Amikor a teszteket elemeztük, sok szakértőhöz hasonlóan arra jutottunk, hogy akkor sem kell unalmas szezontól tartani, ha esetleg a Mercedes kiemelkedik a mezőnyből, hiszen Lewis Hamilton puszta gyorsasága és Nico Rosberg alapossága éles csatát hozhat az istállón belül. A Bahreini Nagydíj megmutatta, hogy nem volt naiv ez a várakozás, a két versenyzőt hagyta csatázni a Mercedes-istálló vezetősége, és bár Rosberg a rádióban panaszkodott csapattárásra, amikor kiszállt az autóból, a díjkiosztó előtt megölelte csapattársát, és úgy tűnt, inkább magára mérges azért, mert előzési kísérletei csak fél sikerrel jártak, egyszer sem tudott csapattársa előtt maradni.
„Azt kell mondjam, hogy határozottan nagy csalódás Lewis mögött a második helyen végezni – próbált viccelődni a dobogón Rosberg. – Ugyanakkor egyértelmű, hogy ez volt az egész karrierem eddigi legizgalmasabb versenye. Úgy gondolom, hogy ez a mai a sport napja volt, fantasztikus show-t rendeztünk, jövőre pedig visszatérek ide, és nyerni fogok."
„Örülök, hogy a versenyen én voltam a gyorsabb, többször is megtámadtam, de nem tudtam elöl maradni, Lewis fantasztikusan védekezett. Óriási harc volt, ezért vagyunk itt. Nagyon kellett ez a verseny a sok kritika után. Remélem, holnap csend lesz, örülök, hogy hozzájárulhattunk ehhez, kár, hogy nem én nyertem" – tette hozzá a német.
Lewis Hamilton olykor a sportszerűség határait súrolva manőverezett védekezése, illetve visszatámadásai közben, de a csapattól dicséretet kapott a futam után.
„Nagyon hálás vagyok a csapatnak azért, hogy eljuttatott minket idáig, először nyertem itt Bahreinben, ami remek. Izgalmas volt a verseny, Nico fantasztikusan jól vezetett, késhegyre menő csatát vívtunk egymással, de a végén sikerült előtte maradnom – nyilatkozta Hamilton – Amikor elment mellettem, már azon gondolkoztam, hogy juthatnék vissza elé. A végén arra számítottam, hogy az utolsó két körben visszajön, de távol maradt. Gyilkos verseny volt, a maximumon autóztunk mind a ketten."
Rosbergé volt a verseny leggyorsabb köre, s beszédes, hogy a második Hamilton 88 ezreddel maradt el tőle, míg a harmadik Nico Hülkenberg 1.7 másodperccel. A biztonsági autós időszak után („Jól láttam, hogy valaki szaltózott? Gutiérrez volt? Ugye, jól van?" – kérdezte Hamilton) tíz kör alatt 24 másodpercet vertek a harmadikként célba érő Sergio Pérezre. A Mercedes fölénye a McLaren 1988-as egyeduralmát idézi.
A csapat vezetői kiemelték, hogy az elmúlt időszak kritikái csattanós választ kaptak.
„Aki szerint ez unalmas, nem normális – mondta Niki Lauda. – Lewis szenzációs volt, ahogy a keményebb gumikon védekezett, lenyűgöző. Ez megérdemel egy nagy ölelést."
„Ez bizony nem taxizás volt" – fogalmazott Toto Wolff csapatfőnök, arra utalva, hogy Luca di Montezemolo Ferrari-elnök szerint az idei versenyek túlságosan is az üzemanyaggal való spórolásról fognak szólni.
Mark Webber csupán annyit írt a Twitteren: „Ez egy jó öreg Grand Prix volt."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39:42.743 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1.085 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 24.067 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 24.489 mp h. |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 28.654 mp h. |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 29.879 mp h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 31.265 mp h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 31.576 mp h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 32.595 mp h. |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 33.462 mp h. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 41.342 mp h. |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 43.143 mp h. |
13. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 59.909 mp h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:02.803 p h. |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:27.900 p h. |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 40 | |
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 39 | |
Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 33 | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 18 | |
Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 17 | |
Leggyorsabb kör: Rosberg (49. kör) 1:37.020 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 3 | 3 | 61 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 50 |
3. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 28 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 2 | 23 |
5. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
7. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | 18 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 16 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
11. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 7 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 111 |
2. | Force India-Mercedes | 44 |
3. | McLaren-Mercedes | 43 |
4. | Red Bull-Renault | 35 |
5. | Ferrari | 33 |
6. | Williams-Mercedes | 30 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |