A szabályok szerint minden versenyző négy motort használhat egy idény alatt büntetés nélkül, de a héten úgy döntöttek, hogy az újonnan beszálló gyártók hajtásláncait használóknak eggyeltöbb állhat a rendelkezésükre.
Így a McLaren párosa, Fernando Alonso és Jenson Button egy extra cserét büntetés nélkül vállalhat. Persze ez sem sokat segít a csapaton, amely már több alkatrészből is a hatodikat használja úgy, hogy a 19 futamos idény 9. versenye lesz a hét végi Brit Nagydíj. Két hete Ausztriában Button és Alonso is 25-25 rajthelyes büntetést kapott a motor különböző elemeinek cseréléséért.
A kvótán felüli motorok bevetéséért járó büntetések rendszerét is megváltoztatják, mert a mostani rajtbüntetés plusz időbüntetés túlságosan bonyolult és nehezen követhető.
Arról is döntöttek, hogy a Belga Nagydíjtól csökkentik a versenyzők számára rendelkezésre álló segédeszközök számát. Így mégis megszigorítják, miről beszélhet a pilóta a mérnökével a rádión, valamint megtiltják az automata rajtprogramok használatát.
Szóba került a versenyhétvégék lebonyolításának módosítása, de konkrét terv nem szivárgott ki. A 2016-os szezon elejétől élő új rendszerbe a találgatások szerint egy szombati sprintversenyt is beiktatnának, Jean Todt FIA-elnök legalábbis beszélt már erről.