Nem meglepő, hogy a Német Nagydíj első edzésnapján a Mercedes két pilótája volt a két leggyorsabb, de a Red Bull láthatóan közelebb került a 2014-es idényt uraló csapat autóihoz. Lehet, hogy a hőség segített a legutóbbi négy vb-címet megnyerő istállónak, de az is lehet, hogy a FRIC felfüggesztés betiltása miatt csökkent az „ezüstnyilak" teljesítménybeli fölénye.
A második szabadedzésen Rosberg a boxba tartott, amikor bent állt a kerékcserére kijelölt helyen Hamilton. A németnek előkészített gumikat ki kellett cserélni a Hamilton autójára szánt kerekekre, ezért az angol várt, akárcsak Rosberg, aki mögötte vesztegelt füstölgő első fékekkel. Rosberg mérnöke idegesen mondta a rádión, hogy próbáljon meg továbbmenni, mert elégnek a fékjei, de nem tudott. Végül egyik autó sem hibásodott meg. Az edzés után Rosberget kérdezték az esetről. „A drága csapattársam minden szó nélkül a boxba hajtott, így okozott némi felfordulást a csapatnál" – mondta mosolyogva Rosberg. |
„Eddig volt egy ideális beállítása az autónak, de most, hogy megváltozott a felfüggesztés, ez a pont egy kicsit máshová tolódott, és még dolgoznunk kell azon, hogy megtaláljuk – mondta Hamilton. – A hockenheimi pálya nagyon bonyolult a beállítások szempontjából, és a forró aszfalt sem könnyítette meg a feladatunkat. Nem tudom, mennyire kerül hozzánk közel a Red Bull a változtatások után, ez majd az időmérőn és a versenyen kiderül."
Nico Rosberg biztos benne, hogy a FRIC rendszer eltávolítása miatt tapasztalt bizonytalanság még egy-két futamon át zavarhatja a Mercedes-istállót.
Ami a Red Bullt illeti, Daniel Ricciardo elmondta, a FRIC felfüggesztés elsősorban abból a szempontból érezhető, hogy az út egyenetlenségeit és a kerékvetőket jobban megérzik a pilóták, az autó irányíthatósága nem vált nehezebbé tőle. Ricciardo egy tizedre volt a Mercedeshez képest a második szabadedzésen, így lelkesedhetne, de elmondta, mindent kihozott a Red Bullból. Korábban tapasztalt derűlátásából is visszább vett.
„Más pénteki szabadedzések után tudjuk, hogy van még jó fél másodperc az autóban, de ma mindent kihoztunk belőle. Az egyetlen esélyünk a gyorsulásra, hogy a pálya is egyre gyorsabb lesz, különben azt kell mondanunk, hogy tessék, megmutattuk, mire vagyunk képesek – mondta Ricciardo. – Abban bízhatunk, hogy a Mercedestől is ez volt a maximum, és lesz esélyünk csatázni. Persze józannak kell maradnunk, mert volt már olyan, hogy azt hittük, van esélyünk, és a Mercedes a semmiből előhúzott fél másodpercet."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg a leggyorsabb a csúszkáló autók között |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Rosberg Hockenheimben folytatná a német fiesztát |
Ha megunom, akár az év közepén is kiszállok - Räikkönen |
Rosberg 55 millióért további két évig marad a Mercedesnél |
Corinna Schumacher: A legnehezebb időszakon túl vagyunk |
40 ember kirúgásával indult a Caterham mentőakciója |
Sebastian Vettel szerint a Red Bull bölcsen tenné, ha nemcsak a Mercedesre összpontosítana (a győzelemre csak esőben lenne esély), hanem arra is, hogy a Ferrari és a Williams legyőzése a jelenlegi legfontosabb célja. Felipe Massa szerint is csalóka lehet a kép, a Red Bull ugyanis elsősorban a nagy hőségnek köszönhette jó teljesítményét, vasárnap, a hűvösebb versenyen változni fognak az erőviszonyok.
„A Red Bull ebben a hőségben sokkal jobban ki tudja használni aerodinamikai adottságait, a szuperlágy gumijai végigbírták az első kört, míg másoknál kopni kezdtek az abroncsok. A Red Bull persze nagyon gyors, de továbbra is a Mercedes van az élen – mondta Massa. – Nehéz elképzelni, hogy versenyben lehetünk a pole pozícióért. Azt is nehezen értem, hogy a szuperlágy gumik tartósabbak, mint a lágyak, és nem csak nálunk, más autókon is."
