Nico Rosberg szerint kicsit sem volt annyira egyértelmű a rajtelsősége, mint azt sokan hiszik, de a holnapi futammal kapcsolatban még több a bizonytalanság. A német versenyző úgy gondolja, hogy mindenki számára nagy kihívást jelent alkalmazkodni a gumikhoz, ezért izgalmas és nehéz versenyre számít.
„Egészen idáig nehéz hétvégénk volt, különösen ma délelőtt nem volt jó az egykörös tempónk – mondta Rosberg a kvalifikációt követően. – Az időmérő edzés előtt végrehajtottunk néhány változtatást az autón, amik beváltak, ezért jól éreztem magam az autóban. Nehéz verseny vár ránk, mert nem könnyű bánni a gumikkal ezen a hétvégén. Többféle taktikát láthatunk holnap, például Max a szuperlágy, Kimi a lágy gumikon rajtol, ezért várnak ránk érdekes dolgok.”
Max Verstappen, aki részben hazai pályán versenyez belga édesanyja miatt, pozitív napot teljesített, és mindössze 149 ezreddel maradt el Nico Rosberg pole-t érő körétől. A Red Bull versenyzője mellesleg más stratégiával vág neki a holnapi futamnak, mint az élmezőny többi tagja, hiszen a Q2-ben szuperlágyakon futotta be a leggyorsabb körét, így a szabályok értelmében azzal kell rajtolnia.
„Több lehetőség közül választhattunk, és végül úgy döntöttünk, hogy a szuperlággyal megyek a Q2-ben – nyilatkozta Verstappen. – Úgy gondoljuk, hogy ez lesz a legjobb stratégia, de majd meglátjuk, mennyire válik be. Képes lettem volna többre, de úgy gondolom, hogy Nico is. Nagyon elégedettek lehetünk azzal, hogy ilyen közel vagyunk a Mercedeshez egy olyan pályán, ahol sok hosszú egyenes van. Örülök a második helynek, főleg mert ennyi rajongó előtt érhettem ezt el. Nagy motivációt ad, amikor látom őket.”
Jól teljesített a Ferrari a kvalifikáción, és bár Sebastian Vettel a hátsó tengellyel kapcsolatos problémákra panaszkodott, Kimi Räikkönennek sikerült megszereznie a harmadik helyet a rajtrácson. Ennek ellenére a finn versenyző nem elégedett, szerinte ugyanis a pole pozíció megszerzésére is megvolt az esélyük.
„Az első próbálkozásom nem sikerült, de másodjára jó kört mentem, bár a Q2-es teljesítményemhez képest vesztettem két tizedet a sikánban – összegezte a kvalifikációt a finn. – Esélyem lett volna a pole-ra, ezért kicsit lehangoló az eredmény. Jó lett volna megszerezni a rajtelsőséget, de a verseny holnap lesz, és ha visszatekintünk az elmúlt néhány futamunkra, örülhetünk, hogy most itt tartunk. Mint mindig, most is fontos lesz a rajt és az első néhány kör. Ez a verseny mindenki számára bonyolult lesz a gumik és a körülmények miatt.”
Lewis Hamilton 55 helyes rajtbüntetéssel kezdte meg az időmérő edzést, ezért nem volt sok értelme hosszú időt töltenie a pályán, hiszen mindenképp a rajtrács végéről indul majd. A brit korábban egyetértett a csapatával abban, hogy a belga pálya az egyik legalkalmasabb a büntetés bevállalására és a felzárkózás végrehajtására, most azonban úgy tűnik, megbánta döntését.
„Nem egyértelműen mi vagyunk a leggyorsabbak ezen a pályán – állapította meg a háromszoros világbajnok. – Úgy tűnik, hogy a többieknek is jó a sebességük itt, és főleg a nagy meleg miatt a lehető legrosszabbkor vállaltuk be a büntetéseket, de már nem tehetünk semmit. Ez az időmérő nagyon furcsán alakult a számomra. A mai napon az volt a legfontosabb, hogy meggyőződjünk róla, hogy az autónk készen áll a holnapi futamra, szóval nem számít, milyen volt ma a tempónk, a lényeg az, hogy felkészítsük az autót holnapra.”
Hamiltonék fontos információkra tettek szert az abroncsokkal kapcsolatban, de még így is nehéz dolguk lesz a jelentős gumikopás miatt.
„Megtudtuk ma, hogy az ideális gumikeverék a közepes és a lágy, a szuperlágy viszont szörnyű, hiszen mindössze három körig tudtuk használni. Valószínűleg erőteljes lesz a gumikopás, két-három kiállásra számítok. Mindenki számára nehézséget jelent megfelelő állapotban tartani a gumikat. Holnap sem lesz hűvösebb, ezért nehéz lesz a folyamatos előzés. Három autó elé tudok kerülni, de aztán elfogynak a hátsó gumik. Nehéz lesz kitalálni, hogy oldjuk ezt meg, de mindent megteszünk azért, hogy megfelelően állítsuk be az autót, és mi is felkészüljünk a vasárnapra” – ígérte a bajnoki éllovas.