Gyulay arról is beszélt, hogy biztosan nem indul újra a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség (MNASZ) elnöki posztjáért, amelyről a héten mondott le.
„A Hungaroring 1985-ben épült, és már nem tudjuk tovább halogatni a modernizációt. Elavult a pálya egész elektromos hálózata, a vízelvezető rendszere és rossz az aszfalt minősége, valamint a digitális átállás miatt olyan dolgokat kell végrehajtanunk, amelyek nem hagynak időt nekünk” – jelentette ki Gyulay Zsolt, hozzátéve, hogy a pályával kapcsolatos nagy feladatok miatt a Hungaroring vezetése egész embert kíván.
Jelezte: stábjával készített egy előterjesztést a kormánynak a 2014–2021-es időszakra, amely a sportszakmai feladatok mellett az infrastrukturális fejlesztéseket is tartalmazza. Ez utóbbira szerinte a nézők és a sportszakma miatt is feltétlenül szükség van.
Az anyagiakkal kapcsolatban elmondta, hogy a Hungaroring Sport Zrt. az elmúlt három évben nyereséges volt, tavaly csaknem 100 millió forintos plusszal zárt, de a fejlesztésekhez mintegy egymilliárd forintos gyorssegélyre lenne szüksége.
Az MNASZ vezetéséről a Hungaroringgel kapcsolatos elfoglaltságai mellett azért mondott le, mert Szamos Miklós sportszakmai alelnök – akit Gyulay a saját jobb kezének nevezett – lemondása után úgy vélte, a szakmai irányítás már nem volt gördülékeny a szövetségen belül, s ez megosztottsághoz vezetett.
Gyulay megjegyezte: 2011 tavaszán eredetileg másfél évre vállalta el az MNASZ vezetését, majd a tagok bátorítására hosszabbított, s úgy érzi, rendezett anyagi körülményeket hagy utódjára a szövetségben.