A Williams-istálló szerint a Force India felelőtlen volt a Kanadai Nagydíj hajrájában, amikor Sergio Pérezt annak ellenére kint hagyta a pályán, hogy műszaki hibás autóval versenyzett. Az utolsó előtti körben Pérezt a célegyenesben Felipe Massa támadta, a mexikói fékhiba miatt a szokásosnál korábban lassított, és még rá is húzta az autóját a balról előző Massa Williamsére, ezért a két gép összeért és nagy erővel a gumifalba csapódott.
„Pérez nagyon-nagyon korán fékezett, azt viszont nem tudom megmondani, hogy szándékosan kormányozott balra, vagy a fékhibája miatt húzott arra az autó – mondta Rob Smedley, a Williams teljesítményfejlesztő vezető mérnöke. – Már két körrel korábban arról beszélt a rádión, hogy nem működik rendesen a hátsó fékje. A csapat rá bízta a döntést, hogy ha úgy érzi, menjen tovább, ha viszont veszélyesnek találja a helyzetet, álljon ki a boxba. A szememben ez volt az igazi probléma. Miért kell kint hagyni egy autót a pályán nyilvánvaló műszaki problémával?"
Smedley rámutatott, hogy másoknak is volt hasonló problémája, de másképpen jártak el, mint a Force India.
„Mi tudtuk, mikor kell biztonsági okok miatt visszább venni, Valtteri az utolsó körökben éppen azért lassított, mert nem volt jó a fékje. Fontos vébépontokat veszítettünk, de fontosabb a biztonság. Lewis Hamilton is kiállt a boxba a fékhibái miatt, pedig a világbajnoki címért küzd. Sértő, hogy ezt a Force India így kezelte, nem sokon múlt, hogy valaki súlyos sérülést szenvedjen" – mondta Smedley.
Sergio Pérez szerint a Williams mérnöke nem tudhatja, milyen érzés volt a Force Indiát vezetni.
„Tökéletesen megbíztam az autómban, jól vezethető volt, az utolsó pillanatig nem is volt gondom vele. Több autó hasonló állapotban fejezte be a versenyt. Ha valaki azt hiszi, hogy két Red Bullt hosszú körökön át fel lehet tartani, miközben az autód a végét járja, el van tévedve – mondta Pérez, akinek Massa szerint súlyosabb büntetést kellett volna kapnia az Osztrák Nagydíjra szóló öt rajthelyes visszasorolásnál. – Massa egyszerűen nekem jött, rengeteg hely volt a bal oldalon, nem is értem, miért jött olyan közel, tisztább előzést is megpróbálhatott volna."
A Force India vezetősége megvédte Pérezt, mondván, Massa volt a hibás.
„Nézzék meg azt a kanyart, és látni fogják, hogy Massa ráhúzta a Williamst Sergióra – mondta Otmar Szafnauer csapatigazgató. – Massa a belső ív felé indult el, de rájött, hogy nem fog tudni előzni, vissza akart menni kívülre az ideális ívre, és ekkor találta el az autónkat. Nézzük meg, hány előzés történt a versenyen az egyes kanyarban a belső íven! Ja, hogy egy sem? Épp azért, mert ott nem lehet előzni."