„Sajnos a mi motorjaink a legszomjasabbak, nekünk kell legtöbbet spórolnunk az üzemanyaggal a verseny alatt – mondta Éric Boullier. –Fernando, amikor a verseny végén már biztos volt, hogy van elég üzemanyaga, 1.2 másodperccel gyorsabb köröket ment, mint korábban. Ha nem kellene spórolnunk az üzemanyaggal, versenytávon ötven másodpercet nyernénk, és ott lennénk a Williams szintjén.”
Boullier azt is elmondta, Alonso a verseny középső szakaszában spórolt az üzemanyaggal, így az utolsó körökben mindent kihozhatott az autóból, és hosszú idő után először élvezhette a vezetést. A spanyol a leggyorsabb körök tekintetében az ötödik helyen zárta a versenyt.
A legjobb fogyasztási értékeket felmutató Mercedes és riválisai között az egyik legfőbb huzavona a 2017-es szabályokról a versenyen használható üzemanyag mennyiségéről folyt. Amíg a többi motorgyártó támogatta, hogy a jelenleg 100 kilogrammos maximumot 105 kilogrammra emeljék, a Mercedes ezt nem akarja, mert a hivatalos magyarázata szerint „ártana az F1 környezetvédelmi törekvéseinek.” Végül elfogadták a szabálymódosítást.