A jelenlegi szabályok szerint februárig a hajtóművek egy részét át lehet alakítani. A szabályokba foglalt, módosítható alkatrészek az erőforrás 48 százalékát teszik ki, de a Ferrari ezt az arányt 67 százalékra emelné, míg a Mercedes legfeljebb56 százalékot engedne, a Renault a kettő közötti megoldást szeretne.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A két rivális felhozta a német túraautó-bajnokság (DTM) példáját, a sorozatban az idén éppen a Mercedes gyengélkedett, és külön engedélyt kapott motorja fejlesztésére, hogy szorosabb legyen a mezőny. A Renault és a Ferrari azt szeretné, ha az F1-ben ők is különleges bánásmódot kapjanak, mert „ez a sportág érdeke.”
A Red Bull vezetői a Ferrari támogatásával arról próbálják meggyőzni Bernie Ecclestone-t, hogy a drága fejlesztések helyett térjenek vissza az olcsóbb V8-as motorokra („Senki sem szeret visszalépni, de néha el kell fogadnunk, hogy ez a jó megoldás” – mondta Christian Horner.), de erről a Mercedes érthető módon hallani sem akar. „Ha visszahozzák a V8-as motorokat, a Mercedes azonnal távozik” – mondta Niki Lauda.
A Honda a hibrid motorok miatt tér vissza, a váltás miatt törölhetik az F1-es terveket, s a Porsche, valamint az Audi vezetőinek noteszeiből is kikerülnének az F1-ről írt apró betűs bejegyzések.