A hírt elsőként Leo Turrini, a firenzei La Nazione szakírója tette közzé hétfő délelőtt, a csapat kora délután közleményben erősítette meg.
„Mindannyiunk életében vannak különleges pillanatok – idézte a közlemény Domenicalit. – Ezekben a pillanatokban kellő bátorság kell a nehéz, fájdalmas döntések meghozatalára. Most eljött az idő a változásra. Ahogy mindig is tettem, vállalom a felelősséget a kialakult helyzetért. Azért távozom, mert talán ezzel a váltással új lendületet kap a Ferrari. Minden férfi és nő munkatársamnak köszönöm az eddigi együttműködést, akárcsak a pilótáinknak és a partnereinknek.”
„Remélem, a Ferrari hamarosan visszatér arra a szintre, ahová való. Végül köszönöm az elnöknek a folyamatos támogatást, és üdvözletem küldöm a szurkolóknak, akik nem azt kapták az elmúlt években, amit érdemeltek” – zárta sorait Domenicali.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Domenicali 1991 óta dolgozott a Ferrarinál, amelynél Jean Todt távozását követően, a 2008-as idény előtt lett csapatfőnök. A Scuderia 2007-ben nyerte meg eddigi utolsó egyéni világbajnoki címét, s bár 2008-ban még begyűjtötte a konstruktőri elsőséget, azóta adós a jó eredménnyel.
Domenicali nagy húzása Fernando Alonso szerződtetése volt a 2010-es idény előtt, de a spanyol az első négy idényében nem nyert világbajnokságot, s az idén is esélytelennek tűnik rá a vártnál gyengébben szereplő F14 T-vel. Pedig Domenicali újabb nagy húzásának köszönhetően már Kimi Räikkönen is a csapatban szerepel.
Az utolsó csepp a pohárban a Bahreini Nagydíjon elért 9. és 10. helyezés volt, Luca di Montezemolo elnök a két autó szereplését látva meg sem várta a futam végét, a leintés előtt elviharzott Szahírból, majd a Ferrari Múzeumban pénteken megtartott beszédében azt mondta, „Éjjel-nappal dolgozunk, és meghozzuk azokat a nehéz és fontos döntéseket, amelyeket meg kell hoznunk.”
Montezemolo ugyanakkor tavaly még azt mondta, nem Domenicali a felelős azért, hogy Alonso az elmúlt négy szezonból kétszer is az utolsó versenyen maradt le a világbajnoki címről.
Ezzel a tavalyi csapat-vb 2., 3., 4. és 5. helyezettjénél is váltás történt a csapatfőnöki poszton: a Mercedesnél Ross Brawn lemondott, a Lotustól Éric Boullier a McLarenhez szerződött a tavalyi gyengélkedés miatt menesztett Martin Whitmarsh helyére.
A 42 éves Mattiacci 1999-ben került a Ferrarihoz a Jaguartól, a vállalat kereskedelmi osztályán dolgozott már a dél-amerikai, a közel-keleti, az orosz, a finn és a délkelet-ázsiai csoportban is, mielőtt az észak-amerikai részleg vezetője lett.
A versenysportban ez lesz az első állása, sokak szerint átmeneti lehet a kinevezése Ross Brawn vagy Flavio Briatore esetleges érkezése előtt.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 3 | 3 | 61 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 50 |
3. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 28 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 2 | 23 |
5. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
7. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | 18 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 16 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
11. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 7 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 111 |
2. | Force India-Mercedes | 44 |
3. | McLaren-Mercedes | 43 |
4. | Red Bull-Renault | 35 |
5. | Ferrari | 33 |
6. | Williams-Mercedes | 30 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |