Nico Rosberg a kilencedik szezonjában jár az F1-ben, édesapja, Keke Rosberg kilenc idényt teljesített a sportágban. Keke ezalatt öt versenyt nyert meg, és 17-szer áll dobogón, Nicónak ez volt az 5. győzelme és a 17. dobogós helyezése. Ám az apa addigra egyszeres világbajnok volt – nem kérdés, a fiú is az lehet, s könnyen elképzelhető, hogy van még kilenc idény az F1-es pályafutásából, amely során megsokszorozhatja győzelmei számát.
A győztes a verseny után elmondta, megpróbálja rendezni a helyzetet csapattársával.
„Korábban is meg tudtuk beszélni a problémáinkat, biztos vagyok benne, hogy most is sikerülni fog, és továbblépünk – mondta a német, akit arról kérdeztek, mit szól hozzá, hogy Hamilton szerint elkényeztették gyerekkorában. – Nem hallottam ezt tőle, könnyen kiforgatják az ember szavait. Tudom, ha esetleg így is gondolná, nekem mondaná ezt, nem a sajtónak."
Rosberg leszögezte, a győzelem kulcsfontosságú volt, hiszen meg kellett állítania Hamilton négy verseny óta tartó sorozatát.
„Lewis lendületben volt, ezért különösen fontos, hogy most én nyertem. Az eredmények neki jöttek, valahogy meg kellett állítanom, örülök, hogy sikerült" – mondta Rosberg.
Lewis Hamilton nem nyugodott meg, bizonyságot nyert Rosberg hét elején tett nyilatkozata arról, hogy ha csapattársa valami nem várt problémával szembesül, könnyen bekattan. Az angol a verseny után sem szólt hozzá a futamot megnyerő társához, s bár a hivatalos interjút udvariasan letudta, a brit tévétársaságoknak amiatt panaszkodott, hogy a kerékcseréje időzítését elrontotta a csapat.
„A McLarennél bejöhettem volna egy körrel korábban, itt, a Mercedesnél ezt nem tehettem meg. Az előző csapatomnál mindkét autóra jutott egy-egy stratéga, így egymástól függetlenül a lehető legjobb döntést hozhattuk meg. Itt kiváló szakember dolgozik, de az élen álló versenyző élvez elsőbbséget – mondta Hamilton. – Folyamatosan szelelt a bukósisakom, és miután valami a szemembe ment, le kellett hunynom. Csak az egyik szememmel láttam, így nagyon nehéz volt Ricciardo ellen védekezni, szerencsére az utolsó öt körre rendbe jött a látásom."
Az angolt a Rosberggel ápolt viszonyáról is kérdezték. A német azt mondta, „mindig barátok voltunk, és mindig azok is maradunk". Hamilton máshogy látja a helyzetet.
„Nem vagyunk barátok, kollégák vagyunk – mondta, s kitért a csapat vezetőségétől kapott fejmosásra is. – Beszéltem reggel Toto Wolff-fal és Niki Laudával. Ők is elmondták, mit gondolnak, én is elmondtam, mit gondolok. Ennyi."
Az angolnak jól fog jönni a Kanadai Nagydíj előtti szünet, rendet kell tennie a fejében, mert ha így folytatja, maga ellen fordíthatja a csapat vezetőségét. És rá nem jellemző, mint, mondjuk, Fernando Alonsóra, hogy feltüzeli, ha forr körülötte a levegő, rajta a pályán is meglátszik, ha baj van. Félő, hogy ő csak akkor fog ismét mosolyogni, ha ismét nyer, de ha ördögi körbe kerül, már túl késő lehet.
Sebastian Vettel most van a mélyponton, szinte minden versenyhétvégén baj van az autójával, s most fel is kellett adnia a futamot a 100., Red Bull-Renault-val futott versenyén.
„Hogy lehet innen gyorsan kijutni? Sajnos nincs jachtom a kikötőben – próbálta elviccelni a kiesését a német még a verseny közben. – Természetesen nagyon csalódott vagyok, hiszen nagyon jól rajtoltam, a harmadik helyen haladtam, de a turbó nyomása hirtelen lecsökkent, és ki kellett állnom. Nagyon gyengének éreztem az autót, abban bíztam, sikerül megjavítani, de nem ment."
Daniel Ricciardo viszont nagyon jól áll, annak ellenére, hogy melbourne-i második helyezését elveszítette, már csapattársa előtt áll a pontversenyben. Monacóban harmadik lett úgy, a hajrában már Hamiltont támadta.
„A gumik jól bírták, nyomtam, ahogy csak tudtam, a végén utol is értem az egyik Mercedest, de itt lehetetlen előzni. A legtöbb, amit tehettem, hogy nyomás alá helyeztem Lewist. Ha lett volna lehetőségem az előzésre, megpróbáltam volna" – mondta Ricciardo.
A negyedik helyen célba érő Fernando Alonso is úgy érzi, kihozta a maximumot a Monacói Nagydíjából.
„Minden verseny újdonságot tartogat, de sajnos Monacóban is csak a harmadik legjobbak voltunk, és nem jutottunk közelebb az előttünk lévő Mercedeshez és Red Bullhoz. Kellemes hétvége volt egy pazar helyszínen, a negyedik helyezést meg kell becsülnünk, és abban reménykedünk, hogy a Kanadai Nagydíjra ígért előrelépés megvalósul" – mondta Alonso arra utalva, hogy a Scuderia a montreali futamra erősebb motort ígért.
Kimi Räikkönen az idén először dobogóra állhatott volna, de a boxkiállása után ütközött Max Chilton Marussiájával, és ez a jó eredménye meghiúsulását jelentette. A pontszerzés meglehetett volna, de az is elmaradt, miután az idén nem először ütközött Kevin Magnussennel – ezért utólag megrovást kapott.
„Rémes az eredmény, ráadásul nem tehetek róla, hogy így alakult, egyszerűen nekem jött az egyik Marussia. Megint mások tették tönkre a versenyemet" – panaszkodott a finn.
A verseny hőse Jules Bianchi volt, a Ferrari akadémiájának francia tagja nem először bizonyított a Marussiánál, de a sok kiesésnek és koccanásnak köszönhetően az ötödik idényében járó istállót fennállása során először a pontszerző helyekre kormányozta. Így már csak a Sauber és a Caterham áll pont nélkül a vb-pontversenyben.
„Nagyon régóta várt erre a csapat, rengeteg munka fekszik ebben, örülök, hogy én szerezhettem az első pontokat – fogalmazott boldogan Bianchi, akinek többek között Timo Glock, a csapat korábbi vezérpilótája is gratulált. – Nagyon stresszes futam volt, főleg a hajrában, gondolom, a csapat ugyanezt érezte a boxutcában. Kaptunk büntetéseket is, de még ez is belefért. Most nem is jut eszembe, mit mondjak még."
Az öt másodperces időbüntetés hiányosságát is megmutatta a Monacói Nagydíj, hiszen a biztonsági autós időszakban nem lehet letölteni, így hiába a csapat jóhiszeműsége, ha csak akkor szervizel valaki, amikor bent van a safety car, nem tehet mást. Végül Bianchi eredményéhez a verseny után adták hozzá az öt másodpercet, amiért nem jó helyre állt a rajtnál.
Bianchinak szinte mindenki gratulált, de Kobajasi Kamui nem tartozott közéjük.
„A tizenharmadik helyezés jó eredmény lenne, de nem vagyok boldog, mert pontot is szerezhettem volna, ha Bianchi nem jön nekem, miközben végigerőlteti az előzését. Utána vezethetetlenné vált az autóm, kész csoda, hogy célba értem. A sikánnál egyszerűen nekem jött, le kellett vágnom a kanyart. Nem is értem, miért maradt következmények nélkül ez az egyértelmű eset" – panaszkodott Kobajasi.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Nico Hülkenberg (5.): – Az utolsó húsz kör nem volt egyszerű, a szuperlágy gumik teljesen elkoptak, nehéz volt magam mögött tartani a többieket, miközben próbáltam a pályán tartani a kocsit. Néhány alkalommal súroltam is a falat, de végül sikerült megtartanom az ötödik helyet. Volt néhány élvezetes pillanata a versenynek, különösen a Magnussen elleni előzésem tetszett, akit a nyolcas kanyarban előztem meg a belső íven.
Jenson Button (6.): – Tipikus Monacói Nagydíj sok hibával, az jött ki jól a végén, aki koncentrálni tudott, és szerencsés volt. A végén gondom volt a gumikkal, hiába értem utol Hülkenberget, nem tudtam megelőzni. Nem panaszkodhatunk, de kár, hogy Kevin a végén bajba került.
Felipe Massa (7.): – Nagyon örülök annak, hogy a 16. helyről rajtolva a hetedik lettem. Kockáztattam, amikor változtattam a stratégián a biztonsági autós időszakban, de bejött. Sikerült kihasználnom azokat a lehetőségeket, amelyeket a többiek nyújtottak azzal, hogy hibáztak vagy kiestek.
Romain Grosjean (8.): – Az első körben Adrian nekem jött, emiatt defektet kaptam. A lágy gumikkal lehetetlen volt előzni, úgyhogy visszamentünk a boxba szuperlágy abroncsokért. A biztonsági autó sem segített rajtunk, de erről szól Monaco: ezerféle szerencsétlenség érhet a versenyen, mégis lehet esélyed a pontszerzésre.
Kevin Magnussen (10.): – Sokféle gondom volt, Jean-Éricet nem hibáztatom a boxban történtek miatt, a veszélyes elengedés sohasem a pilóta hibája. A végén Nicót üldöztem, amikor gond lett a motorral, és Kimi is igyekezett megelőzni ott, ahol nem lehet. Nem is sikerült, de ilyen a versenyzés.
Marcus Ericsson (11.): – Beállítottam a csapat valaha volt legjobb eredményét, mégis csalódottak vagyunk, hiszen nem sikerült a pontszerzés. Annak örülök, hogy a végén Kimit magam mögött tudtam tartani, jó érzéssel távozom Monacóból.
Max Chilton (14.): – Hatalmas gratuláció Jules-nek és a csapatnak a pontszerzésért!
Valtteri Bottas (feladta): – A rajt után gyors voltam, de probléma volt a hajtóművel, ki kell vizsgálnunk, hogy mi is egészen pontosan. Felipe hetedik helye azt jelenti, hogy legalább nem kell üres kézzel távoznunk, reméljük, hogy Kanadában erősebbek leszünk majd.
Jean-Éric Vergne (feladta): – Jól ment a verseny, minden rendben volt, aztán előbb jött a büntetés veszélyes elengedésért, aztán a kipufogó törése. Nagy kár, hiszen fantasztikus munkát végeztünk, az ötödik hely könnyen meglehetett volna.
Danyiil Kvjat (feladta): – Versenyképesek voltunk a hétvégén, nagyon sajnálom, hogy így ért véget. Kiváló esélyt szalasztottunk el, sok pontot szerezhettünk volna.
Esteban Gutiérrez (feladta): – A Rascasse-ban nekimentem a védőkorlátnak a kanyar bejáratánál, megpördültem, és ott be is fejeződött a versenyem. Minden bizonnyal karrierem legfájdalmasabb hibáját követtem el, nagy esélyünk lett volna a pontszerzésre. Szeretnék mindenkitől elnézést kérni a csapatnál.
Adrian Sutil (feladta): – A rajt után valaki megpördült az ötös kanyarban, ezért hirtelen mindenki megállt előttem, az első vezetőszárnyam pedig megsérült. Miután visszamentem a pályára, sikerült körről körre előrébb verekednem magam, azután sajnos elfékeztem magam az alagútból kifelé jövet, elveszítettem a kocsi hátulját, és belerohantam a védőkorlátba.
Sergio Pérez (feladta): – Nicóval (Hülkenberg) harcoltam éppen, amikor Jenson eltalálta a hátsó kerekemet a Mirabeau-ban, ezért megpördültem. Nem számítottam arra, hogy ott lesz, az ideális íven voltam, nem volt ott elég hely két kocsi számára, balszerencsés eset volt. Az autó jobb volt, mint Spanyolországban, ezt Nico eredménye megmutatta.
Pastor Maldonado (nem indult): – Az üzemanyag-szivattyúval volt gond, a motor fél perc után leállt, pedig előtte semmi gond sem volt az autóval és a hajtóművel. Nagy csalódás ez, jó versenyre számítottam, hiszen az elmúlt években versenyképes voltam ezen a pályán.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49:27.661 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 9.210 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 9.614 mp h. |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 32.452 mp h. |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
9. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1 kör h. |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1 kör h. |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 2 kör h. |
14. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 60 | |
Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 56 | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 51 | |
Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 24 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 11 | |
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | |
Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 0 | |
NEM INDULT | ||||
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | ||
Leggyorsabb kör: Räikkönen (75. kör) 1:18.479 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 6 | 6 | 122 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 6 | 61 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 4 | 54 |
5. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 47 |
6. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 3 | 31 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 3 | 21 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 240 |
2. | Red Bull-Renault | 99 |
3. | Ferrari | 78 |
4. | Force India-Mercedes | 67 |
5. | McLaren-Mercedes | 52 |
6. | Williams-Mercedes | 52 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |