Räikkönen igazoltan hiányzott Spából

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.08.22. 20:00
null
Vettel sajnálja, hogy Räikkönen nem szerződik a Red Bullhoz, de még nem mond le róla teljesen (Fotó: Reuters, archív)
Kimi Räikkönen csütörtökön nem jelent meg a Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps-ban, és mindjárt elkezdődtek a találgatások. A Lotus hivatalos verziója szerint a finn betegség miatt pihent, de többen mást vélnek látni a háttérben, akár az átigazolási hercehurcának is köze lehet hozzá. Sebastian Vettel sajnálja, ha Räikkönen nem megy a Red Bullhoz, de nem tudja elképzelni a finnt a Ferrarinál Fernando Alonso mellett.

Véget ért a Magyar Nagydíj óta tartó négyhetes nyári szünet, a Belga GP-vel folytatódik a versenyfutás a Formula–1-es világbajnoki címért. Már aki szerint itt még lesz versenyfutás – egyre kevesebben látnak reális esélyt arra, hogy utol lehet érni a zsinórban negyedik világbajnoki címe felé robogó Sebastian Vettelt.

Spa-Francorchamps-ba érkezve sem elsősorban a vasárnapi verseny volt a találgatások fő témaköre, hanem az, hogy ki pótolja Mark Webbert a Red Bullnál, valamint hogy leváltja-e a Ferrari Felipe Massát, és ha igen, kivel? Néhány napja még mindkét pozícióra esélyesnek tartották Kimi Räikkönent, a Lotus pilótáját, de a 2007-es világbajnok ügynöke a hét elején elmondta, a finn biztosan nem szerződik a Red Bullhoz, mert megszakadtak a tárgyalások.

58. BELGA NAGYDÍJ
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. A magyarországi hőség után Spa-Francorchamps is hozza a szokásos formáját: őszies, esős, szeles időjárásban rendezik meg a Belga Nagydíjat. Pénteken még tiszta lesz az idő, 22-24 fok is lehet, de szombat déltől vasárnap estig bármelyik percben lehet esőre számítani, a hőmérséklet 16-18 fokra esik vissza. Az Ardennekben percről percre változhat az idő, teljesen lutri a részletesebb időjárás-jelentés.

GUMIK. A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumikat szállítja a Belga Nagydíjra. Az először a Magyar Nagydíjon bevetett szerkezettel először vesznek részt éles bevetésen a kemény keverékű abroncsok – kérdés, szombaton és vasárnap mennyire lesz szükség a slickekre?

ÚJÍTÁS A CÉLEGYENESBEN. A pálya tulajdonosai a sok eső miatt a célegyenesben különös vízelvezető barázdákat vágtak az aszfaltba az első 11 rajtkocka vonalában, ami miatt a pilóták azt kérték az FIA-tól, hogy a szabadedzések végén hadd hajtsanak végre rajtuk rajtgyakorlatokat. Attól tartanak ugyanis, hogy a barázdák miatt kisebb ott a tapadás, és a hátrébbról indulók gyorsabban gyorsulnak fel.

BELGA PÁLYÁK. Ez lesz az 58. Formula–1-es Belga Nagydíj. Spa-Francorchamps a 46. alkalommal ad otthont versenynek (28-adszor a 14 kilométeresről 7 kilométeresre rövidített pályán), amelyet korábban Zolderben tízszer, Nivelles-ben kétszer tartottak meg.

A német Bild szerint nem kérdés, hogy Daniel Ricciardo lesz jövőre Vettel csapattársa, de Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a német SID hírügynökségnek azt mondta, ezen a héten még nem lesz bejelentés.

„Ha eljön az ideje, közöljük az híreket. Ám ez Spában még biztosan nem történik meg" – mondta az osztrák elöljáró, miközben Christian Horner csapatfőnök jelezte, még minden jelölt képviselőjével leül egyszer a Belga Nagydíj alatt.

A Ferrarinál az idény végéig nem várható bejelentés arról, kik lesznek a csapat pilótái, így a találgatások is még hónapokig eltarthatnak, s az is lehet, hogy Räikkönen a hosszú huzavona végén marad a Lotusnál.

A finn mindenesetre nem jelent meg csütörtökön Spában, a Lotus hivatalos közleménye szerint betegség miatt hagyja ki a sajtónapot, amelyen a versenyzők többsége a pályát is bejárja a mérnökei társaságában – bár ez utóbbi egyáltalán nem jellemző Räikkönenre, ő az első szabadedzésen ismerkedik a legalább egy éve nem látott aszfaltcsíkokkal. Bár a többség elfogadta a betegségre való hivatkozást, sokakban felvetődött a kétely: a finn bizonyára csak a pilótapiac történéseire vonatkozó újságírói kérdések áradatától tartja távol magát. Sőt egyesekben az is felvetődött, hogy késő fizetése miatt egynapos sztrájkot tart, ami kellemetlenül érinti istállóját.

Abban viszont mindenki egyetért, hogy péntekre már jól lesz Räikkönen, és ott ül majd a Lotus-Renault-ban.

Csütörtökön Vettelt kérdezték róla, mit szól a heti fejleményekhez, miszerint a finn várhatóan nem lesz a csapattársa.

„Nem tudom, mennyire volt valós esélye annak, hogy Kimi a Red Bullhoz igazol – mondta a vb-éllovas a hivatalos FIA-sajtótájékoztatón. – Önökhöz hasonlóan a sajtóból értesültem a fejleményekről, és arról, hogy valószínűleg nem érkezik. Beszéltem a csapat vezetőségével róla, de nem én döntök. Kimi szerződtetése több szempontból is jó húzás lett volna, de mivel ez nem fog megtörténni, jobb, ha nem is ejtünk róla több szót. Persze lehet, hogy a jövőben még csapattársak leszünk."

Vettel nem hiszi, hogy Räikkönen a Ferrarihoz szerződik Fernando Alonso mellé. „Kimi őszinte ember, aki nem folyik bele a politikai csatákba, nehezen képzelem el a Ferrarinál."

Alonso nem vett részt a hivatalos sajtótájékoztatón, de a Ferrari motorhome-jában elbeszélgetett az újságírókkal. Először is azt kellett elmagyaráznia, miért mondott olyat a Magyar Nagydíj után, hogy születésnapjára másik autót szeretne, s ezek a szavak másnap visszaköszöntek az olasz sportlapok címlapjáról, kiváltva a Ferrari vezetőségének haragját.

„Félreértés történt, hetente négyszer tartunk sajtótájékoztatót három nyelven, s mivel észak-spanyol vagyok, nem tökéletes a spanyolom, rosszul fogalmaztam, ez okozhatta a félreértést, de már mindent tisztáztunk a Ferrari elnökével" – mondta Alonso, hozzátéve, minden félreértést tisztáztak.

A spanyol azt is elmondta, négy versenyen belül kiderül, utol lehet-e érni Vettelt a vb-pontversenyben.

Ricciardóra is sokan voltak kíváncsiak, az ausztrál azonban igyekezett a lehető legrövidebbre vágni az átigazolási szálat: „Semmit sem mondhatok addig, amíg az iratok nincsenek aláírva, postázva és kézbesítve."

DRS-ZÓNA

Ahogy az idei helyszínek többségén, úgy Spában is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve az Eau Rouge-kanyar után. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, mindkét szakaszon kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – de csak akkor, ha nem esik az eső.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik