„Ez már a harmadik idénye, de még mindig rengeteget hibázik. Dél-Koreában többször figyelmeztettük a verseny alatt, vigyázzon a jobb elsőre, maradjon ki a csatákból, de nyomta, mint az őrült, és három körön belül kivégezte az abroncsát" – mondta a német Auto Motor und Sportnak a csapat egyik, nevét elhallgató mérnöke. Dickie Stanford csapatmenedzser megvédte a venezuelait: „Még sohasem láttam olyan versenyautót, amelyik ennyire közömbös lett volna a beállítások megváltoztatására."
Ám már Maldonadónak is elege van, elhatározta, hogy olyan csapathoz megy, amelynél látható a fejlődés. Nicolas Todt, a menedzsere, aki Felipe Massának is intézi az ügyeit, már megálmodta a pilótapiaci mozgásokat: Maldonado átmegy a Lotushoz Kimi Räikkönen megüresedő helyére, a Williamsnél pedig Massa köt ki, aki a Ferraritól érkező Rob Smedley versenymérnökkel dolgozhat tovább. Bottas maradása biztosnak tűnik.
A Lotusnál azonban csak akkor jöhet szóba Maldonado érkezése, ha nem sikerül megegyezni az új befektetőkkel, és fizető pilóta kell. Egyébként Nico Hülkenberg lesz a kiválasztott.
A brazil O Estado de Sao Paulo szerint Claire Williams, a Williams-istálló megbízott csapatfőnöke a Japán Nagydíj után Venezuelában járt, ahol a helyi vezetőkkel arról tárgyalt, mennyiért szállhat ki a PDVSA (a Maldonadót támogató állami olajtársaság) a többéves szponzori szerződésből, amely évente 35 millió eurót hoz a grove-i istállónak. Azaz Maldonado a jelek szerint mindenképpen távozik az év végén, csak még azt nem tudni, hol folytatja.