Az utolsó hetéhez érkezett a Formula–1-es csapatok tesztelése, Bahreinben mindössze négy nap áll az istállók rendelkezésére, hogy mindent rendbe tegyenek a két hét múlva esedékes idénynyitó Ausztrál Nagydíjra. A teendők listája csapatonként változó, a Mercedes felől kis túlzással már ezen a hétvégén elkezdődhetne az idény, míg a Marussia az eddigi nyolc lehetséges tesztnapon képtelen volt összesen egy versenytávot teljesíteni.
A teljesen új hajtóművek miatt törvényszerű volt, hogy visszaesik a megtett kilométerek száma. Az első nyolc nap után a csapatok összteljesítménye a Pirelli kimutatása szerint 19 074 kilométer, míg egy évvel ezelőtt a teszt kétharmadáig 31 640 kilométert tettek meg az autókkal.
A 19 ezer kilométerből 10 ezret az a négy csapat vállalt magára a 11-ből, amely Mercedes-motorokat használ, s e négy istállóból is kiemelkedik a gyári istálló. Nico Rosberg egy másodpercnél is közelebb került a tavaly áprilisi Bahreini GP-n pole pozíciót eredményező 1:32.330 perces köréhez, azaz a Mercedes már ott tart, hogy mindenféle aspektusból tesztelheti négykerekűjét.
Rosberg eddigi leggyorsabb köre 1.7 másodperccel jobb a második helyen álló McLaren leggyorsabb körénél, a többiek lemaradása pedig még hatalmasabb. Mindez azt jelenti, hogy az új szabályrendszer következtében nagyon szétszakadt a mezőny, a Caterham és a Marussia esetében még a 107 százalékos szabály (az időmérő első szakaszában a pilóta eredménye legfeljebb 7 százalékkal lehet rosszabb az első helyezettnél, különben nem indulhat a versenyző) is napirendre kerülhet.
Kobajasi Kamui a két teszt között nem leplezte csalódottságát a Caterhamben.
„Ha most hétvégén lenne a verseny, egy GP2-es autóval indulnék – mondta a japán. – Az időeredményünk nem olyan jó, mint a GP2-eseké, nem vagyunk F1-es szinten. Aggódom, nem vagyok boldog, de megpróbálok arra gondolni, min tudunk javítani. Nem számolhatunk azzal, hogy lassú, de megbízható autót építünk, és így szerzünk pontot. Ez a szezon a Caterham legnagyobb lehetősége, teljesítményben is fel kell nőnünk a lehetőséghez.”
A szintén a Renault erőforrásait használó Toro Rosso pilótái nyugalmat kérnek, pedig lassan tényleg elkezdhetnek pánikolni a francia hajtóművek miatt. A Renault vezetői szerint sok fog múlni a mostani teszten, de nem kizárt, hogy ha minden jól megy, a csapataik már az Ausztrál Nagydíjon kihasználhatják a motorjaik maximális teljesítményét.
A Red Bull azonban az idény harmadik futamáig nem számol ezzel, felkészült arra, hogy hátrányból kezdi a szezont fő riválisaival szemben.
A szezon első tesztje előtt azt írtuk, ez alatt a 12 tesztnap alatt senki sem fogja elrejteni valós erejét. Kimi Räikkönen szerint a Ferrari csak Ausztráliában szembesül azzal, hol tart valójában, de azért kíváncsian várjuk, hogy a csütörtöktől vasárnapig tartó gyakorláson felfedi-e olyan szinten a kártyáit, mint a múlt héten a Mercedes tette. A csapatoknak ez az utolsó alkalmuk arra, hogy megmutassák, mit tudnak, mert aztán jön Melbourne-ben az első éles bevetés.
A tesztekről csütörtöktől vasárnapig 7 és 15 óra között élő szöveges tudósítással számolunk be.
csütörtök | péntek | szombat | vasárnap | |
RED BULL | Daniel Ricciardo | Daniel Ricciardo | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel |
MERCEDES | Nico Rosberg | Lewis Hamilton | Nico Rosberg | Lewis Hamilton |
FERRARI | Kimi Räikkönen | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen | Fernando Alonso |
LOTUS | Pastor Maldonado | Pastor Maldonado | Romain Grosjean | Romain Grosjean |
McLAREN | Kevin Magnussen | Jenson Button | Kevin Magnussen | Jenson Button |
FORCE INDIA | Sergio Pérez | Sergio Pérez | Nico Hülkenberg | Nico Hülkenberg |
SAUBER | Adrian Sutil | Esteban Gutiérrez | Adrian Sutil | Esteban Gutiérrez |
TORO ROSSO | Danyiil Kvjat | Jean-Éric Vergne | Danyiil Kvjat | Jean-Éric Vergne |
WILLIAMS | Valtteri Bottas | ? | ? | ? |
MARUSSIA | Max Chilton | Jules Bianchi | Jules Bianchi | Max Chilton |
CATERHAM | Kobajasi Kamui | Marcus Ericsson | Kobajasi Kamui | Marcus Ericsson |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.283 | 4. nap | lágy |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.263 | 3. | lágy |
3. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:34.910 | 2. | sz.lágy |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.957 | 4. | lágy |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:36.445 | 2. | lágy |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:36.516 | 2. | lágy |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.718 | 4. | lágy |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:37.066 | 3. | lágy |
9. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.180 | 3. | lágy |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:37.328 | 2. | közepes |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:37.367 | 3. | lágy |
12. | Felipe Nasr* | brazil | Williams-Mercedes | 1:37.569 | 4. | közepes |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:38.707 | 4. | lágy |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:38.974 | 3. | lágy |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.837 | 4. | közepes |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:39.855 | 2. | lágy |
17. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:40.224 | 1. | közepes |
18. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:40.443 | 1. | közepes |
19. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:40.609 | 2. | közepes |
20. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:41.670 | 2. | kemény |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:42.130 | 3. | lágy |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:42.511 | 2. | téli |
23. | Robin Frijns * | holland | Caterham-Renault | 1:42.534 | 1. | közepes |
24. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | idő nélkül | ||
*tesztpilóta |