Jenson Button a Bahreini Nagydíjat követően már panaszkodott arról, hogy az, hogy a futamok televíziós közvetítésében a rádióforgalomnak csak egy kis részét adják közre, nagy mértékben torzítja a valóságot, ugyanis egy-egy szövegkörnyezetből kiragadott mondat egészen mást jelenthet önmagában állva, mint egy beszélgetés részeként. A kérdéssel azért érdemes foglalkozni kicsit, mivel a dél-koreai futamon a szerkesztett rádióforgalomból úgy tűnhetett, hogy a Lotus inkorrekt módon uszítja a harmadik helyen álló Romain Grosjeant az egy pozícióval előtte autózó, az istállótól a szezon végén távozó Kimi Räikkönen ellen, miközben a valóság valami egészen más volt.
Ahogyan a pilóták nyilatkozatai között arról már szó volt, Grosjean kérte, hogy – miután egy hibáját követően csapattársa elment mellette –, szóljanak rá Räikkönenre, hogy engedje el őt. Ez így önmagában érdekesnek tűnhet, tehát ha még ezt a rádióüzenetet is halljuk a közvetítésben, az is igen furcsán hathat, de ez sem egy légből kapott ötlet volt a francia pilótától, ugyanis Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke kifejtette, hogy a szezon során indokolt esetben adtak már ki hasonló csapatutasítást, azonban ellenkező előjellel:
„Érthető, hogy bosszús volt – mondta Permane Grosjeanról – Az idén már kértük néhányszor, hogy engedje el Kimit, amikor jó okunk volt rá, és volt esélyünk a további előzésekre. Ez történt a Nürburgringen, amikor úgy mértük fel a helyzetet, hogy Kimi legyőzheti Vettelt, és Silverstone-ban a verseny közepén, amikor Kimi jóval gyorsabb volt. Ezúttal viszont nem volt reális esély Vettel legyőzésére, ezért hagytuk őket versenyezni a futam végéig. Romain valószínűleg haragudott magára, ezért szóltam neki a végén, hogy nyugodjon meg, és rendben is volt a dolog. Akár némi hisztéria is kialakulhatott volna belőle a verseny értékelésekor, de semmi ilyesmiről nem volt szó, azt mondta: tudom, hogy hibáztam, és tanulni fogok belőle.”
Permane hozzátette, hogy a csapat számára lényegtelen, melyik autójuk végez előrébb:
„Kiminek szerencséje volt, és magának köszönheti, hogy olyan pozícióba került, ahol hasznot húzhatott a szerencséjéből. A csapat számára egyáltalán nem számít [a sorrend], rengeteg pontot hoztunk a Mercedesen és a Ferrarin, ami remek eredmény.”
Hozzátartozik a Dél-koreai Nagydíj utóéletéhez, hogy Jules Bianchi és Charles Pic is megkapta harmadik figyelmeztetését a szezonban, amiért egyik pilóta sem lassított a veszélyt jelző sárga zászló alatt, így mindkettejüket tízhelyes rajtbüntetéssel sújtja az FIA.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:43:13.701 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 4.224 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 4.927 mp h. |
4. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 24.114 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 25.255 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 26.189 mp h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 26.698 mp h. |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 32.262 mp h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 34.390 mp h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 35.155 mp h. |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 35.990 mp h. |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 47.049 mp h. |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 50.013 mp h. |
14. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:03.578 p h. |
15. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:04.501 p h. |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:07.970 p h. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:12.898 p h. |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 2 kör h.* |
19. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 3 kör h.* |
20. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 5 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 36 | |
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 24 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (53. kör) 1:41.380 |