nem beszéltünk erről a csapatnál. Ott van a két Toro Rosso-pilóta is, akik nagyon odatették magukat a legutóbbi futamokon, úgyhogy a vezetőségnek még van min gondolkodnia. Ez nem az én döntésem, és nem igazán befolyásolja a versenyzésemet. ”
Már futamok óta beszélik, hogy gondban van a Sauber-istálló, és az anyagi problémák odáig vezettek, hogy már a bérekkel is elmarad a svájci csapat. Nico Hülkenberg sem kapta meg fizetését, ami feljogosítja arra, hogy elhagyhassa munkáltatóját, amikor csak akarja, ugyanakkor valószínű, hogy az idény végéig még marad, és csak ezt követően igazol más istállóhoz (sajtóhírek szerint már tárgyalt a Lotusszal, ahol éppen Räikkönen utódja lehet).
„Nehéz helyzetben vagyunk – taglalta a német pilóta – Monisha [Kaltenborn] és a csapat vezetése dolgozik a megoldáson, erről biztosított, így nem igazán tudok többet mondani.”
Kaltenborn új szponzor bejelentésére készül a következő hetekben, ugyanakkor állítólag a csapatot részben megvásárló befektetőt is keres, hogy biztosítsa az istálló fennmaradását. Szóba került már Roman Abramovics neve, aki a Chelsea futballcsapatának tulajdonosa, amely marketing együttműködésben van a Sauberrel, de Vlagyimir Putyin barátja, a banktulajdonos Borisz Rotenberg is megtalálható a jelöltek között.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41:14.711 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1.008 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 5.830 mp h. |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 7.721 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 26.927 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 27.996 mp h. |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 37.562 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 38.306 mp h. |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 46.821 mp h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 49.892 mp h. |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 53.771 mp h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 56.821 mp h. |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 57.738 mp h. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:00.160 p h. |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:01.929 p h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1 kör h. |
17. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 22 | |
Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 21 | |
Felipe Massa | brazil | Ferrari | 3 | |
Leggyorsabb kör: Alonso (51. kör) 1:33.468 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 6 | 8 | 157 |
2. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 8 | 123 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 5 | 9 | 116 |
4. | Lewis Hamilton | – | 3 | 8 | 99 |
5. | Mark Webber | – | 3 | 8 | 93 |
6. | Nico Rosberg | 2 | 2 | 7 | 84 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 6 | 57 |
8. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 41 |
9. | Paul di Resta | – | – | 7 | 36 |
10. | Jenson Button | – | – | 6 | 33 |
11. | Adrian Sutil | – | – | 4 | 23 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 4 | 16 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 13 |
14. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 11 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 7 |