Jenson Button is úgy érzi, hogy a vasárnapi hűvös idő kedvezni fog a McLarennek a pénteki és szombati hőséggel szemben.
„Az időeredményeket elnézve elégedettek lehetnénk, de a hosszú menetek nem sikerültek jól, kigyorsításkor túlhevültek a gumik. Nem könnyű gondoskodni az abroncsokról ekkora hőségben. Az autón vannak új aerodinamikai elemek, amelyekkel gyorsabbak lehetünk" – mondta Button.
Csapatfőnökének, Eric Boullier-nek a McLaren nagy előrelépése miatt magyarázkodnia kellett pénteken, hogy nem a McLaren győzte meg Charlie Whiting FIA-versenyigazgatót, lépjen a FRIC felfüggesztés betiltása érdekében!
A Saubernél és a Caterhamnél is az a hír járja, hogy a kevesebb pénzt hozó veterán pilóta nem fogja befejezni az idényt a csapatnál. A svájci csapatnál Adrian Sutil állása került veszélybe, míg a július elején tulajdonosváltáson átesett Caterhamnél Kobajasi Kamui jövője bizonytalan.
„Ha nem leszek elég gyors holnap, lehet, hogy kirúgnak – mondta Kobajasi a hockenheimi paddockban. – Sokkal tapasztaltabb vagyok, mint azok, akik a mezőny végéhez tartozó többi autóban ülnek, ezért, ha magamra figyelek, meg fogom oldani a feladatomat. Pénzt persze nem tudok hozni, ha csak ezen múlik, hogy kitesznek, rendben van. Sajnos az F1 erről is szól."
Christijan Albers csapatfőnök nem tudta megnyugtatni Kobajasit: „Mint minden üzleti vállalkozásban, az istállónál is rendszeresen értékeljük a munkatársaink teljesítményét. A pilótáink sem jelentenek kivételt ez alól."
Pletykák szerint a Caterham a Red Bull által támogatott Carlos Sainz Jr.-t ültetheti be Kobajasi autójába.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.341 | átlag: 210.188 km/ó | 38 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.365 | 0.024 mp h. | 39 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.443 | 0.102 | 35 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.887 | 0.546 | 38 |
5. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:18.960 | 0.619 | 40 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:19.024 | 0.683 | 36 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.221 | 0.880 | 40 |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:19.248 | 0.907 | 35 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:19.329 | 0.988 | 32 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.385 | 1.044 | 34 |
11. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:19.417 | 1.076 | 41 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:19.452 | 1.111 | 27 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.581 | 1.240 | 28 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:19.593 | 1.252 | 32 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:19.760 | 1.419 | 32 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:20.158 | 1.817 | 35 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:20.358 | 2.017 | 35 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.504 | 2.163 | 40 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:21.328 | 2.987 | 31 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:21.870 | 3.529 | 21 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:21.898 | 3.557 | 28 |
22. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:23.728 | 5.387 | 12 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:19.131 | átlag: 208.090 km/ó | 29 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.196 | 0.065 mp h. | 25 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:19.423 | 0.292 | 21 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.697 | 0.566 | 27 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.833 | 0.702 | 24 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:20.097 | 0.966 | 28 |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:20.105 | 0.974 | 32 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:20.210 | 1.079 | 21 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:20.337 | 1.206 | 28 |
10. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:20.505 | 1.374 | 18 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.542 | 1.411 | 19 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:20.586 | 1.455 | 23 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:20.592 | 1.461 | 22 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:20.598 | 1.467 | 24 |
15. | Susie Wolff* | brit | Williams-Mercedes | 1:20.769 | 1.638 | 22 |
16. | Giedo van der Garde* | holland | Sauber-Ferrari | 1:20.782 | 1.651 | 23 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.603 | 2.472 | 20 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:21.854 | 2.723 | 30 |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:22.572 | 3.441 | 31 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:22.982 | 3.851 | 24 |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:23.256 | 4.125 | 35 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:23.299 | 4.168 | 22 |
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt |