Árad a dominancia Vettelből - csak Webber győzheti le?

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.10.25. 15:12
null
Mark Webber szerint a gyorsan kopó lágy gumik nem okozhatnak problémát a Red Bullnak Indiában (Fotók: Reuters)
A Red Bull pilótái egyedül attól tarthatnának az Indiai Nagydíj előtt, hogy a lágy gumik hamar elkopnak az autóikon, de Sebastian Vettel és Mark Webber is bízik benne, hogy a sikeres időmérő után a maguk kezébe vehetik a sorsukat, és irányíthatják a versenyt. Azaz ahogy az ausztrál mondta: nincs pánik a Red Bullnál. Persze miért is lenne, ha a Mercedesnél nem is hisznek benne, hogy legyőzhetőek, és talán Romain Grosjean is csak a szuzukai bravúrja után hisz a bajnok csapat megszorongatásában – és nem legyőzésében.

Sebastian Vettel tavalyelőtt Grand Slamet ért el az Indiai Nagydíjon, azaz a pole-ból indulva, a verseny leggyorsabb körét futva aratott rajt-cél győzelmet. Tavaly a leggyorsabb kör nem lett az övé, de a rajttól a célig vezetve nyert az első helyről indulva, ráadásul az időmérő első szakaszától eltekintve minden edzésen a leggyorsabb volt.

Ezen a pályán kell legalább az ötödik helyen végeznie ahhoz, hogy világbajnok legyen – pénteken mindkét szabadedzést az élen zárta, tehát folytatja remeklését a Buddh-versenypályán, ahol a Pirelli gumijai nem kis fejtörést okoznak a csapatoknak. Az első gumik szemcsésedés és hólyagosodás miatt is veszítenek teljesítményükből, ami a német szerint is probléma.

„Az egyértelmű, hogy az első kerekek nem tartanak sokáig. De még csak péntek van, az aszfaltra egyre több gumi rakódik le, így általában sokat javul szombatra. Éppen ezért nem is sokat használtuk a lágy gumikat, mert még nem lehet mindent megtudni róla – mondta Vettel. – A versenyen nagyon rövid etapot megyünk az elején a lágy gumikon, s bár a beállítások módosításával nyújthatunk ezen, nem hiszem, hogy szükség lenne hosszabb első etapra.”

3. INDIAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: Vettel még mindig megállíthatatlan Indiában (is)
2. szabadedzés: A Red Bull nem tervezi, hogy esélyt adjon riválisainak
SZOMBAT
7.30–8.30: 3. szabadedzés
10.30–11.30: időmérő edzés
VASÁRNAP
10.30: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.
GUMIK. A Pirelli az első két Indiai Nagydíjra a kemény és a lágy gumikat szállította, az extra sima felületű aszfalton nem volt gondjuk a pilótáknak az abroncsok kopásával. Az idén a lágy mellett a közepesen keményet használják a pilóták, talán több kerékcsere lesz, mint a korábbi években.
IDŐJÁRÁS. Kiegyensúlyozott, napos idő lesz az Indiai Nagydíj hétvégéjén, 30 fok és szikrázó napsütés várható mindhárom napon.
VETTEL VB-ESÉLYEI. Vettel világbajnok lesz Indiában, ha…
…Alonso nem végez az első két hely valamelyikén.
...Alonso második lesz, Vettel pedig nyolcadik vagy jobb.
...Alonso nyer, Vettel pedig ötödik vagy jobb.

Mark Webbert arról kérdezték, hogy szóba jöhet-e a versenyen az egy kiállás.

„Nem ugyanolyan a pálya a péntek délutáni szabadedzésen és a versenyen. Ha javul a pálya, elnyújthatjuk annyira az első szakaszt, hogy egy kiállás szóba kerüljön. Azt azonban csak a verseny napján tudjuk meg, hogy mindez kivitelezhető-e. Remélhetőleg a verseny elején az élen leszünk, és onnan kezdve csak a többiek stratégiájára kell reagálnunk. Felesleges pánikolni a gumik miatt”– mondta Webber, aki azt is elismerte, hogy nem véletlen Vettel eddigi három, hamarosan négy világbajnoki címe.

„Amikor 2010-ben még a Bridgestone-gumikat használtuk, sebezhetőbbnek éreztem, de a Pirelliken nincs gyenge pontja Sebastiannak, kiváló munkát végez. Hihetetlenül kiegyensúlyozott, ez a másik erőssége, mindent kihoz a kocsiból, a legtöbb helyen kihasználta, hogy kiemelkedett az autó a mezőnyből. Nyert, amikor dominált a csapat, de akkor is nyert, amikor másnak kellett volna a sebessége alapján. Ez mind azt mutatja, mennyire erős versenyző”– dicsérte csapattársát Webber.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megint elmondta, hogy addig nem lehetnek biztosak a vb-cím megnyerésében, amíg matematikailag nem biztosították be az elsőséget. S arról is beszélt, hogy Peter Prodromou főtervező lesz az egyetlen távozó. Arról is kérdezték, mi történik, ha Adrian Newey is távozik.

„Ebben az esetben a pilótáinknak tizenöt kilogrammot kellene fogyniuk, hogy versenyképesek maradjunk”– utalt arra is Horner, hogy jövőre a turbómotorok annyira nehezek lesznek, hogy a versenyzők súlyának fontos szerepe lehet az eredményességében.

Talán Romain Grosjean felveheti a versenyt a Red Bull pilótáival
Talán Romain Grosjean felveheti a versenyt a Red Bull pilótáival

A Red Bullra két hete Japánban egyedül Romain Grosjean jelentett veszélyt, s a mostani második edzésen is a francia volt a leggyorsabb. A francia kiváló formában van, legyen az oka a Pirelli-gumik megváltozása vagy Kimi Räikkönen Ferrarihoz igazolásának bejelentése, már ő a vezér a csapaton belül.

„Jó első nap volt, az edzés elején kiváló volt a kocsi, de még tudtunk rajta javítani. A pálya tapadása nem ideális, aki a határokat feszegeti, könnyen kisodródhat, de ettől is érdekessé válik a versenyzés. Bízom benne, hogy nem változik a helyzet, és sikerül jó rajthelyet szerezni, és megint mindent megtehetünk azért, hogy a Red Bull-lal csatázzunk”– mondta Grosjean, aki Nico Hülkenberget nevezte meg ideális csapattársnak 2014-re. Eric Boullier csapatfőnök azt mondta, a jövő héten bejelenthetik, kit szerződtetnek a másik autóba a francia mellé. Hülkenberg mellett Pastor Maldonado lehet a befutó, s minden azon múlik, sikerül-e megegyeznie a csapatnak az új befektetőkkel.

Kimi Räikkönen délelőtt a 17. lett, délután elsőként próbálta ki a lágy gumikat (a gyorsan javuló pályán jobb volt a lehető legkésőbb futni a mért kört), így a 8. helyen zárt.

„Jó a kocsi, rengeteget javítottunk rajta a két edzés között, és hiszek benne, hogy szombatra is sikerül hasonló lépést tennünk előre”– fogalmazott a finn.

A Mercedesnél nemigen hisznek abban, hogy meg lehet szorítani a Red Bullt. Nico Rosberg szerint becsapja magát, aki hisz a világbajnok legyőzésében.

Nico Rosberg (képünkön) és Lewis Hamilton lemondóan nyilatkozott, reménytelennek tűnik a helyzetük
Nico Rosberg (képünkön) és Lewis Hamilton lemondóan nyilatkozott, reménytelennek tűnik a helyzetük

„A harmadik hely megszerzése a célunk, a Red Bull túl gyors. Sokat kell dolgoznunk, de bizakodom. A pole pozíció megszerzésére gondolni sem merünk, Vettel külön kategória. Kár érte, hogy így alakult, de a harmadik helynél jobb aligha jön össze”– mondta Rosberg.

Lewis Hamilton nem volt beszédes kedvében, egyszavas válaszokat adott a Sky Sportsnak. Lehetetlen a pole? „Igen.”A versenyen a második és a harmadik helyezés a fő cél? „Igen.”És ez a Mercedes számára is elérhető? „Remélem.”

Fernando Alonso nem volt túl boldog a napi munka után. A spanyol első szavaiból azt lehet sejteni, hogy már úgy várja a szezon végét, mint egy futballcsapat a hármas sípszót, amikor többgólos vesztésre áll, és esélye sincs arra, hogy legalább szépítsen.

„Tipikus Fernando Alonso-péntek volt, benne a műszaki hibával, ami miatt délelőtt alig lehettem kint a pályán. Szerencsére ez nem befolyásolta nagy mértékben a programunkat, hiszen csak a pályához való hozzászokásra jó az első edzés. A helyzet nem szokatlan, ott vagyunk, ahol a korábbi versenyeken. Van lemaradásunk az élbolyhoz képest, de valahogy meg kell szereznünk egy jó rajthelyet, hogy aztán a jó rajttal esély legyen a dobogóra kerülni”– mondta Alonso.

Az ötödik legerősebbnek tűnő McLaren agresszív beállításokkal próbálkozott reggel, de Jenson Button elmondta, erre a pályára alapvetően hibás kiindulási pontot választottak, így délután próbálták helyrehozni a hibát, s csak remélni tudják, hogy sikerült. Sergio Pérez úgy véli, a 9. és a 10. pozícióban a helyén van a két autó.

INDIAI NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:25.722 átlag: 215.230 km/ó 35 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.011 0.289 mp h. 38
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:26.220 0.498 36
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:26.399 0.677 36
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:26.430 0.708 39
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.582 0.860 40
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:26.601 0.879 41
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:26.632 0.910 32
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:26.857 1.135 40
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:26.972 1.250 39
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:27.304 1.582 17
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:27.375 1.653 36
13. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:27.429 1.707 31
14. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:27.491 1.769 40
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:27.608 1.886 38
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:27.720 1.998 23
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.949 2.227 34
18. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:28.431 2.709 30
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:28.692 2.970 39
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:28.799 3.077 32
21. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:29.366 3.644 37
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:30.164 4.442 27
AZ 1. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.683 átlag: 212.844 km/ó 24 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.871 0.188 mp h. 17
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.899 0.216 23
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:26.990 0.307 20
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:27.227 0.544 21
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.335 0.652 23
7. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:27.416 0.733 23
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:27.692 1.009 21
9. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:27.770 1.087 19
10. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:27.800 1.117 23
11. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:28.035 1.352 25
12. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:28.214 1.531 6
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:28.336 1.653 18
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:28.342 1.659 21
15. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:28.468 1.785 20
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:28.538 1.855 18
17. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:28.730 2.047 18
18. James Calado* brit Force India-Mercedes 1:29.197 2.514 22
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:29.413 2.730 24
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:29.560 2.877 20
21. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:30.026 3.343 23
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:30.471 3.788 17
*tartalék pilóta, csak az első edzésen vett részt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik