Azt a tervezetet egyöntetűen elutasították a csapatok, hogy megszabják a kerékcserék minimális idejét, a pit-stop lassításával csökkentve a hiba lehetőségét. Indoknak a 2009-es Magyar Nagydíjat hozták fel, akkor Fernando Alonsót úgy engedte el a Renault rosszul rögzített kerékkel, hogy még tankolni is lehetett, azaz legalább kétszer annyi ideig tartott egyboxkiállás, mint manapság.
Az FIA közben úgy döntött, mégis beenged fotósokat és televíziós riportereket a boxutcába az edzések és a versenyek alatt, de sokkal kevesebbet, mint eddig.
A Magyar Nagydíjtól a verseny alatt a boxutcai sebességhatár nem 100, hanem 80 kilométer per óra, azaz a kerékcserék idején a boxban megtett út 4.1 másodperccel tovább tart, mint egy évvel ezelőtt.
A szankciókra azért van szükség, mert a Német Nagydíjon Mark Webber rosszul rögzített jobb hátsó kereke a boxban leválva eltalált egy operatőrt, akinek több bordája és a válla is eltört.