Mint ismert, Monzában a Ferrari a kétkiállásos taktikát választotta mindkét pilótájánál, Kimi Räikkönennél és Sebastian Vettelnél is, az élen végző Mercedesek ezzel szemben egyszer-egyszer látogattak ki a bokszba. Az „ezüsnyilak” zártak elöl, megelőzve Vettelt és Räikkönent. Az „ezüsnyilak” zártak elöl, megelőzve Vettelt és Räikkönent.
A futam után sokan megkérdőjelezték, jól választott-e az olasz istálló, amikor a két kiállás mellett döntött.
Maurizio Arrivabene csapatfőnök viszont csak röhögni tud az őket ért bírálatokon.
„Rengeteg kritikát olvastam, hogy az egy kiállás talán jobb választás lett volna. A mérnökökkel együtt csak röhögni tudunk ezeken a feltételezéseken. Amennyiben egy pilóta így versenyez, akkor egész futamon óvnia kell az autóját, mi ellenben pont az ellenkezőjét tettük, agresszíven versenyeztünk. Ha ugyanazt a stratégiát választjuk, mint a Mercedes, tizenegy másodperccel lassabbak lettünk volna, úgyhogy számunkra ez hatékonyabb, gyorsabb taktika volt.”
Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája is megszólalt az ügy kapcsán.
„Más stratégiát választottunk. Mi kétszer, a Mercedesek egyszer álltak ki. A mi abroncsaink az utolsó körökön jobb állapotban voltak, úgyhogy az lett volna a természetes, ha a végén gyorsabbak leszünk és felzárkózunk Nicóékra, ám ez sem volt elég ahhoz, hogy nyomás alá helyezzük őket.”