Rosberg: Itt a lehetőség, ki kell használnom

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.07.26. 19:12
null
Rosbergnek már csak élnie kell a lehetőséggel (Fotó: Hegedüs Gábor)
Nico Rosberg megkönnyebbült, hogy Lewis Hamilton időmérős tűzesete után valószínűleg nem kell megvívnia a Magyar Nagydíj győzelméért Lewis Hamiltonnal, ugyanakkor nyugtalanítja is, hogy már megint tönkrement az egyik Mercedes. Sebastian Vettel hisz benne, hogy már vasárnap meglehet első magyarországi győzelme, míg az autóját összetörő Kevin Magnussennek Hamiltonhoz hasonlóan nehéz futama lesz: a boxból kell rajtolnia.

Nico Rosberg annak ellenére sem felhőtlenül boldog a Magyar Nagydíjon megszerzett első rajthelyével, hogy legnagyobb rivális, Lewis Hamilton az utolsó sorba szorult. Sőt éppen a csapattársát sújtó műszaki hiba az oka az aggódásának, hiszen a Mercedest a legutóbbi öt versenyhétvégéből negyedszer sújtotta súlyos műszaki hiba.

Kanadában Hamilton fékhiba miatt kiesett, Angliában Rosberg váltója adta meg magát, a németországi időmérőn Hamilton újabb fékhiba miatt csúszott ki és indult a mezőny végéről, míg itt az angol Mercedese lángra kapott. Azaz nem is ugyanaz a típusú hiba üldözi a csapatot.

Hamilton: Ez már nem balszerencse, valami más – ide kattintva elolvashatja 
Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso nyilatkozatát
Hamilton: Ez már nem balszerencse, valami más – ide kattintva elolvashatja Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso nyilatkozatát

„Nagyon elkeserítő, hogy ilyen sokszor tönkremegy az autó, és nem csak Lewisé, Silverstone-ban verseny közben az enyém állt le. Nehéz úrrá lenni a helyzeten, meglehetősen aggasztó, dolgoznia kell rajta a csapatnak – mondta Rosberg. – A helyzetem most könnyebb lesz a versenyen, mintha Lewis mellőlem indulna, hiszen ő a vetélytársam. Ki kell használnom a lehetőséget, sok pontot szereznem, de nem vállalhatok felesleges kockázatot, nem megyek bele feleslegesen éles szituációkba."

Az időmérő utáni sajtótájékoztatón vicces beszélgetésbe keveredett a moderátorral, aki felelevenítette, hogy pénteken Rosberg azt mondta, meglepte, hogy a Mercedes sokkal gyorsabb a többieknél, de még ki kell találnia, hogy lehet gyorsabb.

„Ez elég ellentmondásos, nem? Ilyet mondtam volna? Soha ne higgyen az újságokban megjelenteknek!" – válaszolta Rosberg, mire a moderátor azt mondta, a Mercedes sajtóanyagában is szerepelt az idézet.

„Soha ne higgyen a sajtósunknak! Szóval tényleg meglepett, hogy ilyen erősek vagyunk, mert ez a pálya nem a motorokról szól. Örülök, hogy ennek ellenére nem csökkent az előnyünk" – zárta rövidre Rosberg.

Az időmérő megnyerése után egy szelfi is belefért
Az időmérő megnyerése után egy szelfi is belefért
A HÁROM KIÁLLÁS ELMÉLETBEN, A KETTŐ GYAKORLATBAN GYORSABB
A Pirelli szerint száraz verseny esetén a három kiállásos stratégia papíron gyorsabb, de az előzés nehézsége és a nagy forgalom miatt gyakorlatban a két kiállás lehet a nyerő. Az ideális stratégia három kiállásnál rajt lágy gumikon, a 22. körben csere újabb készlet lágyra, a 44. körben újabb szett lágy gumira, a 65. körtől pedig egy ötkörös etap a közepesen kemény gumikon. Két kiállás esetén rajt lágyakon, a 29. körben váltás újabb készlet lágyra, az 54. körben a közepesen keményre.

Az időmérő utolsó percében átmenetileg az élre álló Sebastian Vettelt az utolsó utáni pillanatban fosztotta meg idei első pole-jától Rosberg, de a négyszeres világbajnokról így is azt mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, hogy az idén ezen a hétvégén élvezi legjobban az autóvezetést.

„Azért jöttünk ide, hogy harcba szálljunk a Mercedesszel, de sok mindentől függ, hogy lesz-e esélyünk erre. Ha esik, biztosan javul a helyzetünk, ha nem, akkor is úgy gondolom, hogy közelebb vagyunk, mint eddig bármikor – mondta Vettel. – A Williamsszel, amely az utóbbi néhány versenyen elérhetetlennek tűnt, biztosan harcba szállhatunk, és már ez is előrelépés. Pénteken a versenytempónk jónak tűnt a Mercedeshez képest, de lehet, hogy csak altattak."

Valtteri Bottas a legutóbbi három versenyen elért dobogós helyezései után győzelemre vágyott, de a Hungaroringet nem tartotta a Williams pályájának. Szombaton azonban a harmadik rajtkockát szerezte meg, azaz felcsillant a reménysugár. Vagy mégsem?

„Ha nem történik valami különleges, nagyon nehéz lesz az első helyre ugrani, hiszen a Mercedes nagyon távol van. Persze sohasem tudhatjuk, mi lesz másnap – mondta Bottas. – Az mindenképpen előny, hogy a tiszta oldalon rajtolok, tudom, milyen sokat számít ez egyes pályákon. Jó esély van arra, hogy újra sok pontot szerezzünk, és ez jó érzés egy olyan pályán, amely papíron nem fekszik nekünk."

Daniel Ricciardóé a negyedik rajthely, a Red Bull ausztrál pilótája ritkán kapott ki idén Vetteltől, a Hungaroringen azonban a németnek volt jobb időmérője.

„Jó az autónk, igaz, a harmadik szakaszban nem tudtam úgy felhevíteni a gumikat, mint az első kettőben, és emiatt nem is volt esélyem az első sorba kerülni. Ez sem tragédia, a versenyen úgy érhetünk el jó eredményt, hogy a lehető legkevesebb boxkiállást hajtjuk végre" – szólt Ricciardo.

A harmadik szakasz elején az eső eleredte után a célegyenes nedves féktávján megcsúszó és a gumifalnak ütköző Kevin Magnussen autója annyira megrongálódott, hogy a vasárnapi verseny előtt ki kell cserélni a kasztniját, és így a boxból kell rajtolnia, akárcsak Hamiltonnak.

„A boxból indulva nagyon nehéz lesz a verseny, de elhatároztam, hogy erős futamom lesz. Bele kell törődnünk, hogy ez van – mondta a dán. – Az első kanyar előtt sokkal vizesebb volt az aszfalt, mint a célegyenes elején, ahol tökéletes volt a tapadás. A szokásos fékezési ponton léptem a fékre, de esély sem volt rá, hogy lelassuljon az autó."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso nyilatkozatát ide kattintva olvashatja el.

Felipe Massa (6.): – Nehéz időmérő volt, az időjárás kiszámíthatatlanná tette. A legfontosabb körömben öt autót kellett megelőznöm, nem csoda, hogy nem jött össze jó időeredmény.
Jenson Button (7.): – Mintha egész hétvégén vizes pályán mentem volna, annyira kiszámíthatatlan volt az autó. Aztán az időmérőre hirtelen megjavult. Nagyon jólesett, a hetedik rajthely reális.
Jean-Eric Vergne (8.): – Remek munkát végzett a csapat, jobb az autó, mint pénteken. Mindent beleadok a versenyen, mert itt tényleg sok pontot szerezhetünk.
Nico Hülkenberg (9.): – A szombati szabadedzés nehézségei után felüdülés a 9. rajthely megszerzése. A versenyre derűlátó vagyok, a hosszabb meneteinken erősek vagyunk.
Danyiil Kvjat (11.): – Simán bejuthattam volna a harmadik szakaszba, de megcsúsztam, és kiestem. Mérges vagyok magamra, de tanulnom kell ebből.
Adrian Sutil (12.): – Ez volt az idei legjobb időmérőm, az eredmény tekintetében is, és most nagyon élvezetes volt az autót vezetni. A helyzetünkben fontos ez az eredmény, és hogy a versenyen a lehető legtöbbet kihozzuk belőle.
Sergio Pérez (13.): – Nehéz napunk volt, a gondjaink a második szakasz hidraulikai hibájában csúcsosodtak. Ki sem tudtam jönni a boxból a végén, pedig meglehetett volna a harmadik szakasz. Ha valahol ki kell hoznod a maximumot a kocsidból az időmérőn, az a Hungaroring, nagy kár érte.
Esteban Gutiérrez (14.): – Végre megtaláltuk a helyes irányt, és elindultunk a középmezőny felé. Adriannak egy jó kör is összejött, nagyon örülök neki. Nekem a körömet a sárga zászlók miatt félbe kellett szakítanom.
Romain Grosjean (15.): – Sokkal jobb volt az autó délelőtt, mint az időmérőn. Ha a versenyen is olyan lesz, mint a szabadedzésen, jól sikerülhet a Magyar Nagydíjunk.
Jules Bianchi (16.): – Nagyon boldog vagyok, hogy száraz pályás időmérőn sikerült a második szakaszba jutni és a 16. helyet megszerezni. Nem lesz könnyű a verseny, de igyekszünk.
Kobajasi Kamui (18.):
– A Mercedes és a Lotus meghibásodása miatt jó esélyünk nyílt arra, hogy a második szakaszba jussak, de a végén hiába volt jó az első köröm a lágy gumikon, a másodikra elkoptak az abroncsok.
Max Chilton (19.): – Kár, hogy a fejlesztéseink ellenére sem sikerült jól az időmérőm, Kobajasit meg kellett volna előznöm. Itt mindig nehéz a verseny, de nagyon várom már.
Marcus Ericsson (20.): – Az autó egyensúlya egyetlen kanyaron belül is rendszerint megváltozik, így nagyon nehéz megbízni benne. Kár érte, mert maradt köridő a kocsiban.
Pastor Maldonado (22.): – Úgy éreztük, elérhető a harmadik szakasz, de az első körömben az utolsó előtti kanyarban minden előzetes jel nélkül leállt a kocsi. Vasárnap támadni fogunk.

MAGYAR NAGYDÍJ, RAJTSORREND
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.715 átlag: 189.560 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:23.201 0.486 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:23.354 0.639
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:23.391 0.676
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:23.909 1.194
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:24.223 1.508
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:24.294 1.579
8. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:24.720 2.005
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:24.775 2.060
10. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:24.706
11. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:25.136
12. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:25.211
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:25.260
14. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:25.337
15. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:27.419
16. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:26.792
17. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:27.139
18. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:27.819
19. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:28.643
20. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault idő nélkül
Kevin Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) és Lewis Hamilton (brit, Mercedes) a boxból rajtol
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 4 9 9 190
2. Lewis Hamilton 5 8 8 176
3. Daniel Ricciardo 1 4 8 106
4. Fernando Alonso 1 10 97
5. Valtteri Bottas 3 9 91
6. Sebastian Vettel 2 7 82
7. Nico Hülkenberg 10 69
8. Jenson Button 1 6 59
9. Kevin Magnussen 1 7 37
10. Felipe Massa 4 30
11. Sergio Pérez 1 6 29
12. Kimi Räikkönen 6 19
13. Jean-Éric Vergne 3 9
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 4 6
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 366
2. Red Bull-Renault 188
3. Williams-Mercedes 121
4. Ferrari 116
5. Force India-Mercedes 98
6. McLaren-Mercedes 96
7. Toro Rosso-Renault 15
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik