Rosberg a 46. körben három másodpercet veszített, mert elszállt a hetedik fokozat az autójában. Mérnöke azonnal mondta neki, milyen üzemmódba kapcsoljon, majd rászólt a pilótára, hogy ezentúl ne használja a hetedik sebességi fokozatot.
„A váltóhiba súlyos volt, majdnem véget vetett a versenyemnek. Néhány tanácsot kaptam, amivel helyrehozhattam, és eljuthattam a verseny végéig. Örülök, hogy végigmentem – mondta Rosberg. – Nem tudom, mekkora volt a biztonsági kockázat, ennyire nem vagyok szakértő. Az autó szempontjából kritikus volt, ha nem segítenek, nem érek be. Nem hiszem, hogy megbüntetnek, a csapat pontosan tudja, mit szabad és mit nem.”
A pontos beszélgetés:
– Váltóhiba! – üzente Rosberg.
– Vezető alap 1, 0, 1, kasztni alap 0, 1, kasztni alap 0, 1 – üzente Tony Ross versenymérnök az autó beállításait sorolva.
– Kerüld a hetes fokozatot, Nico! Kerüld a hetes fokozatot!
– Ez mit jelent? Kapcsoljak át rajta?
– Megerősítve, Nico, át kell kapcsolnod rajta. Megerősítve, kapcsolj át rajta!
Az FIA szabályai szerint csak akkor lehet az autó műszaki állapotára utaló rádióbeszélgetést folytatni, ha már az autó leállása a tét. Lewis Hamilton Azerbajdzsánban, Sergio Pérez Ausztriában nem kapott üzenetet autójáról, a mexikói az utolsó körben fékhiba miatt ki is esett.
Az FIA jelezte a csapatoknak, hogy a Brit Nagydíjon szigorúbban jár el a rádióbeszélgetések ügyében, mint korábban.
„Várjuk meg, mint mond az FIA – fogalmazott Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – A rádiós kommunikáció szigorítása közben is tudjuk, mit lehet és mit nem. Jelen esetben Nico váltója tönkrement volna, ha nem szólunk neki, szerintem ez rendben van. A döntés az FIA kezében van.”
Rosberg rádióbeszélgetését a Red Bull jelentette a sportfelügyelőknek.
„Egyértelmű a szabály. A kérdés, hogy Rosberg célba ért volna, ha nem szólnak neki, vagy nem? Biztos, ami biztos, jeleztük a sportfelügyelőknek” – így Christian Horner.
Ha Rosberg időbüntetést kap, legalább egy helyet veszít, hiszen Max Verstappen 1.3 másodperccel ért célba mögötte.