Massa: Nem szeretnénk pofára esni az idénynyitón

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.03.07. 15:03
null
Felipe Massa (balra) óvatos, de bizakodó, s elég rutinos ahhoz, hogy ne írja le a Red Bullt és a Lotust (Fotó: Reuters)
Felipe Massa szerint a Williams jó tesztformája ellenére a Mercedes a 2014-es szezon fő esélyese. A brazil ennek ellenére nagyon izgatottan várja a rajtot, szemben Romain Grosjesannal, aki sikeresebb felkészülésről álmodott a Lotusszal, de bátran utazik Melbourne-be, ahol a rengeteg probléma ellenére a pontszerzés lesz a célja. A McLarennél visszatérése óta először találkozott a sajtóval Ron Dennis, aki megint elmondta, hogy kellett a változtatás, és hogy a McLaren az idén futamokat fog nyerni.

Az elmúlt napokban a Williams a középpontba került a Formula–1-ben, előbb Felipe Massa a legjobb köridőt érte el a csapatok bahreini tesztjén, majd bejelentették a Martinivel kötött szponzori szerződést, és bemutatták a fehérre festett autót. A Ferrarit elhagyó Massa nem győzte ecsetelni, mennyire jól érzi magát új csapatánál, de azért még nem akarja elkiabálni, hogy a Williamsszel máris futamgyőzelmekre törhet.

„Ha most kellene az esélyesekről beszélnem, a Mercedest emelném ki – mondta Massa. – De egy hét múlva meglátjuk, most kiderül, ki van valójában az élen. Az időmérőn már senki sem játszik az üzemanyag szintjével, mindenki új gumikon száguld.”

Massa elég rutinos ahhoz, hogy tudja, néhány csapat teszteken tapasztalt gyengélkedése nem jelenti azt, hogy ki lehet húzni őket az idei futamgyőzelmekre esélyesek listájáról.

„A Red Bull és a Lotus a jelek szerint lemaradt a felkészüléssel, de még így is elég sok csapat küzd majd az élen. A McLaren és a Ferrari könnyen ott lehet az élbolyban, és én a Red Bull melbourne-i esélyeit sem írnám le végképp, hiszen valójában nem láttuk, milyen gyorsak – folytatta Massa. – Tudják, hogyan kell gyors autót építeni, csak az a kérdés, mikor lesz megbízható a kocsijuk. Ki tudja, talán már Ausztráliában számolni kell a Red Bull-lal és a Lotusszal. Az idén a szokásosnál is gyorsabban változhat a helyzet.”

Már kapható az újságárusoknál a Nemzeti Sport Magazin 
2014-es Formula–1-es magazinja, benne a csapatok, 
a pilóták és a helyszínek bemutatásával, az új szabályok 
hatásainak elemzésével és a szakírók előzetesével
Már kapható az újságárusoknál a Nemzeti Sport Magazin 2014-es Formula–1-es magazinja, benne a csapatok, a pilóták és a helyszínek bemutatásával, az új szabályok hatásainak elemzésével és a szakírók előzetesével

A Pirellinél is megerősítették, hogy nagy változások várhatóak, az évente tapasztalt körönkénti 2 másodperces gyorsulás ebben az évben is garantálható, és ha azt vesszük, hogy a hajtóművek teljesen új, gyorsan fejleszthető technikát képviselnek, ez még több is lehet, és az idény végén biztosan gyorsabbak lesznek az autók, mint tavaly.

Romain Grosjean elmondta, hogy bár a Lotus továbbra sem nagyon tudja, hogyan garantálhatná, hogy az autója hosszabb menetet teljesítsen és végigmenjen egy versenytávon, a csapat úgy áll neki az idénynyitó versenynek, mint bármelyik másik nagydíjnak.

„Ez nem teszt lesz számunkra, a célunk a pontszerzés. Szép, hogy ott lehetünk a rajtnál, de minket nem elégít ki. Nehéz a helyzetünk, de nem adjuk fel, ha sikerül pontot szereznünk az első néhány versenyen, az erőt ad a folytatáshoz és a felzárkózáshoz” – mondta Grosjean.

Massa reméli, a Williams is tudja majd tartani a lépést a fejlesztések terén, és a korai jó formája nem csak egy-két versenyen át tart – sokan ugyanis épen azt tartják a grove-iak gyengéjének, hogy megfelelő anyagi háttér nélkül képtelenek lesznek ugyanolyan hatékonyan javítani az autót év közben, mint a gyári csapatok. Ám éppen a Lotus mutatta meg az elmúlt pár évben, hogy ez a küldetés gyári háttér nélkül is teljesíthető.

„Az autó az első körtől fogva szuper volt, és napról napra tudtunk javítani. A csapat megbízhatóvá tette a kocsit, minden nagyon jónak tűnik – mondta Massa. – Muszáj két lábbal a földön maradnunk, és nem azt hinnünk, hogy előrébb járunk, mint valójában. Nem szeretnénk pofára esni. Egy héten belül minden kiderül, de már nagyon izgatottan várom a rajtot, és őszintén hiszek benne, hogy nem kell csalódnunk.”

A McLaren a jerezi tesztelés után még nagyon elégedett lehetett, de Bahreinben sebességben visszaestek, az autó megbízhatósága pedig rengeteget romlott. Ron Dennis a holt szezonban újra a csapat élére állt, mert úgy érezte, Martin Whitmarsh a tavalyi gyengélkedés után nem tudja kivezetni a McLarent a gödörből.

„Természetesen tisztelem a McLaren munkatársait, nem kérdőjelezem meg a tudásukat, csak éppen azt vettem észre, hogy nem arra összpontosítanak, amire kellene. Már egy ideje beszélgettem a befektetőinkkel arról, hogy valami nem működik, és változtatni kell – mondta Dennis. – Martin a jó barátom, nem vesztünk össze, de néha nehéz döntéseket kell meghozni. Biztos vagyok benne, hogy ennek köszönhetően javulni fogunk és versenyeket nyerünk 2014-ben.”

Dennis először találkozott újságírókkal azóta, hogy a csapat élére állt, és több kérdésről is beszélt, Kevin Magnussen versenyzőnek választását például jó ötletnek tartja.

„Nagyon hiszek Kevinben, no, nem azért, mert az apja is jó pilóta volt, hanem azért, mert látom, milyen elszánt és érett. Kivételes pályafutása lehet – mondta Dennis, aki arról is beszélt, hogy a csapat névadó szponzor nélkül kezdi meg a szezont, de hamarosan változni fog a helyzet. – Mi vagyunk az F1 Manchester Unitedja. Kicsit rosszabb formába kerülünk, mindenki lesajnál minket, de mivel nagy csapat vagyunk, lesz visszaút az élre. A McLaren még mindig nagy csapat, egy rossz szezon miatt nem fogunk minden ajánlatra igent mondani, megvárjuk, amíg megfelelő partnert találunk, és vele kötünk megállapodást.”

Dennis elmondta, szerinte Lewis Hamilton is fog még McLarent kormányozni az F1-ben.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik