Lewis Hamilton pénteken nyíltan kikelt a Mercedes ama döntése ellen, miszerint a gyár ki akarja segíteni a Red Bullt motorral. A világbajnoki címvédő szerint saját esélyeit rontaná a gyári csapat ezzel az egyezséggel.Lewis Hamilton pénteken nyíltan kikelt a Mercedes ama döntése ellen, miszerint a gyár ki akarja segíteni a Red Bullt motorral. A világbajnoki címvédő szerint saját esélyeit rontaná a gyári csapat ezzel az egyezséggel.
A Red Bull és a Renault között szombaton – azt követően, hogy Daniel Ricciardo vadonatúj motorja néhány kör után tönkrement – annyira megromlott a viszony, hogy a francia gyártó az autosport.com szerint sem erőlteti már a 2016-os motorszállítást, és állítólag nemcsak a Red Bull, hanem a Toro Rosso szerződését is felbontaná. Ha az F1-ben marad, kizárólag a Lotusnak szállít, miután saját gyári csapatává alakítja. Ám még ez sem biztos.
A tavalyi és idei problémák miatt a Red Bull kezdeményezte a szakítást a Renault-val, és miután az F1- elhagyásáról szóló fenyegetését meghallva a Ferrari és a Mercedes is felajánlotta a segítségét, tárgyalni kezdett a németekkel. Állítólag már majdnem mindenben megegyeztek, de Dieter Zetsche, a Daimler elnöke Monzában elbeszélgetett a Hamilton véleményét tolmácsoló Niki Laudával és Toto Wolff-fal, akik meggyőzték, öngól lenne a megállapodás.
„Ha a csapatunk szemszögéből nézzük az ötletet, nem szabad belemennünk – mondta Toto Wolff a motorsport.com-nak. – A sikersorozatunk a Daimler befektetésének és a munkatársaink odaadásának eredménye. Uraljuk a sportágat, miközben egy csapat úgy döntött, nem akarja a partnerével folytatni. Ez a hozzáállás távol áll a miénktől. Anyagi hasznunk sem nagyon lenne, viszont túl nagy a negatív hatások kockázata.”
A Mercedes 2009 előtt már volt hasonló helyzetben, a Honda kivonulása után a McLaren partnereként Ross Brawnt segítette ki erőforrásokkal, de az annak a csapatnak a helyzete teljesen más volt, mint most a Red Bullé, és végül abból alakult meg a németek saját gyári istállója.
A Red Bull utolsó reménye a Ferrari maradt, amely olasz sajtóhírek szerint csak egyéves motorral látná el a Red Bullt, valahogy úgy, mint most a Manor Marussiát. Annál viszont a Renault is jobb lenne, de a franciák sem akarnak már a Red Bull-lal maradni.
„Kezd szorítani minket az idő, már szeptember van, jó lenne tisztán látni, mik a Renault tervei. Mondjuk örülnénk, ha két héten belül megszületne a döntés, amiről mindannyiunknak tudnia kell” – mondta Christian Horner Monzában.