A világbajnoki címvédő az ötödik turbóját és hőenergia-átalakítóját (MGU-H) kapta meg, s ha ezekkel és a korábban használtakkal együtt nem tudja teljesíteni a szezont, hanem további motoregységekre szüksége lesz, jönnek a rajtbüntetések.
„A motor egyes elemeiből az utolsót használom ezen a hétvégén. Ez azt jelenti, hogy lesz legalább egy verseny, amelyet a legutolsó helyről kell kezdenem, de inkább kettő, mert ilyen ütemben a hatodikra és a hetedikre is szükség lesz – mondta Hamilton. – Az egészben az a legszörnyűbb, hogy a Mercedes-motort használó nyolc versenyzőből én vagyok az egyetlen, akit ez a veszély fenyeget. A csapatnak is nehéz, hogy a negyven motorból, amit gyárt, nem mi kapjuk meg a legjobbakat. ha a táblára nézek, azt látom, hogy a másik hétnek semmi gondja sincs, az eredeti ütemtervnek megfelelően halad. Nem könnyű elfogadni, de muszáj, mert nem tudok tenni ellene.”
Hamilton elmondta, előre kell tervezni, hol érdemes a büntetést bevállalni, melyik pálya az, amelyen könnyebben feljöhet az élre.
Toto Wolff csapatfőnök biztos benne, hogy Hamilton egy büntetéssel megússza a szezont.
Hamilton az ötödik turbója és hőenergia-átalakítója mellett a negyedik vezérlőjét és energia-tárolóját, valamint a harmadik belső égésű motorját és mozgásienergia-átalakítóját kapja meg.
Nico Rosberg is teljesen új motort kap, ő most kezdi meg a harmadikat mind a hat egységből.