Rosberg az 56 körös verseny 38. körében előzte meg Räikkönent, a két autó összeért, a Ferrariról több légterelő elem is lerepült. A Mercedes-pilóta tíz másodperces időbüntetést kapott, de a végén 18 kör alatt 13 másodperces előnyt autózott ki Räikkönennel szemben, így végül az övé lett a harmadik hely.
Azt már Räikkönen is fejtegette, hogy a sérült autója miatt nem tudott tíz másodpercen belül maradni a Mercedeshez képest, és ezt Maurizio Arrivabene csapatfőnök számokkal is alátámasztotta.
„Az ütközéstől lerepült az első légterelő és a padlólemez része. A mérnökeink kiszámolták, hogy az autó nagyjából tíz pontot vesztett a leszorító erejéből – mondta Arrivabene. – Ilyen körülmények között nem tarthatta a lépést Rosberggel. Így is nagyon jó köröket ment, de ennyi sérüléssel sajnos esélytelen volt.”
Az általános mérések szerint a leszorító erőben három pont jelent egy tizedet, a tíz pont három tizednek felel meg. A 18 körből három virtuális biztonsági autós időszak volt, azaz 15 körön építette ki Rosberg a 13 másodperces előnyét. Ha Räikkönen tényleg három tizeddel gyorsabb lehetett volna körönként, talán tényleg a finn ihatott volna pezsgőt Ricciardo cipőjéből.